Wat te geven op bruiloft van zwager?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sjanienu1, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    November a.s gaat het broertje van mijn vriend trouwen met zijn vriendin.
    Nou zit ik al een poosje te dubben wat we in godsnaam moeten geven als huwelijkscadeau!
    We willen eigenlijk liever geen geld geven, maar een blijvend leuk cadeau.
    We hebben ze al gevraagd of ze wensen hebben maar we waren al niet meer de enige die ze dat gevraagd hebben.
    Nou is mijn vraag; Wie heeft er een leuk idee? Geen vakantie ofzo want ze gaan al op huwelijksreis.
    Alle tips zijn welkom! :)

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
  3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
  4. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Een Bongo bon voor een belevenis (bijv. etentje, kasteelweekend, iets actiefs).

Of iets voor in huis dat ze nog graag willen hebben (keukenmachine, tuinset).

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    een hele mooie fotolijst naar keuze waar ze een vergroting van hun trouwfoto in kunnen hangen.
    Of een inlijsting van het bruidboeket

6. MvN

MvN Niet meer actief

Wij gaan 11-3-11 trouwen en wij vragen alleen maar geld eigenlijk, dat leggen we bij elkaar voor een huwelijksreis en als er nog over is een nieuwe bank...

Maarja, mijn schoonzusje en zwager kennende komen ze weer met iets aanzetten wat we helemaal niet willen en dat al 100 keer hebben aangegeven.. Net zoals we 100x hadden gezegt dat we woezel en pip echt helemaal niks vinden en nijntje veeeel leuker. 3x raden wat we met de geboorte van noelle kregen ;) Een woezelfietsje. grrrr, maarja een gegeven peerd mag je niet in de bek kijken.

7. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik heb een aantal keer een gevulde mand gegeven voor een romantische huwlijksnacht ( het gaat om het idee)

heerlijke bubbelwijn, mooie glazen
    romatische muziek cd ( dan wel echt een mooie zeg maar )
    massageolie
    eetbaar ondergoed ( zo,n candystring en bh)
    chocolade bodypaint
    badbruisballen
    bont handboeien

en een mooie kaart erbij.... ik heb er altijd hele leuke reacties op gekregen... en je kunt het zo duur maken als je zelf wilt... er zijn allerlij low budget varianten op.... maar je kunt ook kiezen voor dure massageolie en dure champagne bijvoorbeeld...

groetjes Jose

8. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Hebben ze kinderen? Dan misschien een mooie uitvergrote foto van de kinderen? Door een fotograaf gemaakt en afgedrukt op canvas bijvoorbeeld.
    Of een mooi schilderij of ander kunstwerk, maar dat zou ik dan niet zelf uitkiezen, want dat is nogal persoonlijk.

Wat is het budget eigenlijk?

Ik kan me ook wel voorstellen wat a Noelle89 zegt: dat ze misschien gewoon echt liever geld hebben. Sommige mensen rekenen er wel een beetje op dat ze een deel van de bruiloft kunnen betalen met het geld dat ze krijgen. Of ze zijn al van plan iets te kopen met het geld dat ze krijgen. Als er dan meerdere mensen met allerlei 'leuke' cadeaus komen waar ze niet op zitten te wachten, zijn ze misschien een beetje teleurgesteld.

Kan je anders niet beide doen? Iets persoonlijks en ook geld daarbij. Maak bijvoorbeeld een fotoboek van hun leven (dat kost weinig geld, maar vooral veel tijd), of een ander herinneringenboek, misschien samen met andere mensen. Met foto's van hen en jullie en verhaaltjes erbij.
    Of geef iets 'voor de uitzet', net als vroeger. Een lading theedoeken waar je hun initialen op borduurt bijvoorbeeld. Dat is een beetje een grapje, maar ze doen er waarschijnlijk wel jaren mee, dus het is wel blijvend.

9. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Overnachten ze ook ergens? Anders is het leuk om een hotelovernachting kado te doen als huwelijksnacht. Hebben wij gekregen en vonden we erg leuk!
    Ik heb de mand ook een leuk voorbeeld trouwens, ga ik onthouden!

10. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Bedankt voor de tips! Zitten een hoop goeie bij! :)
    Die van die mand is ook erg leuk. We hebben ze gevraagd of ze liever geld zouden krijgen of een cadeau, het maakte hun niets uit dus dan ga ik voor het cadeau. Als ze liever geld hadden gehad hadden ze dat maar moeten zeggen ;). Wat betreft het budget, tja ik kijk daar nooit zo nauw naar maar het moet ook niet te gek worden natuurlijk. Het probleem is juist dat niet weet wat je normaal zou geven aan geld dus ik weet eigenlijk ook nog niet wat het budget gaat worden.

11. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    leuk idee van die mand zeg, das voor os miss ook nog wat voor vrienden van ons. aangezien het vrijgezellen feesie ook al aardig in de papieren gaat lopen zweg maar.

en idd wat geef je normaal in ned op een bruiloft?
    wij kregen van mijn broer toen 100 euro en hebben dit ook bij mijn schoonzussie gedaan. hier in dld doe je altidj minstens 25 pp omdat er vaak ook eten ed bij is dus jh dan betaal je eignelijk je eigen eten en drinken. dit wilden we dus ook bij vrienden doen maar jah destijds hebben we van onze vriendengroop ook niet zoveel gehad geloof dat zemaar tientje pp deden. dus wij twijfelen nog een beetje eigenlijk.

12. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Wij doen bij vrienden 25 euro pp, dus samen 50 euro.
    Wij hebben ook hele wisselende bedragen gekregen, over het algemeen wel zo'n 25 pp. Ook van de mensen die alleen 's avonds kwamen.

13. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Wij geven (bij een van mijn beste vriendinnen) per stel 100 euro. Het schijnt de gewoonte te zijn om zo ongeveer te geven wat ze aan jou kwijt zijn. Wij gaan nogal uitgebreid eten bij een heel chique restaurant, dus dan vind ik zelf 100 euro wel het minste.

Deel Deze Pagina