Wat is je het zwaarst gevallen tijdens de scheiding?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door allstar, 17 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allstar

    allstar Actief lid

    29 mei 2012
    344
    6
    18
    Hoi allemaal,
    Ik zou heel graag willen horen van jullie wat jullie als zwaarste ervaren hebben tijdens de hele scheidingsperiode....
    Bijv:
    Welk stukje was het zwaarst?
    Of het lastigst? emotioneel of financieel ,het kan allebei ...
    Of wat hebben jullie misschien onderschat en zou je achteraf anders gedaan hebben?

    Hier een moeder aan het begin van de scheidingsperiode met een zoontje van 6,5

    Vandaar mijn vraagstelling
     
  2. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.003
    2.406
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Allereerst, wat vervelend voor jullie.

    Mijn vriend en ik gingen na 15 jaar uit elkaar. Mijn zoon was toen 1,5 jaar. Dus wat voor mij makkelijker was; we waren niet getrouwd, dat scheelt een hoop geld en gedoe. En ons zoontje was te jong om het bewust mee te krijgen.
    Hij weet nu niet beter.

    Het lastigste vond ik de periode van een huis zoeken en kopen. Daarna financieel alles goed regelen zodat we wat te besteden hebben. Het aanvragen van toeslagen was ik wat laat mee. Waardoor ik de eerste maanden echt geld tekort kwam. Is allemaal goed gekomen.

    Emotioneel vond ik het helemaal niet zwaar. Maar het was mijn eigen beslissing en de emoties had ik de jaren ervoor al gehad. Ik was vooral heel gelukkig en blij :)

    Hoe gaat het met jou? Wat vind jij lastig of waarbij kun je tips gebruiken?
     
  3. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.389
    5.480
    113
    Vrouw
    Mijn vriend en ik gingen na 16 jaar uit elkaar. 3 kindjes.

    Hoewel ik de knoop heb doorgehakt (toen ik er achter kwam dat hij mij al 6 maanden een ander had) bleek dat hij al zeker een jaar klaar was met de relatie. Hij stond dus veel verder in het proces.
    Dat voelde heel eenzaam.

    De eerste fase was moeilijk, omdat hij best wel bizarre eisen had mbt het co-ouderschap.
    Daarna hebben we nog bijna 2 jaar birdnesting gedaan en dat was voor mij ontzettend zwaar.
    Als hij met de kinderen in ons huis was, stond ik met mijn koffertje op straat (hij had zelf een klein studiootje gehuurd voor als hij niet met de kinderen was).

    Het verdriet van de kinderen, dat vond ik heel moeilijk om te zien en te voelen...

    We zijn nu ruim 3 jaar na de beslissing om uit elkaar te gaan, en het loopt eigenlijk
    best goed. Hij heeft al weer 2 jaar een vriendin.
    We gaan eigenlijk goed met elkaar om, vieren de kinderverjaardagen samen,
    ik ben nog goed met mijn schoonfamilie.
    Toen zijn vader en kort daarna mijn moeder overleden, waren we duidelijk 1 familie.

    Maar ik ben wel degene die de basis heeft gelegd. Sommige vriendinnen zeiden tegen me: als ik het was geweest had ik hem (na alles wat ie had geflikt) gelijk het huis uit geschopt en geen compromissen gesloten.
    Maar ik heb toch geprobeerd om de kinderen op de 1e plek te zetten. En dat is gelukt.

    Hoe gaat het met jou?
     
    mausi en MyMiracle vinden dit leuk.
  4. Noorie

    Noorie Niet meer actief

    Sterkte.
    Ik ben (achteraf gezien) de eerste weken echt depressief geweest.
    Heb alleen maar op de bank gelegen en alles was teveel. Dat vind ik nu ik er op terug kan kijken zo erg.. vooral voor mijn dochter, ze was pas 1,5 maar ik kon niets hebben..

    Ondanks dat ik er zelf voor gekozen had en 100% achter me keuze sta/stond. Financieel was het hier ook echt niet gemakkelijk hoor, maar de emotionele kant viel me echtt zwaar.
     
  5. Brigit

    Brigit Fanatiek lid

    26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Ik zit er nu ook midden in en wat mij het zwaarste valt is het nog samen moeten uithouden in 1 huis. Zelf kan ik niet in het huis blijven dus moet wat anders zoeken en dat gaat niet makkelijk. Pff bijna onmogelijk lijkt wel.
    Ik leef in de logeerkamer en we eten nog wel samen ivm onze dochter van 8. Hebben we zo afgesproken. 2 nachtjes in de week ben ik weg, anders hou ik het niet uit. Pff ik weet niet of ik dit nog lang volhou. Maar helaas heb geen andere keus
     
  6. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.652
    1.822
    113
    Het vertellen aan onze dochter dat wij binnenkort geen één geheel meer zouden zijn. Afschuwelijk.
     
  7. Brigit

    Brigit Fanatiek lid

    26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Pff ja dit idd vreselijk!
     
  8. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.389
    5.480
    113
    Vrouw
    Vreselijk inderdaad.
    Oudste was toen net 10, bij haar drong het echt meteen door, ze was zooooo verdrietig..
     
  9. 1985Breezer

    1985Breezer Bekend lid

    19 feb 2009
    869
    251
    63
    zorg
    brabant
    Het loslaten van het plaatje wat ik voor ogen had.

    En het vinden van woonruimte.
    Het was echt hopeloos....
     
  10. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Wat ik heel moeilijk vond was om er echter te komen dat m'n huwelijk niet was wat ik dacht dat het was. Vervolgens aan de kinderen moeten vertellen dat we uit elkaar gaan. En daarna de stress en strijd omdat we niet op 1 lijn zaten.
     
  11. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Voor mij was het heel erg dubbel. Ik moest alles regelen, huis werd verkocht, ouderschapsplan etc, het moest allemaal vanuit mij komen. Dat viel mij erg zwaar. Aan de andere kant was ik hoteldebotel verliefd! (Niet de reden van de scheiding trouwens....) en zag alles alleen maar positief daardoor
     
  12. Peetje83

    Peetje83 Fanatiek lid

    29 jun 2011
    3.696
    2.337
    113
    Limburg
    Het vertellen aan de kinderen vond ik toch wel het zwaarst.
    Daarnaast heeft de zoektocht naar een woning veel stress opgeleverd. We hadden ons huis verkocht en voor een bepaalde datum moest ik dus iets anders vinden. Ik heb het geluk gehad iets particulier op tijd te vinden, anders had ik een enorm probleem. Er werd bij de woningbouw namelijk geen urgentie gegeven, ook al zou ik op straat eindigen met de kinderen. Tijdens de zoektocht woonden ex en ik nog samen in ons huis. Dat ging in begin goed, maar hoe langer het duurde, hoe meer irritaties e.d. er kwamen en in die periode is hij heel respectloos naar mij geweest.
    Voordeel was wel dat ik 15 kilo ben kwijtgeraakt :roflmao:

    De scheiding zelf heeft me juist geen verdriet gedaan, ik ben er gelukkiger op geworden en mijn ex ook, ondertussen gaan we weer goed met elkaar om en de kinderen hebben het heel goed doorstaan moet ik zeggen.
     
  13. allstar

    allstar Actief lid

    29 mei 2012
    344
    6
    18
    Inderdaad toch ook wel het vinden van een huis is echt bijna niet te doen,zo bizar!
    Uitzichtloos dit ...




     
  14. allstar

    allstar Actief lid

    29 mei 2012
    344
    6
    18
    Watvreselijk om daar achter te moeten komen zeg! Ongeloolijk
    Mijn zoontje doet het super gelukkig, ik zit nog in ons nog huis nu maar ik moet eenwoning zoeken en dat lukt niet zo 1 2 3 helaas....erg moeilijk



     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  15. allstar

    allstar Actief lid

    29 mei 2012
    344
    6
    18
    Ik denk dat ik het vinden van een nieuwe woning ook het lastigste vindt!
    Uitzichtloos soms....
    Dan denk je : KOMT DIT OOIT GOED?

     
  16. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.003
    2.406
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ben je financieel in staat om een huis te kopen?
     
  17. MamaenMini

    MamaenMini Fanatiek lid

    6 dec 2011
    2.646
    74
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Dit precies!
     
  18. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Hoelang geleden ben jij gescheiden? Wij zijn al een tijd uit elkaar, maar officieel is er nog niks geregeld. Het ziet er nu naar uit dat we er uit gaan komen met een mediator.
     
  19. MamaenMini

    MamaenMini Fanatiek lid

    6 dec 2011
    2.646
    74
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hetzelfde ook, dit gaat zwaar worden. We komen nergens uit. Nu 3 weken en jij?
     
  20. allstar

    allstar Actief lid

    29 mei 2012
    344
    6
    18
    Wij zijn net een paar weken uit elkaar maar ook hier moet alles nog in gang gezet worden.
    Mijn man is vertrokken , ik woon hier met mijn zoontje.
    Nooit verwacht toen ik de eerste dingen op dit forum plaatste bij NOD lijst en "zwanger of niet" , dat ik ooit in dit forum terecht zou komen...zo raar hoe alles kan lopen, zo ook onvoorstelbaar vooral ook....
     

Deel Deze Pagina