Voorgaande jaren hebben we gegourmet, zijn uit eten geweest of hebben eten opgehaald. Maar nu zou ik eigenlijk graag een lux diner willen maken....alleen twijfel ik nog, want het lijkt het me ook veel werk (voor 15 pers inclusief kinderen). Zat al te denken om een dag vantevoren (bijna) alles klaar te maken. Wat eten jullie en hoe bereiden jullie het voor? Ben erg benieuwd. Hoop wat inspiratie op te doen. Misschien weten jullie ook wat minder tijdrovende gerechten.
Aan ons heb je niets dit jaar. Gaan heel saai stokbroodje met wat lekkers eten, haha. Voorgaande jaren voor veel mensen gekookt. Groentes die niet verkleuren of uitdrogen kun je een dag van te voren alvast snijden, vlees marineren (zover dat nodig is), eventuele eitjes alvast koken voor de gevulde eieren. Wat ook al wat tijd scheelt, is de tafel een dag van te voren al dekken. Succes en veel plezier met bedenken en koken!
Vlees wat je in de oven of op laag vuur,maar hoeft te warmen. Bv varkenshaas in champ roomsaus. Dag te voren aanbraden tot bijn gaar. Saus ook alvast maken. Dag erna in de saus warmen. Pomme du chesse of aardappelgratin in de oven. Salade: ingrediënten s'ochtends al snijden. Soep kan ook vooraf gemaakt worden Voorgerecht: kipcocktail/ garnalencocktail of ham met meloen kun je allemaal tevoren klaarmaken. Nagerecht bv tiramisu of crumble met ijs of laagjes pudding fruit en bitterkoekjes in glaasje. Kan of te voren al klaargemaakt worden of startklaar worden gezet zodat je de laagjes maar hoeft op te bouwen in de gllaasjes
Bij ons komt er op tafel: varkenshaas stukjes uit de oven, kippenrolade van ah (geproefd op allerhande festival, echt onwijs lekker) en haal een mooi stuk black angus ribeye. Verder erbij: salade, stoofpeertjes en stokbrood met kruidenboter Voor bij het vlees 2 sausjes. Saté en eigen gemaakte champigninroomsaus
Voorgerecht: Scampi met Pesto en stokbrood (de pesto kan reeds een dag op voorhand gemaakt worden) Soep: Brokkolisoep (kan ik nog vroeger maken en invriezen) met een spiesje van zalm Hoofdgerecht: Hertengebraad (marineren de dag ervoor en met kerst 2 uur in de oven) met kroketten en duo van witlof en boontjes ommantelt in Speck Nagerecht: zelf gemaakte Schokoladeijs met gekonfijte appel