Oh nee he.......

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Chai, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chai

Chai Niet meer actief

Ik ben nu 4 weken geleden bevallen.
    En mijn buik verandert nog wel met de dag en word langzaam aan weer platter.
    Nou was ik een beetje rond gaan lezen en ik raak echt bijna in paniek. Ik lees dat veel vrouwen nooit meer van die blubber buik afkomen?
    En lees overal 'het word nooit meer zoals het was'. :$

Even voor de duidelijkheid, het is geen vet buikje maar het lijkt alsof me spieren slap zijn ik kan ze ook nogniet aanspannen, dat zal wel normaal zijn na een maand?
    Maar zijn er vrouwen die me op kunnen vrolijken en wel weer hun mooie buikje terug kregen in shape?

HELP! (lol:p)

2. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Allereerst proiciat.
    Je buikspieren moeten nog terug in vorm raken, dit duurt een aantal weken, lees maanden. Bij mij duurde dit een maand of 3.
    Toen zaten mijn buikspieren weer op de juiste plek.
    Mijn buik is nu ook niet meer zo plat als vroeger, maar ach, ik neem het voor lief.
    Geef het de tijd.

3. Leliana

Leliana Niet meer actief

* zegt maar niks * :D

4. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Bij mij is het ook (nog steeds) niet wat het was, maar ik moet ook wel bekennen dat ik daar ook totaaaaal geen moeite voor heb gedaan. Ik denk dat als je na een paar maanden begint met buikspieroefeningen enzo dat je echt wel weer strak kunt worden, hoor. Kijk eens naar Doutzen Kroes of andere topmodellen en actrices... Waarom zouden zij het wel kunnen en wij 'normale stervelingen' niet? :) Kost dus alleen wel veel moeite, denk ik, en daar ben ik te lui voor :D

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ha ha, sorry ik moet even lachen.

Ik snap je gevoel wel hoor.

Ja die blubberbuik kan wel even blijven.

Maar ik heb hem na de eerste weer plat gekregen. Lijnen en sporten ( hardlopen)

Nu heb ik nog een blubberbuik en straks als mijn bekken weer goed is ga ik weer hardlopen en lijnen.

Ik ga er vanuit dat ik hem weer plat krijg.

6. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Gefeliciteerd met je kleine! Mijn buik is weer zoals hij was.. Niks speciaals voor gedaan. Alleen ´s avonds na het eten wordt ´ie wat boller. Het heeft overigens wel even geduurd! Geef het dus de tijd.

7. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook eigenlijk geen enorme blubberbuik. Moet er wel bij zeggen: had niet de meest platte buik voor de zwangerschap (maar ook niet enorm dik) en eigenlijk is buik nu weer hetzelfde als voor de zwangerschap.

Geef het idd de tijd. Je lijf is ook nog onder invloed van alle hormonen. En je buikspieren moeten eerst weer op de juiste plek komen voordat je deze kan trainen

8. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb drie kinderen en een platte buik.;)

9. Mama van milano

Mama van milano Actief lid

31 mei 2011
    181
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben nu 10maanden geleden bevallen en alles zit weer goed hoor maak je maar geen zorgen!
    Voor mijn zwangerschap woog ik 52 en ben 1,61 lang en mijn buik was echt plat tot ik 23 kilo aankwam van mijn zwangerschap! Na de bevalling was mijn buik alleen blubber en zelfs als ik liep bewoog het hahaha ik dacht echt bijmezelf dat komt nooit meer goed! ik weeg nu 53 kilo zonder blubberbuik en heb er niets voor gedaan.
    Alleen geduld hebben.. 9 maanden zwanger = 9 maanden ontzwangeren!!

10. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    hier zo plat als een duppie... na 2 zwangerschappen. Niet teveel snoepen, normaal blijven eten en idd lekker sporten.
    ik ben wel een uitzondering denk ik.. maar ik ben ontzettend afgevallen na de breuk met mijn ex. Ik was 3 weken na de bevalling alweer aan t volleyballen en op en top strak. En nog maar 57 kilo... van mooie volle ronde D cup naar een kleine B.. das iets minder. Maar ik doe mijn best ook weer wat op gewicht te komen.
    Komt vast helemaal goed met jou als ik t zo lees, want t gaat bij jou ook vrij snel.

11. Maia

Maia Niet meer actief

ik heb nog een iets uitgelubberd buikje maar niet zo extreem dat ik niet meer in bikini durf bij wijze van. Maar het is redelijk 'rechtgetrokken', heeft een klein jaartje geduurd en ik heb er niets voor hoeven doen verder.

12. emje

emje Niet meer actief

aan mij heb je niet veel denk ik ik ben namelijk helemaal niet blij met me buik. maar ik heb dan ook erg veel striemen. niks aan te doen helaas (ik was ook 120cm in omvang toen ik zwanger was).
    kwa gewicht zit ik wel weer hetzelfde als voor me zwangerschap. ben alleen wel van maat 36 naar 40 gegaan :(

13. emje

emje Niet meer actief

dit was me zwangere buikje. was toen 25 weken

14. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hier na 4 zwangerschappen een giga flubberbuik.. ben al maanden aan het trainen en er gebeurd niets nada noppes

maar daar zit jij niet op te wachten denk ik :)

15. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Idem vel is flink uitgerekt denk ik en dat kun je alleen operatief laten rechttrekken maar let wel 5 kinderen en 2 keizersnedes ;) Dus voor jou is er nog hoop :)

16. Chai

Chai Niet meer actief

Hey dames,

Echt super bedankt voor de comments, ook de negatieve lol... :p
    Ik heb alleen geen blubber buik ofzo eigenlijk hoor.
    Ik pas ook weer in me oude kleding maatj 34/36.
    Alleen viel me op dat alles nog zo slapjes is, maar na wat googlen zag ik ook dat het normaal is dat de eerste maanden je spieren nog verslapt zijn van de zwangerschap.
    Verder ben ik weer mooi op gewicht 1m66 en 55 kg.
    Ik was ook niet superveel aangekomen gelukkig.
    Mijn buik ziet er alweer anders uit dan gisteren, zo gek isdat, opzich gaat het best snel allemaal.
    Ik heb ook striemen trouwens, had al van mijn pubertijd op me dijen, maar die zie je niet eens meer en ik heb een lichte huid, dat komt ook goed uit. Daar maak ik me verder niet zorgen om.
    Ik kan ook iedereen adviseren de striae 2 keer per dag te masseren, dat houd het lidteken weefsel soepel en dan geneest het sneller en mooier.

17. Gravid

Gravid Niet meer actief

TS, voor mijn eerste zwangerschap zat ik in maatje 38, aan het eind van die zwangerschap zat ik in maat 42, een jaar later.. na consequent sporten en lijnen (lees: gezond en normaal eten, niet (teveel)snoepen etc, en goed drinken) zat ik weer in maat 36/38 en was ik 14kg armer.
    Mijn buikje was toen weer zo strak als dat het voor de zwangerschap was.
    Dus het kan echt wel ;)
    Succes!!

(ik mag ook weer overnieuw beginnen ;))

18. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Het duurt een tijdje, maar komt grotendeels wel weer goed hoor! :)
    Mijn kleren paste ik na 3 maanden weer, maar toen droeg ik wel echt nog een strak hemdje om alles in toom te houden. Inmiddels is moppie bijna 8 maanden en is mijn buik bijna weer de oude. Afgezien van het gebied rond mijn navel, maar dat komt door striae -helaas. Het wordt nooit meer een superstrak huidje, maar goed, er heeft dan ook een kindje in gezeten ;) Verder hoor je mij niet klagen!

19. 4days

4days Niet meer actief

Same here ja. :) Vind alleen die striae echt balen... Maarja, dan maar een simikini ipv bikini, heb er wel wat moois voor terug. ;)

20. misa

misa Niet meer actief

Gefeliciteerd met je kleintje!

Ik heb ook een beetje zo'n onzekere periode gehad, maar na een maand of 4 a 5 was mijn buik weer weg. het is wel minder strak dan voorheen, maar blubber kun je het zeker niet noemen!!

Deel Deze Pagina