Wat is je meegevallen?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door wasmachine, 20 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    de zwangerschap was leuk, mooie buik en alle kleren stonden ineens leuk:D en die bewegingen voelen heerlijk

de bevalling viel me ook reuze mee, ik ben ingeleid en het ging zo snel!

de eerste paar weken vond ik best moeilijk, 3x opgenomen geweest. maar nu GENIETEN

2. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    zwangerschap: alleen misselijk in de eerste 3 maanden verder geen problemen gehad,....op het eind vocht in benen.

bevalling: was een hel, vruchtwater gepoept dus met spoed naar ziekenhuis, weeen opwekken, weeenstorm, sterrekijkertje, onwijs veel pijnlijke rugweeen, vacuumpump werkte niet, uiteindelijk keizersnede.

ouderschap: heerlijk! geen gebroken nachten (ze slaapt van 23:30 tot 06:00 uur) alleen maar genieten van onze mooie/lieve/grappige meid.

3. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    #23 Reina5, 3 jun 2011
    Laatst bewerkt: 3 jun 2011
    Goeie vraag! ;) Nou, eigenlijk niet veel. :p

Wat me echt mee is gevallen is het eruit persen van mijn kindje, ik had verwacht dat ik dat helemaal niet kon, maar dat ging vrij vlot. En ook toen het vruchtwater eenmaal los was, ging de ontsluiting echt heel snel, dat viel me ook mee. De totale duur van de bevalling was zo'n 7 a 8 uur, had het veeeeel langer verwacht :).
    En dan ook nagenoeg geen scheur/geen knip ook dat viel me heel erg mee.

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Uiteindelijk is achteraf mijn zwangerschap me meegevallen. Oke, ik had last van bekkeninstabiliteit waardoor ik al heel vroeg ben gestopt met werken. Dat is me toen heel zwaar gevallen, maar achteraf had ik daarmee wel de pijn meer onder controle en heb ik het redelijk kunnen uitzingen tot het einde.
    Verder heb ik geen alles overheersende klachten gehad. Maagzuur was echt shittig, maar lang leve de Rennies. 's Nachts omdraaien was een crime, maar wat wil je met zo'n strandbalbuik :)

Ik moest een nachtje in het ziekenhuis blijven. Daar zag ik van te voren wel heel erg tegenop. Voor het eerst sinds 5 jaar zonder NooNooman slapen, dat had ik in m'n hoofd heel groot gemaakt. Nou echt waar, ik heb er geen seconde mee gezeten :D Dat kleine meisje lag naast me in haar bedje en daar heb ik de hele nacht naar liggen kijken ;)

In gewicht aankomen is me ook super meegevallen! Ik heb dan al wel genoeg van mezelf, maar 6,5kg in de hele zwangerschap daar teken ik voor! En helemaal nu ik alweer 8,5 kwijt ben. Ik ga tegenwoordig bijna fluitend de weegschaal op :p

5. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

De bevalling is eigenlijk wel mee gevallen.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vond het allemaal wel prima te doen eigenlijk. Maar wat mij écht is meegevallen is de tweede bevalling (echt een eitje!) en beide keren het herstel. Had vooral toen ik zwanger was van Eva verhalen gehoord over knippen/scheuren en lang herstel en pijn daarna, maar het is me beide keren helemaal bespaard gebleven.

7. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Hier inmiddels 2 keer bevallen. 2 keer binnen 6 uur met een kleine 10 minuten persen. Beide keren 1 klein (schoonheids) hechtinkje en 2 keer een voorspoedig herstel. Er ging gewoon eigenlijk niets mis.

Tuurlijk deden de weeen ontzettend pijn maar ik had het me vele malen erger voorgesteld.

Mijn tweede zw. schap was wel een dikke tegenvaller. Eerste 4 maanden echt heel ziek en beroerd en moe geweest. De combinatie van zwanger zijn en een drukke peuterpuber is me zwaar tegengevallen.

8. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Mijn zwangerschap was een makkie, ik heb tot 5 maanden nog lekker 4 dagen gewerkt en een studie ernaast gevolgd, daarna een kinderkamer in elkaar geknutseld en met nog geen 31 weken (had iets later gemogen) een redelijk lange bevalling (van zaterdagavond tot woensdagmiddag met weeenremmers) die echt niet pijnloos was met als resultaat een klein scheurtje zonder hechtigen en het gemakkelijkste kindje ooit.

Tuurlijk, 5 weken ziekenhuis gaan je ook niet in de koude kleren zitten maar toch heb ik geen moment getwijfeld of ik het nog eens zou willen overdoen, ik hoop die kans nog eens te krijgen!

9. adi

adi Niet meer actief

Hier een zeer bijzondere zwangerschap, en natuurlijk heel veel dingen enorm tegengevallen, maar wat me wel erg meegevallen is:
    - ondanks 3 babys in de buik 'maar' 12 kilo aangekomen, totaal geen vocht vastgehouden, perfecte bloeddruk/ ijzergehalte/ mooie gave huid de hele zwangerschap enz;
    - helemaal geen 'oorlogsstrepen' overgehouden aan mijn gigantische buik :);
    - ruggeprik tijdens de keizernee heb ik helemaal niet gevoeld, ondanks vele horrorverhalen;
    - wat ontzwangeren en herstellen na een zware buikoperatie? een week na mijn keizersnee zat ik alweer achter het stuur en reed ik 160km per dag;
    - heb drie enorme vechters gekregen die het zo geweldig hebben gedaan vanaf dag 1, ondanks hun geboortetermijn

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

zwangerschap 1: helemaal niet misselijk, korte bevalling, knip niet gevoeld.
    zwangerschap 2: heel bijzondere zwangerschap 2 ling, voor mijn doen weinig aangekomen, heel mooie buik, zeer korte bevalling, niet ingescheurd of geknipt en geen keizersnede en daarmee snel lichamelijk herstel.

ik zie dat sommige ook schrijven wat hun is tegengevallen, maar daarover ga ik hier maar niet beginnen (zie onderschrift)

11. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Ik ben alweer ruim 10 maanden mama en ik heb de volgende dingen als volgt ervaren:
    Zwangerschap: ondanks alle kwaaltjes (tot 20 weken kotsmisselijk, bekkeninstabiliteit, last van ribben en rug...) vond ik het heerlijk om zwanger te zijn. Ik zag er goed uit, kreeg vaak complimentjes. Hoefde niets te verbergen, dus kon alles aan wat ik leuk vond. Genoot elke avond van alle bewegingen in mijn buik. Echt ik mis het nog regelmatig!

Bevalling: ging heel snel! Liza was er binnen 3 uur (was eigenlijk té snel). Wilde eigenlijk in het ziekenhuis bevallen, maar daar was geen tijd meer voor. Achteraf was ik heel blij dat ik lekker thuis was.
    Hoe mijn man zich heeft gehouden was echt geweldig. Van tevoren dachten we echt dat we hem valium moesten geven, maar op zijn manier was hij heel rustig.

Ouderschap: in het begin was ik heel onzeker en had ik heel erg het gevoel dat ik het niet kon. Dit heeft manlief heel goed opgevangen en heeft in het begin heel veel gedaan (ik lag in de kraamweek met 40 gr. koorts). Nu kan ik me niet meer voorstellen dat we maar met z'n 2en zouden zijn. Ik kan vaak op slag verliefd worden op mijn eigen meid. Ze is dan ook heel makkelijk. Altijd vrolijk. Huilt alleen als ze honger heeft of moe is (en nu ook wel als manlief of ik weg gaan, velatingsangst). Hou zoveel van haar!

12. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    De bevalling is mij alles meegevallen! Dat zou ik zo nog een keer willen doen! Over een paar jaar dan hè ;)

En ook van de kraamtijd heb ik erg genoten -dat sfeertje! En dat prachtige kleine mensje, wow! :)

13. Vagans

Vagans Niet meer actief

* dat ik niet mega dik ben geworden
    * dat ik niet te gek veel ben aangekomen (9kilo)
    * dat ik niet super erg misselijk ben geweest
    * dat ik na de bevalling meteen 100% mama was!

Deel Deze Pagina