Huizen inrichten, dat vind ik heerlijk om te doen. Mits er geen tijdsdruk is. Ik ga ook graag naar het theater, dan lekker breed: Dansvoorstellingen, cabaret, musicals en soms muziek. Ik ga ook weer toneelvoorstellingen bekijken.
Ik hou ontzettend veel van dingen uitzoeken, zoals reizen ofzo en dan niet uitgebreide wereldreizen maar zoals dit jaar gaan we naar Kroatie; wat is er te zien en te doen? Hoe gaan we er naar toe? Zijn er leuke plekken om te stoppen? etc Waar kan je wijntjes drinken en lekker eten? Ik kan me helemaal uitleven qua gebied of campings zoeken etc
"Homemaking" oftewel voor mijn gezin een warm thuis creëren en alles wat daarbij komt kijken... van schoonmaken tot koken. Ik leef een heel eenvoudig leven en heb niet veel nodig om gewoon tevreden te zijn in het hier en nu. Ik hoef niet zo nodig te reizen, evenementen te bezoeken e.d., geld te spenderen aan materiële zaken. Gewoon mijn gezin verzorgen, huisje op orde houden en genieten van de tijd die we hebben als we allemaal samen zijn. Ik ben dan ook altijd héél blij als mijn man weer thuiskomt 's-avonds, dan ben ik helemaal in mijn element. Ik leef echt daarvoor. Verder blink ik ook nergens echt in uit en ben ik erg "op de achtergrond" als persoon.
Ons brein, lichaam, voeding en zenuwstelsel. Hoe wij onszelf kunnen "herprogrammeren" en hoe dit in elkaar steekt dmv wetenschappelijk bewijs (hersenscans). Hoe veel meer wij kunnen dan we denken en dat je zelf zoveel invloed op je leven, staat van zijn hebt, maar vooral ook op je gezondheid. Hoeveel "no cure" ziektes en aandoeningen wél te genezen zijn, maar niet met een tabletje of operatie oid en daardoor een arts je niet kan helpen. Dit en nog veel meer en dieper is écht mijn passie en hier wil ik dan ook mijn werk van maken! Het is mijn droom om mensen met chronische klachten zoals chronische pijn, (extreme) duizeligheid, tinnitus en nog veel meer waar tegen is gezegd "leer er maar mee leven" te helpen om daadwerkelijk te genezen! Ik kan uren praten over dit onderwerp en de kracht van ons brein. Dit is echt mijn passie, krijg er enorme energie van en ben hier dan ook dagelijks mee bezig.
Dit, wat een interessante post! Ik houd ook van gezondheid en de manier hoe het brein daar invloed op heeft maar vergeet ook de darmen niet. Ik voel ook veel meer voor holistisch genezen dan ZH. En ik vind fytotherapie enorm interessant de werking van planten en bloemen tegen over farmacie. Ik vind de werking van hypnose interessant. En eigenlijk het hele menselijke lichaam. Verder on topic: Ik houd van koken en bakken maar heb er te weinig tijd voor en te weinig mensen om het op te eten. Ik houd van helpen, gewoon random wanneer er een hulpvraag op je pad komt, van een oud vrouwtje die niet bij de bovenste plank kan als iemand die met een lege accu staat. Gewoon van "pay it forward". Daarnaast natuur en dieren.
Zeker! De darmen zijn ons ook wel ons 2e brein en uit onderzoek is gebleken dat onze darmen minstens zoveel neuronen (zenuwcellen) bevatten als ons brein. Vandaar dat ik het stukje voeding heel interessant vind en alles wat daaromheen komt kijken (clean eten, stukje goede en makkelijk opneembare vitamine en mineralen etc.) Ons lijf is zo ontzettend slim en geolied, dat als we ziek worden daar een reden voor is. Vaak zie je dat mensen chronische klachten krijgen na of tijdens een periode van (onbewuste) stress of omdat ze zich in een trigger bevinden van hun jeugd en dit niet doorhebben. Vooral ook het stukje jeugd is heel interessant. De eerste 7 levensjaren wordt er zo'n belangrijke basis gelegd dat wij grotendeels nog steeds vanuit die eerste 7 jaren onbewust handelen (tenzij je je er bewust van bent natuurlijk haha). Nou ja, het is iig een heel groot totaal pakket en vind dat zo leuk en interessant om te ontdekken en de "blauwdruk" aan te passen. Kan niet wachten om mensen hierbij te helpen! Uiteindelijk draait het niet om de klacht, maar om de wortels die de klacht veroorzaken.. super interessant! Leuk dat jij dit ook interessant vindt er zijn niet zoveel mensen die verder kijken dan wat de dokter zegt. Dokters zijn super nodig en verrichten super goed werk, zeker als het aankomt op acute zorg. Maar bij chronische en zeker bij chronische onverklaarbare klachten, de zogenaamde "no cure leef er maar mee" klachten, die niet te verhelpen zijn door een arts, daarvoor moet je naar binnen en daarnaast je brein een stukje hertrainen.
Misschien net niet een passie, maar ik bak heel graag. Al vanaf dat ik instructies kon opvolgen als kind hielp ik mijn moeder en oma met brood bakken, cake en taart maken enz. En dat ben ik altijd graag blijven doen. Ik zou graag vaker bakken, maar het komt er niet zo veel van de laatste tijd. Ben dit jaar ook begonnen met de moestuintje, daar wil ik me graag echt wel serieus mee bezighouden ook in de komende jaren. Ik word altijd zo blij van groeiende planten, bloemen enz En ooit zou ik heel graag een kleinschalig zorghotel/vakantiehuis openen, waar mensen met een beperking op vakantie kunnen komen met hun gezin of vrienden en dat deze dan even van de zorg ontlast worden door man en mij (we zijn alle 2 verpleegkundige), met aangepast eten, een rolstoeltoegankelijke wandeltuin, snoezelruimtes, enz. Helaas financieel echt nog geen mogelijkheid nu. Dat zou echt al mijn interesses combineren.
Zooo mee eens. Maar vergeet bijvoorbeeld geboorte trauma niet ook dat kan grondlegger zijn. Het is mega interessant. Geloof ook dat mensen zich ziek kunnen denken. Uiteraard bestaan er ook ernstige ziekten waar je acute zorg voor nodig hebt maar ook zoveel waar je op een andere manier vanaf kunt komen.
Je hebt scanners (willen van van alles een beetje afweten) en divers (diepen een interesse helemaal uit). En vast van alles hier tussenin en combinaties van beiden. Maat jij klinkt als een scanner. Hartstikke leuk juist. Want ik gok zo dat jij over bijna alles mee kunt praten.
Zeker! Geboorte stress kan echt een grote invloed hebben terwijl we daar niets meer bewust van weten. Idd, maar als we onszelf ziek kunnen denken, kun je jezelf ook beter denken. Eigenlijk is dat allang bekend in de vorm van het placebo effect. Je moet alleen weten hoe je dat inzet. Leuk! Mocht je af en toe willen kletsen over dingen die je bent tegengekomen, mijn pb staat open vind het leuk om te sparren over nieuwe dingen.
Op dit moment gaat mijn gezondheid uit naar het zo gezond mogelijk kunnen zijn voor onze laatste IVF ronde. Ook daar lees ik enorm veel onderzoeken over het ontstaan van de embryo's, fasen, hoe een blastocyste eruit ziet, afwijkingen gradaties. Ik bedoel dat is gewoon het begin van leven...
Ik wilde schrijven koken en bakken, maar eigenlijk is mijn passie ‘eten’. En van daaruit heb ik meerdere passies, zoals koken en bakken, maar ook altijd bezig zijn met op zoek naar lekkere recepten, verzamelen en lezen van kookboeken, nieuwe technieken uitproberen, kookapparaten sparen , andersoortige kookspullen sparen (op het moment een grote voorliefde voor de veelzijdigheid van siliconenvormen). En daarnaast wordt ik dolgelukkig van uiteten gaan bij goede restaurants, het liefst in combinatie met een wijnarrangement. Dus kortom: goed en lekker eten en dat kunnen delen met anderen is wel mijn passie.