wat is je vroegste herinnering?

Discussie in 'De lounge' gestart door Liesbeth79, 9 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Hallo allemaal!

De vraag zegt het al: wat is je vroegste herinnering? Wat was je aan het doen en hoe oud was je toen?

Ik zat me laatst te bedenken dat ik maar bar weinig weet van mijn kinderjaren.
    Ik kan zelf niet verder teruggaan dan toen ik een jaar of 5 was en met mijn buurjongetje aan het spelen was naast zijn huis.

Hoe zit dat met jullie? Ben benieuwd of er mensen zijn die hele vroege herinneringen hebben!

groetjes Liesbeth

2. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    ik was 3 jaar ongeveer en zat bij mijn oma op schoot, en die gooide gekleurde snippers in de lucht, die ik moest vangen!

heel veel wet ik niet meer van toen ik heel klein was. Soms stukjes die ik dan met behulp van m'n ouders aan elkaar puzzel!

3. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Ik weet het niet precies, maar ik denk dat mijn vroegste herinnering was van toen ik net 3 jaar was. Mijn oma werd toen 50 en er stond een enorme Sarah in de huiskamer. En bang dat ik van dat ding was. Het was zo erg dat ze hem uiteindelijk ergens anders in huis hebben neergezet.
    xxx Linda

4. ik weet niet hoe oud ik was.
    ik lig in bed en staar naar het plafond.
    ik wacht op me moeder om eruit te halen.
    dan doet ze de deur open kijkt in de ledikant en lacht naar me.

5. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    brabant
    @Rach: Dat is wel een hele fijne herinnering.....

6. ja dat is het ook linnepin :)

7. hardloper

hardloper Niet meer actief

mijn oudste herinnering is zwart wit, en stilstaand. ik zit op schoot bij een van mij ouders, en we zijn bij mijn oma. ik zie haar sillouet tegen het raam. :D

8. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Mijn oudste herrinering is een zondag dat het verschrikkelijk donker werd buiten...de lucht werd gewoon donkergroen en ik was daar erg van onder de indruk....het heeft die dag heel hard geonweerd en gestormd!
    Ik geloof dat ik een jaar of 3 was....

Sinds die dag ben ik dol op onweer en stormen!

9. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    @Mila: hihi, wat grappig!

10. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    de voetjes van de eendjes in de vijver...van de onderkant...

Ik was in de vijver gevallen bij mijn oudtante toen ik 2 was. Mijn vader heeft me opgediept. Ik zie nog steeds die flapvoetjes op en neer gaan en groen/gelig licht eromheen. Wat ik gehoord heb van mijn ouders was ik met een heel stel oudere kids op pad en zag mijn vader mij toevallig vanuit het raam op de kop in de vijver. Hij is naar buiten gesprint en heeft me eruit getrokken. Alle kinderen stonden er omheen en wisten niets meer uit te brengen. Dus heb eigenlijk best wel mazzel gehad.
    Ik kan me trouwens ook nog herinneren dat ik in een grote handdoek in m'n nakie op schoot zat bij m'n vader en dat ik een plastic laarsje met snoepgoed erin kreeg van mijn oudtante! Dat was dus even erna denk ik!

11. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    @Tezzz: Sjonge wat een verhaal!

12. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Liesbeth: vandaar waarschijnlijk ook dat ik het me nog kan herinneren...herinneringen blijven doorgaans pas vanaf je derde hangen.

13. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Eerste herinnering is van de kraamhulp net nadat mijn jongste zusje was geboren (ik was toen 2 1/2). Kan me alleen herinneren dat zij met een dienblad met soep en thee voor mijn moeder naar boven ging en ik het maar raar vond dat mijn moeder niet gewoon beneden met ons kwam eten ;)

14. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Mijn vroegste herinnering ligt rond mijn 2de jaar.
    Waarschijnlijk heeft deze zo'n indruk gemaakt vanwege de impact.
    Het schijnt niet gangbaar te zijn.
    Een docente trok het zelfs bij mij in twijfel omdat het volgens haar niet kon, het zou meer een herinnering zijn die misschien aangepraat is...volgens haar.

Nou dus niet: ik zie het beeld nog haarscherp voor mij en heb het er nooit over gehad met mijn moeder.

Mijn moeder kreeg na mijn een broertje, hij overleed plotseling na een paar weken.
    Bij ons worden doden ritueel gewassen voor ze worden begraven.

Hij werd in het halletje voor de slaapkamer van mijn moeder gewassen door 2 mannen.
    Ik haatte hen op dat moment uit de grond van mijn hart want dacht dat zij verantwoordelijk waren voor zijn dood.

Dan heb ik nog een andere herinnering rond dezelfde periode: mijn oom tilde me hoog de lucht in en ik vond dat eng maar spannend tegelijk.
    Ik moet toen ook tussen 2 en 3 jaar zijn.

15. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik heb 2 herinneringen, 1 waarvan ik exact mijn leeftijd weet en 1 waarvan ik twijfel.

1 was ik net 3 toen mijn moeder me bij de peuterspeelzaal afzetten en zwaaiend wegliep. Ik huilde tranen met tuiten en schreeuwde om mam.

En 1 dat ik bij mijn overgrootouders op visite ging en mijn opa in het ziekenhuisbed in de woonkamer lag, denk dat ik daar 2 a 2,5 ben geweest.

16. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik was denk ik een jaar of 4, op vakantie.
    M'n vader had gras gemaaid, en had het in een gele emmer gedaan, en ik mocht het weggooien.
    Ook ritjes achterop de campingfiets weet ik nog.
    Hier heb ik foto's van in m'n album, maar ik weet het nog goed.
    Diezelfde vakantie ging ik met m'n baby broer in bed, en die poepte er toen in, ik zie die keutel nog zo boven drijven, ik ben nooit meer in dat vierkante plastic oranje buiten badje geweest. :)

Leuk topic.

17. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    We woonden op een flatje. Ik herinner me dat ik wakker was geworden maar er was niemand thuis hoewel het licht wel brandde. Ben dus maar in de gang gaan zitten bij t kamertje van mijn broertje, om hem te beschermen :p Hij was net een paar maandjes oud. Wie ook hém mee wilde nemen moest eerst maar langs mij, uk van 2,5 jaar, zien te komen :rolleyes: Mijn moeder kwam binnen en vond mij dus op de grond. Ze was fftjes bij de buurvrouw, 5 min maar, (niet dat jullie nu gaan denken dat mijn moeder een harteloos persoon is die haar kindjes alleen liet :) ). Nadat ze bij me kwam zitten vroeg ik of ze weer weg zou gaan en ze drukte me tegen zich aan en zei dat ze bij me zou blijven. Toen vroeg ik waarom ze haar laarzen dan nog aan had en dat ze niet mocht liegen want liegen was stout :p

18. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    weet niet meer hoe oud ik was jaar of 3 dat ik leerde fietsen op mijn eerste fiets(BMX) zonder zijwieltjes en dat ik regelrecht de zandbak infietste

19. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    brabant
    Hahaha wat grappig....

20. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007