wat is je vroegste herinnering?

Discussie in 'De lounge' gestart door Liesbeth79, 9 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    Ik herinner me echt heel veel. Mijn eerste echte herinneringen zijn dat mijn slakje in mijn bed lag en ik daar tegenaan keek. Ik had ook een lammetje wat ik helemaal kaal plukte. En ik weet ook nog dat ik in de box zat en de kat langliep en ik mijn handen erdoor stak, omdat ik hem aan wilde raken...maar helaas liep de kat stug door. Toen was ik iets van 1,5 a 2 jaar.
    Eerst kon ik me ook nog veel meer babydingen herinneren, tot mijn tiende ofzo, dat zijn nu herinneringen van herinneringen geworden, als jullie me nog kunnen volgen.

2. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik heb een hele vroege herinnering dat ik met mijn moeder aan het sterfbed heb gezeten van haar opa, ik zal toen misschien net 1 jaar oud zijn geweest.
    Blijkbaar heeft het nogal wat impact op me gehad want ik kan de slaapkamer van haar opa tot in detail beschrijven terwijl er geen foto's van zijn.
    Verder heb ik nog wel herinneringen van toen ik een jaar of 3 was maar dat is wat normaler denk ik.

3. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik denk dat ik een jaar of 2 was: ik zat in m'n pa z'n nek, en ik vond het heel leuk.

4. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    Toen ik bijna 4 was, ging ik voor het eerst naar de basisschool. De juf wilde mijn veter strikken, maar ik scheet 7 kleuren voor dr, ben toen huilend onder de tafel gaan zitten net zo lang dat mn moeder me op kwam halen.. die heeft ook uiteindelijk mijn veter gestrikt voor het hek. ( wuaha)

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik weet nog toen ik 3 was dat ik bij me opa en oma was omdat me moeder aan het bevallen was. Ik wiost natuurlijk niet wat er allemaal gaande was maar later hoor je dat ik voel nog steeds de spanning.Ik weet nog goed dat we aan de thee en limonade zaten. Ik herrinner me ook nog goed dat ik met me vader me broer naar school gingen brengen met een grote zilvere schaal vol met beschuit met muisjes. De minst fijnste herinnering was dat ik maar op eenafstandje naar me zusje mocht kijken omdat ik de waterpokken had.

6. wat leuk om van iedereen de herinneringen te lezen zeg!

7. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    een van mijn vroegste herinneringen zijn die van toen ik een jaar of 3 was. Mijn broer was al naar school en ik nog niet. Mijn zus was een baby, maar die komt in mijn herinneringen wigenlijk weinig voor. Ik herinner me tuttebellen met mijn moeder, achterop de brommer naar de winkels en het huis waar we toen in woonden

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Dat zijn er twee, een vage en een hele duidelijke. De vage (ik denk dat dit de vroegste is) is dat ik rechtop in mijn bedje sta, een ledikant met spijlen, en dat mijn moeder mijn kamer binnenkomt. Net zo'n soort herinnering als Rach84 dus.

Mijn eerste duidelijke herinnering is dat mijn moeder zwanger was van mijn broertje (ik was toen 3), en dat zij zo'n kleermakersmeetlint in mijn slaapkamertje had opgehangen, waar ik elke dag 1 centimeter van af mocht knippen. Als het meetlint op was, zou mijn broertje geboren worden.

En wat ik ook nog heel goed weet, is de dag dat mijn broertje werd geboren, en ik samen met mijn vader naar mijn moeder in de kraamkliniek ging. Ik was toen 3 jaar en 9 maanden. Ik weet nog dat de zuster aan mij vroeg: "Ben je niet blij met je broertje?" En of ik hem even vast wilde houden. Nou, NEE dus :) Ik vond het helemaal niks, en wat mij betreft konden mijn ouders hem daar wel achterlaten en alleen met mij terug naar huis gaan. Ja ik was een erg jaloerse peuter... :oops:

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    De eerste herinnering die in mij opkomt. is van toen ik een jaartje of 2 was. Het was zomer en ik was achter het huis in het gras aan het spelen.
    In het gras zat zo'n buisje waar je de droogmolen in kan zetten. Om dat buisje heen was ik al het gras aan het plukken totdat ik ineens werd gestoken door een bij die ook in dat gras zat. Ik ben toen huilend naar mijn moeder gerend en toen het over was kreeg ik een snoepje :)

10. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    een herinnering waarbij ik discussies heb met mijn moeder want die gelooft het niet. Ik heb vroeger een spreidbroekje gehad, en ik kan me herinneren dat er foto's zijn gemaakt en dat ik op zo'n koud bed moest liggen. (leeftijd, errug jong!)

Een aantal herinneringen van toen ik 3 was, ik ging toen wel eens naar een creche (mijn moeder volgde een cursus voor 25 gulden en zodoende mochten ik en een neefje van me naar de creche, wat normaal niet te betalen was). Mijn moeder is gehandicapt (heeft een verlamd been) en ik wilde mijn rode driewieler mee (zo daar heb ik echt avonturen mee beleefd met dat ding), en we moesten dan een trap omhoog en mijn moeder sjouwde die fiets dus mee naar boven.

Een andere herinnering van zelfde periode, dat ik aan het prikken was (weet wel op zo'n prikblok) en dat er een ander kindje mijn driewieler pakte, en dat pikte ik niet en ik heb dat kindje toen gebeten.
    (o wat was ik toch lief whahaha)

11. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Mijn eerste herrinering is van toen ik 2,5 was, ik lag toen in het ziekenhuis met een zware darminfectie. Mijn ouders moesten toen beschermt binnen komen dus met pakken aan en een mondkapje op. Dat heeft heel veel indruk gemaakt en ik denk dat ik het daarom nog weet.

groetjes
    conny

12. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    mijn vroegste herinnering is van toen ik 2 was. mijn zus en ik lagen in het ziekenhuis voor de keelamandelen, ik had zo'n pijn ook nog naar mijn raketijsje toen gaf mijn zus mij haar ijsje ook nog! lief he ze bleef maar bij mijn bed staan terwijl zij ook geopereerd was.

13. Siem

Siem Actief lid

7 apr 2007
    399
    0
    0
    wauw.. dat jullie alles zo vroeg kunnen herrineren zeg. ik herinner me alleen nog maar dingen vanaf mijn 6e jaar.. komt waarschijnlijk omdat ik alles heb weggestopt.

14. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heb er meerdere maar 1 daarvan is is dat ik in de vijver viel bij onze oude buurtjes.. ik was heeeeel bang. Volgens mij was ik 4 ofzo..

15. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    pff mijn eerste herinnering.......ik denk dat ik kauwgom aan het eten was met mijn buurjongentje. Ik weet niet hoe oud ik was. (denk 19 :) ) nee denk dat ik ongeveer rond een jaar of 3 was.

16. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ik kan me nog heel goed herinneren dat toen ik ongeveer een jaar of 3 was ik bij mijn opa op de schoot zat en ik een hand kusje richting de kerstman gaf (waar ook altijd die mocht zijn).
    En mijn opa zei toen tegen mij "kijk daar vliegt je kusje" en ik natuurlijk "ja ik zie 'm".

Gr. Kat

17. Mijn vroegste herinnering is eigenlijk niet zo'n smakelijke. Toen ik 3 jaar oud was, raakte mijn moeder in verwachting van mijn zus. Maar ze heeft ongeveer 9 maanden lang moeten spugen. Mijn vroegste herinnering is dat mijn moeder aan het wachten was op de televisiemonteur en ze toen ook zo moest spugen...

Ik heb het ook mijn hele leven akelig gevonden om iemand te zien of horen overgeven. Pas nu ik zelf moeder ben, groei ik daar wat overheen...

18. missyb

missyb Niet meer actief

Volgens mij toen ik een jaar of 4 was.

op de kleuterschool

19. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    @ Tezz: wat een heftige herinnering! Wat een mazzel dat je vader 'even' naar buiten keek...!

Ik ben verhuisd toen ik 2,5 was. Ik weet daardoor dat heel veel van mijn herinneringen in het oude huis van voor die periode zijn. Toen ik bijna 3 was werd mijn zusje geboren daar weet ik helemaal niets meer van....

De mooiste waren dat ik zeker wist dat er een tijger door de tuin liep die verdween tussen de bloempotten op het terras. En ik maar blijven kijken waar die heen was gegaan... (grappig zo'n rode kat van de buren ofzo)

En ik stond met mn voetjes in de wc en riep om mn moeder omdat het zo onhandig was...

20. lucky mama

11 dec 2007
    24
    0
    0
    Ik weet nog dat ik 2 jaar was en mijn ouders met mijn oom s'avonds een muurtje tussen de woonkamer en hun slaapkamer hadden geplaatst (was eerst open en hing een gordijn) Ik was vlak daarvoor naar bed gebracht en toen ik s'morgens via de woonkamer naar mijn ouders wilde ging dat dus niet. Ik helemaal in paniek en toen kwam mijn moeder via de andere kant (bij de keuken zat nog een deur) de woonkamer in en stootte haar teen en vloekte. Toen viel ze flauw...
    Later wist zij niet meer dat ze haar teen gestoten had en dacht ze dat ze gewoon te snel opgestaan was (waarschijnlijk was dat ook de reden dat ze flauw viel) maar ik kan het me herinneren als de dag van gister!

Verder heb ik nog heel veel herinneringen van mijn oma op de camping. Mijn opa en oma hadden een sta-caravan en daar gingen we elke zomer een paar weken heen. Vaak bleef ik nog een tijdje alleen met oma, heerlijk was dat! Zij heeft me ook leren fietsen toen ik een jaar of 4 was, kan me nog herinneren dat ik zo de bosjes in reed hahaha

Deel Deze Pagina