Ik was 21 toen ik mijn man leerde kennen. We wilden eerst een paar jaar samen wonen, trouwen en dan pas aan kinderen beginnen. Nu ben ik 28 en dat vind ik zelf voor mij een hele mooie leeftijd. Bij ons in de vriendengroep zijn wij de eersten en de volgende zullen nog wel een tijdje op zich wachten gok ik. Ieder zijn/haar keuze. Ik heb altijd geroepen dat ik voor mijn 30e graag een kindje zou willen hebben en dat is gelukt. Helaas is het voor sommige mensen heel lastig om kinderen te krijgen. Dus ik vind niet dat je te oud bent als je 35 ofzo bent. Misschien heb je pas op latere leeftijd een man gevonden met wie je de stap wilt wagen. Onder de 20 jaar vind ik zelf wel wat jong, maar ook dat hangt weer van de persoon zelf af.
Persoonlijk vindt ik tussen de 25 en de 35 een mooie leeftijd voor de eerste. Maar dingen heb je niet altijd in de hand....en in het leven kan het soms raar lopen.
Ik ben 23 en zwanger van de eerste. Vind ik zelf een erg mooie leeftijd, we waren er aan toe en hadden alles goed voor mekaar. We zijn allebei geen wilde feestgangers en hebben dan ook niet het gevoel dat we ïets op moeten geven" of zo. Ik heb echter best vaak de vraag gekregen of het "een ongelukje" was..... idd als blikken konden doden.... Ook kreeg ik de opmerking dat ik een erg jonge moeder ben 2 van mijn zussen hebben op precies dezelfde leeftijd hun eerste kleine gekregen en niemand vond dat vreemd omdat zij allebei getrouwd waren. Sommige mensen hebben bij dezelfde leeftijd dus een andere opvatting of je "jong" bent.
ach wat is oud? haha ik zou me nu met mijn 44 oud moeten voelen denk ik, maar nee, voel me jong en mijn lijf ook, misschien jong belegen
Leeftijd zegt weinig denk ik bij het zwanger worden. Zelf was ik 26 toen ik beviel van de eerste. En nog net 27 toen mijn tweede kwam. 10 jaar later kwam geheel onverwacht niet gepland maar oh zo gewenst nummer 3. En ja die laatste zwangerschap is anders verlopen, zwangerschapsvergiftiging. Dus bevallen bij 30 weken 6 dagen. MAAR dit had ook net zo goed bij de eerste kunnen zijn hoor. Vrouwtje bij mij in het ziekenhuis was ook ziek net als mij en was 25 jaar. Zij beviel een dag later. Mijn jeugdvriendinnetje was 16 toen ze haar eerste kreeg, en op haar 37ste (toen ik dus weer zwanger was) werd zij dus Oma ... Tja ...Ach als je je er goed bij voelt .... Laat de omgeving dan maar lekker lulluh
Je moet niet alleen naar leeftijd kijken maar ook naar de emotionele leeftijd en hoe iemand de zaakjes voor elkaar heeft.