Wat is jou BBQ succes recept?

Discussie in 'De lounge' gestart door Manolito, 27 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Froezel

    Froezel Actief lid

    12 dec 2019
    407
    504
    93
    Vrouw
    Voor een lekker toetje;

    banaan met rolo en een bolletje ijs naar smaak.

    Banaan (in schil laten) in de lengte (of kleine sneetjes in de breedte) iets open snijden, paar rolo’s erin drukken en voor 10-15 minuutjes op de bbq leggen. Als de rolo’s goed gesmolten zijn, banaan eraf halen, de banaan uit de schil scheppen (kan een kliederboel worden) en serveren met een bolletje ijs.

    Wel machtig, maar... Om je vingers bij af te likken! :D
     
    jade2011 en Manolito vinden dit leuk.
  2. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Heerlijk!! Wij maken ook vaak een groentenpakketje. Groente (vaak wat over is :roflmao:) met een drupje olie, Provençaalse kruiden of andere mix. Meestal zit er wel paprika, ui, courgette enz in. Probeer ook vaak wat verschillende uit. Pakketje dichtvouwen en op de knoei. Altijd een succes!

    Mocht iemand een lekker succesrecept voor een gepofte aardappel met knoflooksaus hebben.. graag. Die is me hier nog nooit gelukt. En de mannen vinden dat niet zo interessant.. gaan voor vlees meestal :cool:
     
  3. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.869
    13.031
    113
    Vrouw
    Zalm op zo'n weber rookplank leggen, bieslook erop, paar korrels bastaard suiker en beetje olijfolie over heen gieten, zalig!

    Als toetje een banaan schillen, op een stuk aluminiumfolie leggen, uithollen, beetje suiker erin en dan vullen met rum tot het overstroomt. Heel voorzichtig dicht vouwen en dan op het bbq rooster leggen, na een minuut of 7 voorzichtig van de bbq pakken (zo houden dat de rum er niet uitloopt) heel voorzichtig uitpakken en genieten maar!
     
  4. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Courgette, aubergine en cherrytomaatjes insmeren met een mixje van olijfolie, knoflook, peper, zout en oregano en grillen. Eten met een beetje humus als 'saus'. Megalekker!

    Maiskolf grillen.

    Fruitsalade (vers) met een beetje geraspte kokos er over. Zo lekker.

    Als toetje: een banaan open snijden, brokjes chocola er in stoppen en grillen.
    Ananas, perzik en nectarines grillen, met een beetje honing.


    Wij zijn eigenlijk gestopt met het weten van al dat vette bbq vlees, zoals spareribs en worsten en speklap met veel saus enzo. Achteraf voelt het helemaal niet lekker om zo vet te eten. Met een hamburgertje, kip, groente en salade ben ik persoonlijk veel blijer :)
     
  5. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Wij gebruiken een smokebox in onze barbecue met hickory houtsnippers.

    Dit geeft een lekkere smaak aan de standaard worstjes en lapjes van de lidl

    Of Elf kale ribs bij de slager halen eerst helemaal zelf kruiden. En maak een rub. Duurd wel 6 uur maar oh wat is dat lekker.
     
  6. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Ik vind eigenlijk alleen banaan met chocola lekker van de bbq haha
     
    Manolito vindt dit leuk.
  7. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.914
    3.956
    113
    Vrouw
    Champignon spiesjes:
    Champignons marineren in 2 eetlepels balsamico azijn, 1 eetlepel sojasaus, 1 eetlepel olijfolie. Knoflook, zout en peper naar smaak. Vervolgens champignons afgewisseld met cherry tomaatjes op een spiesje.

    Gevulde paprika:
    Beetje verse spinazie, tomaat en feta kort opbakken met wat ui en knoflook (eventueel schepje roomkaas). In een gehalveerde paprika stoppen en dan op de bbq.

    Als toetje:
    gegrilde ananas of perzik (uit blik).
     
    Manolito vindt dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik ook!
     
    Adje vindt dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Yellowsun vindt dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik hou nu al van dit topic! Hier is de bbq meestal vrij eentonig door gebrek aan inspiratie maar ik ga alles wat hier voorbij komt de komende weken testen!
     
  11. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Dit klinkt echt goddelijk! Gaan wij dit weekend direct testen
     
    Casara en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Champignons in aluminiumfolie doen. Met wat olijfolie en kruiden naar smaak. Wij doen vaak kruidenmelange erin of ketjap.

    Bakplaat met allemaal verschillende groente. (Paprika, courgette, ui, knoflook, champignons etc) wat olijfolie overheen. En kruiden zoals tijm, oregana, italiaanse kruiden etc.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Die laatste doen wij ook op de bbq, doe het alleen in zo een aluminium bakje. En het liefst de hele dag de groente al in de olie en kruiden laten staan zodat deze lekker intrekken.
     
    Adje vindt dit leuk.
  14. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wij hebben zo'n herbruikbare plaat.
    Dat ga ik ook eens doen. Dat het lekker in kan trekken.
    Bedankt voor de tip! :thumup:
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Meestal zit er creme fraiche in maa rin verband met de kinderen doen wij dat nooit. Wij garen de aardappel eerst en eten hem dan met een sausje van truffelmayonaise, fritessaus en bieslook. Zo lekker!!
     
    Lindawen79 vindt dit leuk.
  16. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Mmmmm heerlijk dames, krijg nu al zin om dit allemaal uit te proberen. Weekend mag de bbq weer aan.
     
  17. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.516
    1.942
    113
    Heb veel inspiratie opgedaan en lekkere dingen voorbij zien komen.
    Ga zeker eea uitproberen.
    Thnx!
     
  18. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.914
    3.956
    113
    Vrouw
    Oooh, gepofte zoete aardappel! Insmeren met olijfolie, wat gaatjes er in prikken en in folie. Zo ontzettend lekker.

    Vullen kan met mexi salade van blikje mais, zongedroogde tomaatjes, kidneybonen, avocado, wat limoensap en zure room.
     
    marais vindt dit leuk.
  19. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.275
    2.176
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Een stokbrood insnijden en dan ertussen mozzarella, basilicum en tomaat. En dan lekker in aluminiumfolie wikkelen en bakken.

    Een hele vis, buik vullen met citroen en verse kruiden en dan grillen. (denk aan Dorade, Forel enz)

    Veel andere dingen die wij doen zijn al genoemd.
     
    marais en citroenrasp vinden dit leuk.
  20. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.169
    18.897
    113
    Wij maken graag slata mechouia, dat is een soort dipsaus van barbecuede groenten (peper of paprika, tomaat, ui en eventueel knoflook). Gegrilld kan ook, maar gebarbecued is toch echt het allerlekkerste. Dit is dan een bijgerecht voor als we vlees/vis bbq'en.

    https://www.ourtunisiantable.com/home/2017/7/29/tunisian-slata-mechouia-recipe recept is niet van mij, maar is wel ongeveer hoe we dat maken (de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat mijn man degene is hier die dat maakt omdat ik bbq maar eng vind :oops:).
     
    marais vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina