Wat is jou BBQ succes recept?

Discussie in 'De lounge' gestart door Manolito, 27 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.464
    1.647
    113
    Brabant
    Oh mensen toch ..nu heb ik honger.

    Onze toppers:

    - bruchetta (?) : Plakjes stokbrood grillen. Tomaat zonder vruchtvlees klein snijden, beetje olijfolie, p/z, rood uitje en basilicumpasta mengen en laten intrekken. Uiteraard op t brood serveren:)

    - speklappen a la taliaa: dunne lapjes, olijfolie, ketjap, ketchup, sambal, knoflook p/z en lekker lang laten marineren(echt wel halve dag)

    - bavetterolletjes, gevuld met parmaham, verse pesto, parmezaanse kaas.. zoooo lekker

    -watermeloen/munt/fetekaas salade. Nomnom
     
  2. Sjalleke

    Sjalleke Fanatiek lid

    21 okt 2005
    2.151
    402
    83
    Kip staat in de colamarinade
     
  3. DeniseMK

    DeniseMK Actief lid

    14 sep 2018
    110
    54
    28
    Vrouw
    Wij maken altijd pofaardappels op de barbeque, heerlijk! Grote vastkokende aardappel in aluminium folie ongeveer een uurtje op de bodem van de barbecue leggen. Voor de saus op de aardappel doe ik altijd griekse yoghurt, schepje creme fraiche, bieslook, knoflook en peper en zout, evt nog een bosuitje en gebakken spekjes erbij, jammie!

    Ook maak ik altijd biefstuk spiesjes die in de smaak vallen. Marinade maken van olijfolie, kruiden(oregano, koriander, peterselie, rode peper, maar kies vooral iets wat jij lekker vindt) en geperste knoflook. Vervolgens de biefstuk in kleine stukjes snijden en mengen met de marinade. Stukjes op de spies en even grillen op de barbecue. laat het niet te gaar worden, de biefstuk moet nog een beetje rosé zijn
     

Deel Deze Pagina