Ik weet dat er sommigen zijn die het een smerig idee vinden, maar het valt reuze mee! En anders moet je maar niet verder lezen Ik vroeg mij af of er mensen zijn die het ook gebruiken en hun ervaring (met mij) willen delen. Ik heb sinds ik zwanger ben een allergie ofzo tegen die plastic dingen. Had tijdens mijn zw veel witte vloed en moest dus wel inlegkrusjes dragen, maar ja is niet zo handig. En om nu 4 keer per dag een schone onderbroek aan te doen... Dus ik heb een oude handdoek in vierkantjes geknipt en die dubbelgevouwen in mijn onderbroek gestopt. Het werkte wel, geen irritatie en ik hoefde niet constant te verschonen. Al stond de gyn wel raar te kijken tijdens de controle maar ja Nu ben ik voor het eerst weer ongi en kreeg complete jeukaanvallen na 2 dagen libresse. Dat was tot voor kort het enige merk wat ik verdragen kon ook. Ik daar dus super geïrriteerd door en over Heb nog een handdoek gepakt en wat langere lapjes gemaakt. Daar panty tussen genaaid. Het werkt perfect. Heb nu naast de wc een wasemmer staan van tupperware. Daar gooi ik de doekjes in. Een schep zout of klein beetje wasmiddel oid. Na elk doekje ff schudden. 'savonds even in de wm en die op spoelen en centrifugeren zetten. En dan kan daarna de gewone was erbij. Het zijn lichtblauwe doekjes dus kunnen bij de donkere of lichte was. Heb ik er ook niet zoveel nodig. En je moet je gewone maandverband ook aanraken als je het uit je broek haalt, dus zo vies is het niet. De emmer past door de opening van de wasmachine dus ik hoef ze als ze nat zijn niet meer aan te raken. Please vertel me dat ik niet gék ben!
Ik vind het een ideale oplossing! Je had mee moeten doen met het beste idee van nederland joh! Volgens mij voelen die ook veel fijner dan een gewoon maandverband.
Het is niet iets wat ik zou doen, maar als je allergisch bent voor alles dan snap ik dat je van alles gaat proberen! Jeuk aan je doos is ook niet fijn! Succes!
meid wat creatief! Gelukkig heb ik er geen last van maar kan me best voorstellen dat als het broeit en je er vreselijke uitslag van krijgt dat je overstapt op zoiets! Gewoon doen je wast toch alles lekker schoon daarna zie geen probleem.. al zou ik het misschien niet samen wassen met de gewone was.. doe ik met de keukendweiltjes ook niet die doe ik 1 keer per week op 95 graden apart!
hey hey slim bedacht! je moet op zo moment toch iets of niet, vroeger gebruikte ze toch ook van die badstoffe inleggers die gewassen moeten worden.... veel liefs
CreaBea hoor! Als zou ik het zelf nooit doen, want ik ben er simpelweg te lui voor Maar ik vraag me af he; hoe zit het nou met doorlekken?
hahaha, ik was dus niet de enige. Toen ik zwanger was en last had van afscheiding heb ik precies hetzelfde gedaan! Ook een handdoek in strookjes geknipt en ze gewoon op kookwas gewassen. Stukke beter als al die synthetische inlegkruisjes waar je alleen maar meer afscheiding en jeuk van krijgt!
Ten eerste wil ik zeggen dat je niet gek bent, je leeft misschien alleen nog in het vorige tijdperk Waarom gebruik je geen ob's?
Nou ik heb de eerste dag tóch een gewoon maandverbandje er onder gedragen. Maar nou lek ik niet zo heel veel dus dat scheelt. Ik was niet doorgelekt. Nu doe ik 1 grote onder en 1 kleine erbovenop en dan lek ik ook niet door. Het zit een stuk beter dan het 'gewone' maandverband. Ik voel het eigenlijk niet meer. Met het 'gewone' maandverband duurt het soms een paar minuutjes voor een stolsel is opgenomen. Dus dan had ik altijd het idee dat ik doorlekte oid. Dat heb ik nu ook niet meer, het wordt meteen opgenomen. Bovendien las ik laatst dat die ánti-lekkage stof die in de maandverbandjes zitten, dus ook de vocht uit je vagina 'trekt' die het nodig heeft om gezond te blijven. Dus je vagina droogt uit en heeft dan minder weerstand. Niet gek dat je er last van krijgt
Trouwens wel grappig hoeveel positieve reacties ik hier krijg. Op een ander forum werd ik meteen voor gek verklaard.
Ten eerste, je moet wat als je allergisch bent voor "normaal"maandverband. Ten tweede, onze oma's deden het ook zo. Dus nee, je bent niet gek. Juist vindingrijk!
Goed bedacht van je. Mooie oplossing toch voor je probleem. Zijn er bij de apotheek ofzo geen speciale anti-allergie maandverbanden te koop? Ik zou ze wel op minstens 60 graden wassen hoor, lijkt me net iets hygienischer. Groetjes Tamara.
Het lijkt me wel lastig, maar ook ik ben heel erg gevoelig voor maandverband en tampons. Maandverband gaat nog wel, maar als ik tampons gebruik heb ik daarna direct een week last van roodheid en jeuk. Kan er gewoon niet tegen. Ik zou het niet gebruiken bij ongesteldheid, zou te bang zijn om door te lekken, maar als inlegkruisje lijkt katoen me veel beter dan al die plastic rommel.
Ik las op internet dat er eco-maandverband is wat je ook kan kopen. Waar dus niet die chemische middelen inzitten. Ze zijn dan ook niet wit maar ecru kleur.