huh

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Kwam ik op een site van een zorgverzekering, staat er;

Aanvullende tandartsverzekeringen:
    100 % inclusief techniekkosten t/m 1.750,-*

Dan vervolgens staat er:

* niet vergoed worden de kosten die verband houden met onderstaande behandelingen:
    - De kosten van een tandtechnieker en/of tandtechnisch laboratorium

Mag ik dan vragen wat er onder "incl techniekkosten" verstaan wordt als de kosten van een tandtechnieker niet worden vergoedt? Wat een vage shit zeg, heb die site gelijk gemaild:D

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Jij had toch laatst ook eens ergens een brief of mail heen gestuurd? Was van een reclame ofzo. Heb je daar nog iets van gehoord?

3. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha wat raar..
    Mag ik vragen welke verzekering dat is, want 1750,- vergoed krijgen is best veel..

4. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Ben erg benieuwd wat ze je terug mailen. :D

5. tulip

tulip Niet meer actief

wel een beetje raar idd, misschien bedoelen ze dat alle technische kosten die de tandarts zelf doet gedekt zijn, maar niet wanneer ze een echte tandtechnieker moeten raadplegen??? Dus wat ze uitbesteden zeg maar??

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja maar dat valt gewoon onder de normale codenummers dan. dus dat zou wel vreemd zijn maar dat zou kunnen ja.

Is van Aevitae

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

ja, staat ook in dat topic, ik had daar een mail van gehad waar ze alles in hebben uitgelegd dat de reclameproducers er goed over nadachten en expert erbij kwamen om die reclame te maken etc, sloeg nergens op en was totaal geen antwoord op mijn vraag die ik aan ze stelde :)

8. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Techniekkosten zijn kosten die een tandarts maakt als hij bijv een knarsplaat laat maken daarover die kosten verhaalt hij op jou als techniek kosten... Je betaald alleen kosten voor een tandtechnicer als je daar heen gaat om iets te laten maken. Dit gebeurt niet zo heel veel!

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Oke zal dat topic even opzoeken. Schoot me ineens te binnen toen je dit topic opende

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ja daar staat dat ik een mail heb gehad, maar dat is al lang geleden hoor, had die mail al in 2009 gestuurd;)

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Maar laatst had je daar een topic over geopend toch? Of ben ik nou in de war met een ander...

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik werk zelf bij een tandarts en wij besteden alles uit aan een tandtechnieker, zelf opbeetplaten maken doet bijna geen enkele tandarts, kronen en bruggen wel met de CEREC techniek, maar een frame, immediaat protheses, partiele plaatprotheses etc, worden door een tandtechnieker gemaakt.

Wij krijgen de beetplaten binnen met een bon van de tandtechnieker met daarop de techniekkosten die er gemaakt zijn (die nu extreem laag zijn btw) de kosten van de tandarts zijn dan de afdrukken maken, omslijpen, noodkroon etc en dat zijn de gewone K-codes en vallen onder een normale tandartsverzekering tot een bepaald bedrag. Hier staat specifiek bij: inclusief techniekkosten. Maar niet die van een technieker, oftewel:

je krijgt alleen je techniekkosten terug als de tandarts zelf de kroon maakt (en dat is maar in 25% van de gevallen zo) en bij een prothese of frame kan je het dus allemaal zelf gaan betalen, en daar betaal je dan 50 euro per maand meer voor.

Beetje misleidend.

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ja dat klopt daar had ik bijgezet dat ik dat een jaar eerder had gestuurd maar toch even wilde delen,

Deel Deze Pagina