Hoe lang na voorweeen echte bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door botervliegje, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe lang na pijnlijke harde buiken/voorweeen begon de bevalling?

1. binnen 2 dagen

2. binnen 3-5 dagen

3. na ongeveer een week

4. na ongeveer 10 dagen

5. na twee weken of meer

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Hoi hoi,

Heb de laatste paar dagen steeds meer harde, pijnlijke buiken. Net een keer of 6 achter elkaar (met 5-15 minuten er tussen), moet dan echt blijven liggen en heb bijna de neiging om m'n pufoefeningen in te zetten. Voelt als heftige menstruatiekrampen, maar wel redelijk constante pijn. Wie heeft dit ook gehad? En hoe lang daarna ben je bevallen?

Liefs,
    Botervliegje

2. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik heb een dikke 24 uur om de 5 minuten weeen gehad die niet voor ontsluiting zorgde en dus volgens de vk onder de categorie voorweeen vielen. Op een gegeven moment braken mijn vliezen spontaan en toen begon het voor mijn gevoel ook pas echt. Vervolgens was onze zoon er in 3 uurtjes!

Succes, hopelijk heb je snel je kleintje in je armen!

3. Tima

Tima Lid

23 dec 2010
    60
    0
    0
    Hier al een week last van voorweeen......

4. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Bedankt Truus, voor het delen van je ervaring! Dat is wel snel gegaan dan. Zie in de poll dat tot nu toe bij de meesten 1-2 dagen na de voorweeen het echt begon.
    Ben benieuwd of we deze week nog gaan bevallen Tima :D

5. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    ik heb hier wel 2 weken last van voor weeen gehad, elke ochtend begon het rond 5 uur tot ong 11 uur en daarna zakte het weer af.
    En idd soms even wegpuffen.

6. Ede

Ede Lid

19 sep 2008
    41
    0
    0
    Goedemorgen Dames,

Hier nog ééntje met behoorlijke voorweeën vanaf afgelopen zaterdag.
    Vannacht geen oog dicht gedaan en erg brak.:x Hoe moet dat straks als we voor het echte werk gaan?:( Ik ben nu 36 weken en 4 dagen en helemaal op omdat ik er dagelijks last van heb. Hoe lang kan dit nog duren?

Groetjes Ede

7. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ik vraag het me dus ook af, aangezien ik al sowieso een week lang last van voorweeen heb..
    vraag me echt af hoelang dat nog duurt haha, van mij mag het wel doorzetten nu ;)

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb een week of 4 last gehad van voorweeën...Ben uiteindelijk met 38.3wkn ingeleid en diezelfde dag bevallen :)

9. dkh

dkh Actief lid

18 nov 2010
    479
    0
    16
    Ik heb sinds week 35 voorweeen en ben vandaag uitgerekend.
    Ik heb best vaak last van die voorweeen maar dan zetten ze niet door ongeveer 30 seconden duren die dan.
    Maandag had ik maar 1 cm ontsluiting en mijn baarmoedermond was nog niet helemaal rijp.
    Denk dat ik nog wel een paar daagjes moet.
    Baby vind het veel te lekker in mijn buik.

gr dkh

10. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier sinds 36 weken voorweeën en nog altijd geen baby ;)

11. pally

pally Niet meer actief

Sinds vorige week voorweeen/ harde buiken niet pijnlijk. Maar valt wel onder te categorie voorweeen volgens de gyn. Want mijn baarmoeder mond is al week en aan het verstrijken..
    Afwachten dus succes allemaal ;)

12. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Ik had al wel een tijdje last van af en toe een harde buik, naar het einde toe steeds vaker maar nog steeds maar af en toe zeg maar :D. Op een zondag ochtend 6 uur werd ik wakker en heb ik de hele dag vrij regelmatig harde buiken gehad. Om negen uur 's avonds braken mijn vliezen. Volgende dag om 17:15 werd mijn zoontje geboren! Dus bij mij kwamen de voorweeën echt heel vlak voor de bevalling.

13. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Niets, nakkes nada! Mijn vliezen braken, en het begon.

Geen voorwee, gerommel of wat dan ook gehad. Op de bewuste avond had ik wel vaak harde buiken, maar die waren totaal pijnloos.

Het was ook al met 38 weken, dus ik werd echt totaal verrast ;)

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik had dit soort voorweeen al sporadisch sinds 1 weken zwangerschap. (erg gevoelige baarmoeder).

Laatste dagen voor de bevalling constant voorween om de zoveel minuten maar de bevalling begon echt pas toen ze mijn vliezen braken (ookal had ik maar een krappe 1 cm ontsluiting).
    Die ontsluiting had ik al weken, al die vvoorweeen deden helemaal niks. Vk kon het niet meer aanzien, heeft de vliezen geprikt en 1 uur en 40 minuten later was mijn zoon er.

15. Beebieboo

Beebieboo Lid

13 apr 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij duurde het 3 dagen, in die 2 dagen had ik al 3-4 cm ontsluiting gekregen. ben op de 2de dag gestript door mijn vk en de derde dag bevallen. duurde een uurtje of 4:)

16. faith and hope

faith and hope Bekend lid

12 apr 2007
    685
    0
    0
    Hai
    Ik denk ook dat het scheelt als je al een keer bevallen bent.
    Bij de eerste met 38 weken voorweeen en 41.6 bevallen.
    Nu al vanaf 35 weken voor weeen maar nog geen beebje...

17. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik had voorweeen elke nacht, zo pijnlijk als gewone weeen, vanaf 37 weken. Ben met 41.3 bevallen. Had al wel een verstreken bmm en 1cm ontsluiting voor het echt begon en een snelle bevalling.

18. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik heb 3dgn voorweeën gehad.
    Onafgebroken om de 5min dat ze minimaal 1minuut aan hielden.
    Ik ben op de eerste dag, dinsdag, naar de verloskamers geweest en daar bevestigde ze de weeën en ze waren krachtig genoeg om de bevalling in gang te zetten maar er gebeurde niks!
    Donderdags weer naar het ziekenhuis omdat ik niet meer kon, ik was echt op. Want het ging 's nachts gewoon vrolijk door.
    Toen zat ik om 1cm ontsluiting en hebben ze me opgenomen ivm uitputting.
    Vrijdag om 4uur snachts (of 'smorgens) begon de bevalling en binnen een uur dat ik op een weeën storm en 7cm ontsluiting :D
    De rest bespaar ik jullie, want sommige moeten nog voor een eerste keer die dit lezen. Maar ik heb nooit meer als 7cm ontsluiting gehad.
    En ze is uiteindelijk via de "natuurlijke" manier geboren ;)

19. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb 3-5 dagen gestemd. Dit slaat op mijn 2e bevalling; toen heb ik een dag of 4 dingen gevoeld die ik 'voorweeën' zou noemen.

Bij m'n eerste heb ik voor mijn idee nooit voorweeën gehad. Het gerommel dat ik op 3 april voelde, is binnen 20 uur uitgemond in de geboorte van m'n zoon.

20. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    sinds week 37... en nu nog niets....

iedere keer denk ik 's nachts nu gaat het gebeuren..... en dan val ik in slaap en dan niks, noppes nada meer de volgende ochtend...

Deel Deze Pagina