Wat is jou het meest meegevallen in het ouderschap?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Vulpen, 2 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hmm hier went het toch echt niet, helaas. Ik heb voortdurend het gevoel dat ik zo'n fijnere persoon en mama zou zijn met meer slaap. En dat is ook zo, herinner ik me uit de periode tussen mijn oudste die eindelijk goed ging slapen en de geboorte van de jongste.

Blijdorp vindt dit leuk.
  2. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Hmmm ik heb ook wel eens het gevoel dat ik een fijnere collega zou zijn met meer slaap hoor, vooral mijn concentratie is niet echt optimaal. Maar ik heb ooit in een verleden eens 1 nachtje opgepast op een nachtbrakertje, en toen heb ik me na een halve dag werken ziek gemeld omdat ik zoooo moe was en nu met mijn eigen nachtbrakertje, ben ik wel moe, maar heb toch niet echt het gevoel van elk moment omvallen moe ofzo.

Ik ben wel benieuwd hoe ik me zou voelen met meer slaap, wie weet wordt ik ook echt een leukere mama en partner verder trouwens! Maar heb die vergelijking nog niet echt.

3. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

De nachten, sorry ladies: hier een meisje dat echt snel ging doorslapen en dat ook al.een tijdje volhoudt. Alleen bij pijn of ziek wil ze nog weleens een nachtje sputteren, maar matrasje ernaast en ze slaapt weer.

4. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.189
    3.828
    113
    Ja maar ja, jij hebt er dan ook eentje die stelselmatig heel vroeg wakker wordt... Laatst sliep mijn dochter een week lang écht goed, hoorde haar 's nachts niet en' s ochtends pas om 7 uur. Voelde me toen zó wakker! Ik dacht dat ik wel aardig gewend was aan weinig slaap maar nu denk ik daar toch weer anders over ;)

Blijdorp vindt dit leuk.
  5. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Het is mij meegevallen dat ik op zo'n natuurlijke, relaxte manier kan opvoeden. Ik heb namelijk helemaal niets met kinderen (behalve met die van mijzelf, haha). En vriendjes en vriendinnetjes over de vloer, valt me eigenlijk ook alles mee.

6. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ik ben veel relaxter dan ik vantevoren dacht. Ben nogal angstig ingesteld. Als we dan eens logeetjes hadden, ging ik er 5 x per nacht uit om te kijken of het wel goed ging. Ik dacht dus dat ik dat bij mijn eigen dochter ook zou hebben. Totaal niet! Gewoon het vertrouwen hebben dat het goed gaat! En dat heb ik eigenlijk met alles. Helemaal niet zo angstig als dat ik dacht dat ik zou zijn.

Vulpen vindt dit leuk.
  7. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.189
    3.828
    113
    Dit herken ik wel! Ik was/ben een behoorlijk angstig persoon, snel panisch over alles, dus ik vreesde dat ik dat ook met een kind zou hebben, dat ik continu me enorm zorgen over alles zou maken, maar dat valt eigenlijk reuze mee! En omdat het zo druk is, heb ik ook weer minder tijd om me zorgen over andere dingen te maken, dus wat dat betreft kan ik het moederschap echt aan iedereen aanraden :p

GDuif vindt dit leuk.
  8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    - driftbuien ( in het openbaar): nauwelijks gehad
    - werd altijd "bang gemaakt" door verhalen van vriendinnen over hun kinderen die 10000 keer uit bed kwamen, moeilijk in slaap kwamen. Supervroeg wakker. Is allemaal niet aan de orde geweest, tot op de dag van vandaag is ze heel gemakkelijk.

9. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.633
    8.366
    113
    Vrouw
    Slapen indd. Onze oudste sliep gelukkig snel het klokje rond.

Ik was ook bang te gaan klunzen. Dat viel uiteindelijk reuze mee.

10. Bailief

Bailief Niet meer actief

Dat twee kinderen tot nu toe prima te doen is. Ik had het veel zwaarder verwacht.

En ik dacht altijd dat ik het loodzwaar zou vinden om een kind met een beperking te hebben. Dochter is onverwacht best wel beperkt maar het valt mij zo mee :)

Paardenbloem en Vulpen vinden dit leuk.
  11. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

De klik met eigen kind.
    Ik had verwacht dat ik daar meer moeite mee zou hebben, omdat ik verder weinig met andere kinderen had.

kleinepien vindt dit leuk.
  12. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Dat ik het echt leuk vind om moeder te zijn en soms zelfs emotioneel kan worden (oké hormonen doen hun werk:D) omdat ik zoveel van dat kleine mens hou.
    Ik hou namelijk niet van kinderen. Baby's vind ik super, dreumesen en peuters oké, maar verder vond (en vind) ik andere kinderen gewoon niet leuk.
    Maar het cliché bleek waar: een kind van jezelf is heeeeeel anders dan een kind van een een ander. :cool:

13. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ah. Nou. Dit dus.
    Ik word echt niet blij van kinderfeestjes, helpen op school of een middagje speeltuin. Ik heb niks met kinderen.
    Maar sinds ik er zelf 1 heb, die ik wél leuk vind, ben ik wel wat toleranter geworden. :)

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

Alles eigenlijk.
    Nooit in heel m'n leven is iets geweest wat gewoon gemakkelijk ging totdat ik m'n mannetje in m'n armen had.
    Deze 5 jaren zijn omgevlogen en alles is eigenlijk vanzelf gegaan
    Natuurlijk zijn er dingetjes voorgevallen en gaat er nog vanalles gebeuren maar dit komt door de gemiddelden die zijn opgelegd waar een kind netjes binnenin moet vallen. Maar dat ligt niet aan m'n manneke. Dit ligt aan de maatschappij waar wij in leven. bweigh.

De opvoeding gaat gewoon vanzelf. Is gewoon een ontzettend gemakkelijk jochie.

Ik ben wel benieuwd naar de puberteit. Voornamelijk naar mijn eigen karakter want ik ben niet echt een alpha vrouwtje ofzo. Ik ben veel te zachtaardig dus ik hoop dat zoontje ook een gemakkelijke puberteit gaat hebben zodat dan ook alles gemakkelijk blijft lopen. :roflmao:

15. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Over het algemeen is het hele hebben van kinderen me meegevallen.
    Ik vind kinderen over het algemeen niet leuk, wilde 8 jaar geleden nooit kinderen en zag mezelf niet als moeder (niemand zag mij zo overigens) en toch vind ik ze leuk en valt het me veel minder zwaar dan ik van te voren gedacht had.

16. Janna

Janna Fanatiek lid

Niks. Ik vind het moederschap eerlijk gezegd best zwaar.

Ntje en Hopsatee vinden dit leuk.
  17. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.189
    3.828
    113
    En had je dat ook zo verwacht?

18. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    De overgang van 1 naar 2. Wat is dat genieten met een grote G. Veel zekerder van mezelf! Zit al 6 maanden op een grote roze wolk ondanks slapeloze nachten (meerdere voedingen nog)

Ook cliché maar ik ben ECHT geen kindervriend maar hou zoveel van mijn eigen kinderen en ben eigenlijk best een leuke mama

Vulpen vindt dit leuk.
  19. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Het hebben van een tweede kind. Ik las hier zulke horror verhalen over hoe druk en zwaar het is om 2 kinderen te hebben en het is me zo ontzettend meegevallen!

Misschien komt het ook door het leeftijdsverschil (4 jaar) maar vind het heerlijk! Zou het iedereen aanraden ;)

20. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Het feit dat ze alle fouten die ik maak best overleven en gewoon groot worden...

Dat ik 3 jongens echt heel leuk vind...

Dat je inderdaad met zeer weinig/geen slaap best kunt functioneren...

Deel Deze Pagina