Ik kan wel zeggen wat je níet moet doen. Hè tegelvloer dweilen met een sodasopje!! Ik heb nog een week een vlekkerige, plakkerige vloer gehad. Ondanks zeker 7 keer nadweilen!! Ik gebruik soda voor de keuken, maar daar blijft t voortaan bij!
dasty ontvetter van de wibra heerlijk spul om je koelkast van buiten goed af te doen keukenkastjes kozijnen deuren afzuigkap en boven op de keukenkastjes super spul niet duur echt ideaal even sprayen en de vettige aanslag is zo weg
Ik heb hier standaard Glorix doekjes op het toilet liggen. Dagelijks erover heen, ruikt fris en het houd snel en makkelijk je toilet schoon Ook hier een groot fan van de swiffer. Vooral laminaatvloeren houdt je zo snel en makkelijk stofvrij! Ramen streeploos? Een vochtige zeem doet wonderen! Deze gebruik ik ook voor de tv, keukenkastjes, spiegels en zilveren prullenbak. Grote irritatiebron hier: de Triptrap met al zijn kiertjes en gaatjes waar etensresten in gaan zitten. Emmertje met sop en een oude tandenborstel en je Triptrap is weer schoon! Het beddengoed wat in de wasmachine zo heerlijk door gaat zitten? Knoop je beddengoed aan de onderkant vast. Dan kan er ook niets in kruipen.
RVS afzuigkap, fornuis of koelkastdeur na het schoonmaken heel dun 'invetten' met een watje met babyolie. Gaat het mooi glimmen en blijft het langer schoon.
en voor de wasmachine kopje soda en 90 graden wassen of een scheut bleu wonder 1xp.m en je houd je was fris en je wasmachine schoon
Oh ja, ik vouw m'n dekbedovertrek altijd op voor hij in de wasmachine gaat. Dan raak je er ook niks meer in kwijt!
Rvs schoonmaken, als droog is beetje glassex erop en met droge microvezeldoek nawrijven, doe ik ookal met kranen ed. Vieze geurtjes in de koelkast, schaaltje azijn erin nachtje latent staan vaarwel vieze geurtjes. Geurtjes uit stofzuiger beetje wasmiddel opzuigen ruikt weer fris.
Heeft misschien nog iemand een tip voor het volgende: (bijna) iedere dag doen we stofzuigen. 1x per week doen we dit grondig, dus echt ook onder de bank etc. en dan dweilen we. Echter ben ik dan een half uur aan het stofzuigen geweest en wanneer ik met de dweil erover ga plakt deze nog vol met haren en pluizen. Oftewel, de stofzuiger heeft toch niet alles fatsoenlijk opgezogen. Wie heeft hier ook last van en wat doen jullie ertegen? Helpt een swiffer hier dan goed tegen?
Uhm beide eigenlijk. Maar wanneer we thuis zijn dan doen ze het alleen als we uit de kamer zijn of dan zoeken ze stiekem een plekje. Ze zeggen vaak dat een hond de eigen plaats niet vervuild, nou die van ons piesen hun eigen kussen/mandje onder en gaan er dan gezellig weer in liggen. OVerigens, we hebben 3 honden en de oudste/grootste is compleet zinderlijk. Alleen de 2 chihuahua's is echt een drama De oudste chihuahua (mannetje) was eindelijk na lange tijd zinderlijk maar toen we het pupje kregen (die dus nog niet zinderlijk was) begon het drama overnieuw. Het mannetje heeft er met name een handje aan om tegen spullen - wielen kinderwagen, stoelpoten, zakken die op de grond staan, mouw van de jas die over een stoel hangt, wasmand, bergje was op de grond etc. te spritzen. We hopen dat dit over gaat als we hem zouden laten helpen.
Heeft niks met zindelijk zijn te maken. Is puur dominantie.... Laten helpen. Je hebt speciaal spul bij oa de dierenwinkel wat urinegeur neutraliseerd. Groene biotex wil ook nog wel eens helpen. Maar zal moeilijk zijn om die lucht uit de voegen te krijgen.