Neusallergie bestrijden

Discussie in 'De lounge' gestart door Fleurr82, 29 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleurr82

Fleurr82 Actief lid

25 feb 2013
    344
    0
    0
    Ik kom op dit forum om eens te lezen over lotgenot
    Zuid-Holland
    Ik word he-le-maal gek van mijn neusallergie. Ik weet dat het komt door huisdieren, huisstofmijt en pollen. Niets helpt! Ik ben aan mijn neus geopereerd, gebruik neus sprays, Loratadine tabletten.. heb zelfs een tijd infrarood licht geprobeerd.
    Mijn huis wordt regelmatig gelucht en gestofzuigd.

Nog steeds is mijn neus verstopt, dik en jeukerig. Ik heb een droge mond en slaap slecht.

Wat kan ik nog meer doen!!

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Denk niks!!
    Hier t zelfde probleem...

Nu met mn zwangerschap nòg erger!

3. Islah

Islah Niet meer actief

Allergenen vermijden... Dat is het enige wat bij mij helpt, ik heb wat jij beschreef ook allemaal.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Even contact op nemen met de allergologie praktijk in Arnhem. Hun therapie heeft een slagingskans van 80 % !!

5. Islah

Islah Niet meer actief

Ik ken ook iemand die veel baat heeft gehad bij bioresonantietherapie, maar zij had voedselallergieën. Jammer dat de dichtsbijzijnde bioresonantietherapeut zo ver van hier vandaan woont, anders had ik het wel geprobeerd.

6. Fleurr82

Fleurr82 Actief lid

25 feb 2013
    344
    0
    0
    Zuid-Holland
    @FB1984, vervelend joh! Volgens mij mag je ook niet teveel tabletten innemen tijdens zwangerschap toch? Ik weet in elk geval dat ik moet minderen met de Loratadine, las ik ergens op internet.

@Islah, vermijden probeer ik ook met luchten en stofzuigen. Ik kan niet de straat vermijden.. ik ga de therapie die je noemde eens googlen, ken ik niet.

@FleurSylvano, watvoor behandel methode gebruiken zij? Acupunctuur heb ik ok al geprobeerd.

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Je krijgt de allergie ingespoten met injecties (3 jaar lang.) Eerste 3 maanden elke week , is er na 1 jaar geen verschil dan stopt de behandeling. Uiteindelijk went je lichaam dus aan de allergie!

8. kvinna

kvinna Niet meer actief

Die behandelingen worden ook in veel ziekenhuizen gegeven, dus als dat niet in de buurt is, kun je even kijken of je dichterbij terecht kan. Ik volg het ook, maar voor huisstofmijt is het slagingspercentage veel lager, daar doe ik dus niet voor, alleen goed uitkijken met de inrichting van het huis. Pollenallergie is wel een hoog slagingspercentage, die prikjes haal ik dus elke maand. Ben pas ruim een jaar bezig, weet dus nog niet of het bij mij gaat helpen.

Desensibilisatie heet het, trouwens, als je wilt googelen.

9. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Welke neusspray heb je gehad?

10. Ebbie

Ebbie Niet meer actief

Bij mij helpen die loratadine tabletjes ook niet. Toen kreeg ik flutiscason propionaat van de ha. (= een neusspray)
    Sindsdien heb ik zelden last van huisstofmijt, hooikoorts, honden, katten konijnen etc

11. Ebbie

Ebbie Niet meer actief

Stofzuigen hoeft niet altijd te helpen. Hangt vanaf wat voor filter je in je stofzuiger hebt

12. Islah

Islah Niet meer actief

Ja, dat is het lastige natuurlijk! Maar heb wel eens gehoord dat je dan het beste vantevoren vaseline rondom je neus(gaten) kan smeren, geen idee of dat werkt.

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Een kakkerlak eten schijnt ook te werken, google maar eens. Ik durf het alleen niet :p

14. Fleurr82

Fleurr82 Actief lid

25 feb 2013
    344
    0
    0
    Zuid-Holland
    Otrivin.

15. Fleurr82

Fleurr82 Actief lid

25 feb 2013
    344
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dit klinkt hoopvol! Tnx.

16. Fleurr82

Fleurr82 Actief lid

25 feb 2013
    344
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dan heb ik nog liever de neusallergie denk ik hihi.

17. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Vraag eens om beclometason, dat is speciaal voor neusallergie. Kun je via de huisarts krijgen. Kun je gewoon altijd gebruiken, en werkt erg goed, juist bij neusallergie

18. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Oh je hebt al de tip van fluticason, is geloof ik hetzelfde

19. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Gek word je ervan he. Ik heb er ook nog eens jeuk in mijn ogen, jeuk in mijn oren en astma. Ik ga ook eind dit jaar voor de behandelingen voor mijn allergie want ik heb gewoon echt heel veel medicatie nodig nu en het helpt ook niet heel veel. Ik heb zelf last van pollen.

Neusspray, oogdruppels, medicatie voor hooikoorts en 2 voor astma :(

20. Fleurr82

Fleurr82 Actief lid

25 feb 2013
    344
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb deze spray ook gehaald en moet zeggen mijn klachten zijn erg verminderd! Super bedankt voor de tip!
    Gebruik jij het elke dag? Of alleen als je er last van heb? Er staat in de bijsluiter dat het een aantal dagen kost voor het het max effect bereikt. Maar ik wil eigenlijk nu ik zwanger probeer te raken zo min mogelijk medicijnen gebruiken.

Wat zegt jouw huisarts over het gebruik met zwangerwens/zwangerschap?

Deel Deze Pagina