Misschien een beetje onduidelijke titel, maar ik ben dus geflitst voor snelheid. Balen, want 180 euro boete is niet niks. Ik heb zogezegd 78 gereden waar je 50 mag. Nu stuurt de politie je een uitlegformulier waarin je je mag verweren. Ik ben geflitst op een weg die direct aangesloten is op de afrit van de snelweg. Je stopt voor stoplichten, steekt een andere weg over en komt dan op die weg. Dit is een zeer brede weg met 2 rijstroken, aan weerszijden ligt alleen maar een tankstation en groen. Nu is het punt dat nergens (geen borden, niet op het wegdek) is aangegeven wat de maximumsnelheid is. Ik heb dit ook aangegeven in de brief en opgestuurd. Nog geen week later stond op de betreffende weg een bord met de vermelding: 50. Er was zelfs een elektronische snelheidsmeter geplaatst! Mooi, dacht ik, ze hebben geluisterd. Maar nu kreeg ik een telefoontje van de politie, ik moet die boete TOCH betalen. En waarom, omdat vlak voor de stoplichten op de snelheidsafrit een bord staat voor bebouwde kom, waar de snelheidsgrens 50 is. Weet iemand of ik hier nog tegenin kan gaan? Het zegt toch genoeg dat ze een week na mijn brief toch die betreffende snelheidsaanduidingen hebben geplaatst? Of hebben we pech gehad? Geen artikel uit het wetboek waarmee ik hem om zijn oren kan slaan?
Mwah ik zou er niet vanuit gaan dat ze binnen een week na een brief al borden plaatsen dus dat dat al het plan was... Als er staat dat je de bebouwde kom binnen rijd dan weet je dat het 50 is tenzij anders aangegeven staat.... Denk dat je "pech" heb en je boete gewoon moet betalen...
Dat zei de agent ook al tegen me, dat er heel veel mensen zijn geflitst en dat ze op basis daarvan toch borden hebben geplaatst. Het punt dat het zo onduidelijk maakt is dat ze op een 90-weg een keer het bord van bebouwde kom hebben geplaatst en daarna nergens meer. En dat die 90-weg als het ware zo overloopt in de andere weg, zelfde structuur en opbouw. Het is zo wel lekker incasseren natuurlijk.
Denk dat je geen gelijk gaat halen. Zodra je de bebouwde kom inrijd is het 50 tenzij anders aangegeven. Als er iets anders aangegeven is moet dit na elke zijstraat o.i.d. herhaald worden. Voor de 'gewone' snelheid in de bebouwde kom geldt dit niet. Net als op de snelweg. Als je gewoon 130 mag hoeft dit niet herhaald te worden. Als er een afwijkende maximum snelheid is wel.
Dacht het ook al... balen. Het enige 'voordeel' is dat ze me op het bureau willen zien om meer uitleg te geven. Ze hebben me nog geen incasso gestuurd van betaal maar. Misschien willen ze zien wat voor automobilist ik ben ofzo