Wat is jou mening over tienermoeders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Timiris, 16 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    hey meis,

ik ben ook 22 en zwanger. de meeste mensen moeten er niet aan dneken om nu al zwanger te zijn...
    nou ik wel.
    leon en ik kennen elkaar al 17 jaar. zijn samen opgegroeid en kennen elkaar van binnen en buiten hahaha. wonen nu 2 jaar samen in een koophuis. ik heb een vaste baan, leon heeft een vaste baan. we zijn samen gelukkig en een hoop ellende van het afgelopen jaar heeft ons samen alleen maar sterker gemaakt!

leon wilde 3 jaar geleden al kinderen maar ik niet. wij zijn samen heel erg gelukkig en ik heb schijt aan iedereen die daar anders over denkt (dit zijn even de hormoontjes die spreken). ik heb vriendinnen die al een kindje hebben/zwanger zijn/bezig zijn. Dus is het voor mij ook makkelijker. Maar heb ook nog 3 studerende vriendinnen die er niet aan moeten denken maar toch achter onze keuze staan. Ik voel me gewoon sterk met mensen die blij voor me zijn. Dan kun je de rest ook aan! Dus lieverd, kijk eens naar hoe gelukkig jullie samen zijn met dat kleine wonder en naar de mensen van wie je WEL steun krijgt… dan weet ik zeker dat je je wat happy-er voelt.

Kijk ik snap ook wel dat 15 jong is. Ben ik het ook helemaal mee eens. Maar die meiden zijn volwassen genoeg om seks te hebben dus moeten ze ook het verantwoordelijkheidsgevoel hebben dat er iets mis kan gaan en ze zwanger kunnen worden. En als dat gebeurd en het is niet gewenst dan is de keuze nog steeds bij hun wat ze ermee doen. Ikzelf zou nooit mijn kind weg laten halen om wat voor reden dan ook maar goed dat is weer mijn mening…

2. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    oeps vergeten erbij te melden dat dit kindje dus ook gepland is!

en ik wou nog eventje kwijt dat ik vind dat mensen veel te snel klaar staan met hun oordeel.....

(super topic dit!)

3. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik ben nu 21 jaar en in de maand dat ons kindje word geboren word ik 22.
    Ik heb nog geen enkele negatieve reactie gekregen dat ik zwanger ben :)
    Toen ik vorig jaar trouwde kreeg ik meer negatieve reacties dat ik nog zo jong was enz...en nu nog niks slecht gehoord :(

Mijn man word 5 april 30 jaar(en ons babytje is uitgerekend voor 8 april :D ) en daarmee dat ik ook niet te lang wilde wachten met een kindje.
    We zijn er allebei klaar voor,hebben een vaste job en een eigen huis.
    Ons kindje is zeer gewenst.

Mijn moeder was ook 18 jaar toen ze zwanger werd van mij en ik vind het super zo een jonge moeder te hebben!

Dus als je er klaar voor bent en je kan je kindje een goede toekomst bieden,waarom niet dan?

4. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Tja wat is jong... wij kregen ook al opmerkingen a la: "Zo dat is snel!" (Nl. ruim een half jaar na ons trouwen) en: "Is het wel gepland?" "Moet je niet eerst wat met je studie doen dan?" (Ben in mei afgestudeerd en werk ook).

En ik ben 25 en mijn man 31... We zijn er klaar voor en kunnen een kindje een stabiele omgeving bieden met veel liefde en financieel redden we het ook wel (ookal kunnen we niet alles spikspinternieuw kopen en hebben we nu nog een huisje waar geen extra kamertje is, dat komt na de bevalling). En dan is het toch prima?

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    @Stranger,

Huh, bij 25 jaar zeggen ze dat ook nog? :confused:
    Moet niet gekker worden zeg! En dat terwijl ik me met m'n 27 juist al wat oud voel en het ook nodig tijd vond worden ;)

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik lees hier ook al in het begin, dat je je eigenlijk al gelijk verdedigd.
    ik was met 20 moeder, en zag er ook nog eens uit als 16. maar het is niet leuk als je je verdedigen moet. mensen moeten wat verder kijken. niet iedere tienermoeder kan het niet aan. en in iedere leeftijdscategorie zitten moeders die mischien maar beter geen moeder hadden kunnen zijn.
    het maakt je onzeker, en je voelt je extra gecontroleerd soms. vooral als ik nu terugkijk denk ik daar zo over.
    geniet maar lekker van je kindje, en je gezin. en laat andere mensen er niet tussenkomen, met hun commentaar.

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Met je 27 al oud. mijn verloskundige zegt vaak zat eindelijk iemand me een gezonde leeftijd ze zegt dat het echt minimaal is dat er vrouwen onder de 30 zwanger zijn.

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ja joh? En dat terwijl er hier op het forum juist zoveel jonge zwangeren rondlopen.
    Of zou het gewoon komen dat die wat sneller naar een forum trekken gemiddeld ofzo?

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik weet het niet. ik denk het wel.

10. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Oké ik kan toch mijn mond niet houden bij dit soort topics! :)

Leeftijd zegt meestal helemaal niets, dat ben ik met jullie eens. En ook meiden die ongepland zwanger raken op jonge leeftijd, zonder eigen woonruimte en financiële draagkracht kunnen geweldige moeders zijn! (geldt natuurlijk ook voor de jonge papa's) Ik denk echter dat de meeste vooroordelen niet zijn gebasseerd op voorbeelden die jullie geven. De verhalen van de jonge meiden die ik hier lees zijn inderdaad de 'goede' verhalen die de vooroordelen onderuit halen.

Maarrr... dan heb je de al eerder genoemde groep van jonge meiden die het 'leuk' vinden om een baby te krijgen. Of die denken dat hun vriendje dan in ieder écht niet meer bij ze weggaat! De jonge meiden die niet verder nadenken dan het zwanger worden. Die niet nadenken over een gezonde zwangerschap, de veranderingen, de opvoeding, de basis etc.

Ik heb een paar jaar binnen jeugdzorg gewerkt en heb daar een groot aantal meiden gezien die om alle verkeerde redenen een kindje willen. Of die niet nadenken over de gevolgen van onbescherm vrijen. Hoe vaak ik heb gehoord dat ze niet aan de pil wilden omdat je daar zogenaamd dik van zou worden. Tja... een zwangerschap doet ook één en ander met je figuur. Die jonge meiden versterken het vooroordeel over jonge moeders. En dat is spijtig.... maar dat zijn dan ook weer niet de meiden die je hier een reactie ziet plaatsen.

11. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    @ Caithlin: tja ik snap er ook niet veel van... het idee blijkt vaak te zijn dat ik, omdat ik een universitaire opleiding heb, eerst nog carriere moet maken. Of dat we eerst nog een paar jaartjes samen zouden genieten omdat we elkaar nu 'nog maar' ruim drie jaar kennen.

12. Fiekebolletje

31 okt 2006
    57
    0
    0
    Bediende
    Hey meid

Ik zou even willen reageren.
    Ikzelf ben 22 jaar en ben nu ook net zwanger :D
    Ik ben met mijn man gehuwd toen ik 19 was en kreeg ook heel veel commentaar.
    Trek je die reacties allemaal niet aan.
    Als jij er klaar voor bent, samen met je vriend, dan zullen jullie heel gelukkig zijn.
    Trouwens, je bent ik de fleur van je biologische klok :)

13. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Nee lieve meid, jij trekt het je nu persoonlijk aan wat ik heb geschreven…vaak is het “wie de schoen past trekke hem aan” als je goed hebt gelezen heb ik het over meiden die bewust voor een kind kiezen(heb jij niet gedaan zoals ik het begrijp) terwijl ze niks voor elkaar hebben, geen eigen woonruimte niet de middelen om zelf in hun eigen onderhoud te voorzien etc etc. als je al niet voor jezelf kunt zorgen hoe moet je dan voor een baby zorgen?

Dat is wat ik bedoel ik heb het ik weet niet hoe vaak fout zien gaan dat “kinderen”van 17 stiekum de pil achterwege lieten om hun vriend vast te houden maar vaak gebeurde het tegenovergestelde veel van die meiden kwamen dus alleen te zitten en merkte pas hoe zwaar het was om een kleine op te moeten voeden zonder dat je ook maar iets van jezelf hebt…

Ik vindt en dat is gewoon simpelweg mijn mening, dat je pas bewust aan kinderen zou moeten denken als je de middelen hebt om voor jezelf te zorgen en niet omdat het wel leuk lijkt of omdat je dan de 1e 4 jaar niet meer zou hoeven te werken (want ook die zijn er genoeg)….jammer dat jij je persoonlijk aangesproken voelde maar dan heb je denk ik de kern van wat ik bedoel niet helemaal goed begrepen….

Dat jij wordt tegengewerkt door bepaalde regels dat je je niet zou mogen inschrijven dat vindt ik maar raar, hier maakt het in ieder geval niet uit en mag je je ook als 17 jarige inschrijven en al helemaal als je al een kind hebt…

Het enige wat er voor jou zou overblijven is dan toch uit te kijken zolang naar particuliere woonruimte tenzij je het wel goed hebt bij je ouders thuis en genoeg privacy hebt (toch wel heel belangrijk als je een kleine hebt)

En nee je hoeft van mij echt geen miljoen op de bank te hebben hoor om aan kinderen te mogen beginnen maar minimaal in je eigen levensonderhoud kunnen voorzien mag toch wel verwacht worden….

Waar de term 17 jarig sletje vandaan komt is mij een raadsel denk ook niet dat er vrouwen zijn die zo over 17 jarige denken, denk dat het er meer om gaat dat de 1e 17 jarige volwasssen is, en de andere 17 jarige alles nog teveel door een rose bril ziet en totaal niet weet wat het in zal houden de verantwoordelijkheid voor het leven voor een kind te hebben…

Jij geeft zelf al aan dat je al het mogelijke doet om wel alles op poten te zetten voor de kleine dan kun je je toch ook onderscheiden in de 2 groepen van 17 jarige waar ik naar refereerde?
    ;)

14. tal

tal Actief lid

17 aug 2006
    446
    0
    0
    moeder
    denhelder
    hallo
    wat mijn mening is over tienermoeders als iemand er klaar voor is moet die persoon het zelf weten dan bedoel ik niet iemand van 13 of 14maar het kan natuurlijk wel gebeuren ik zelf was 16 toen ik zwanger was en 17 toen mijn mannetje er was en heb het prima gered ben nog steeds samen met mijn vriend en nu zwanger van de 2de
    groetjes chantal 21 weken en 2dagen zwanger

15. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    hahaha....voel me bijna een oude muts hierzo!

Maar goed, dat is ook een beetje waarop ik wil reagerende andere kant van dit topic...

Vrienden van mij...zij is ook "jong" zwanger 22 zwanger, 23 mama. Geen probleem, moeten ze doen, leuk voor ze!
    Maar de opmerking van hem (28 jaar) "ik ben ook niet meer de jongste" schoot mij in het verkeerde keelgat! De opmerking van velen dat je voor je 30 een kind MOET hebben ook. Alsof ik op mijn 31e niet net zo'n leuke moeder zou zijn als op mijn 29e....:-k

Ieder zijn of haar eigen keuze. Ik heb tot mijn 24e gestudeerd, heb na het studentenleven op mijn 26e DE baan gevonden, incl goed salaris. Ook op mijn 26 een huis gekocht, op mijn 28e getrouwd, nog even een geweldige reis met z'n tweetjes naar Azie en nu 29, zwanger. Ik had eerder helemaal geen zin, ruimte en tijd voor een kindje. Nu helemaal happy en alle liefde en tijd over om de kleine alle geluk van de wereld te bieden......

Ik vind het prima als meiden jong (en tja, wat is jong, sommige meiden van mijn leeftijd zijn ook nog net pubers hoor, het nummertje van je leeftijd zegt niets, het gaat om de orde in het koppie) moeder worden. Maar ik vind wel dat je alles dan een beetje op orde moet hebben. Een beetje stabiliteit is zo hard nodig voor een kindje.

Dus meiden......van mijn kant alle geluk van de wereld toegewenst...enne....ook een beetje respect en geluk voor ons "oudjes"! ;)

16. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik vaak denk 'Goh, zouden ze zich hebben verneukt?' als ik zie dat mensen jong zwanger zijn....
    Waar ik dat op basseer, weet ik eigenlijk niet, het is gewoon de eerste gedachte die in mij opkomt.
    Meer denk ik er vaak ook niet van, omdat het mijn plaats niet is en omdat ik de situatie niet ken.
    Ik heb er eigenlijk geen mening over, daar komt het op neer.

17. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    eigenlijk moet ik iets grappigs bekennen....
    ik heb hiervoor me verhaal al gedaan en ergerde me mateloos
    aan de mensen die vroegen of het gepland was!

nu verteld een tijdje later me achter neef dat hij pappa werd!
    En eigenlijk reisde bij mij meteen de vraag; zou eht gepland zijn?
    Ik zei tegen me vriend goh wat gek dat die vraag in me opkomt!
    Ik heb hem echter niet gesteld hoor!

18. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    hahaha zo blijkt maar weer hoe jong je zelf ook bent (zwanger of niet) dat het toch automatisch een soort van 1e gedachte is...hetzelfde is vaak natuurlijk ook met vrouwen die tegen de 40 of over de 40 lopen ook daar denkt men sneller van is het gepland of een ongelukje...

ergens als je kijkt naar vroeger was het normaal dat je tegen een jaar of 17-18 trouwde - getrouwd was en kinderen had en of er aan begon....

toen is het een hele tijd geweest dat vrouwen steeds ouder werden voor ze aan kinderen begonnen (zo leek het wel tenminste) maar het lijkt nu weer te keren en dat ze tegenwoordig weer jongen zijn...

toch ergens heeft het ook wel weer wat als ik kijk naar mijn zuster die is nu 42 heeft al 2 uitwonende kinderen van 23 en 21 en nog eentje van 13 en is al voor het eerst oma geworden en misschien aankomend jaar wel voor de 2e keer......

voor de kinderen zelf is het natuurlijk ook wel leuk als de ouders lekker jong zijn, hoe jong mijn moeder zich ook voelt met haar 63 ik had graag gezien dat ze nu pas een jaartje of 52 zou zijn geweest.... :)

19. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik was heel erg jong bij de eerste bij mij is alles hardstikke goed gegaan enzo maar moet eerlijk bekennen nu ik 10 jaar verder ben en een meissie van 16 ofzo zie die zwanegr is dat ik denk oh oh meid... omdat ik ook wel uit ervaring gezien heb dat het vaak niet goed gaat maarja daarentegen ken ik nu ook genoeg lui die het met zn 2en doen en ik doe het in mn up en dan 2 kinderen hebben die er ook een zooitje van maken hoor.

20. kimberly83

kimberly83 Actief lid

24 sep 2006
    120
    0
    0
    heerlen
    een meid van18 is soms verstandiger dan een van30 . Jullie hebbentoch alles op een rijtje dus waarom niet. je meot naar de persoon zelf kijken en dat kan bij een van 18 tegen vallenen bij een van 30.

ik zou zeggen heel veel succes met jullie zwangerschap.

en ps ik ben zelf ook niet veel ouder en daar ben ik wel blij om mijn moeder was ook 19 toen ik kwam en dat is was net een vriendin ddordat ze zo jong is was kon ik over alles bij haar terecht en je hebt ook veel meer energie toch ?

Deel Deze Pagina