Nieuwe bril?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door CVW, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CVW

CVW Actief lid

6 aug 2006
    109
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Maas en Waal
    Hallo meiden,

Zijn er onder jullie die weten of je ogen kunnen verslechteren tijdens je zwangerschap?

Het is namelijk zo dat ik eigenlijk een nieuwe bril wil aanschaffen aangezien ik nu al bijna 3 jaar met dezelfde rondloop.
    Echter, heb ik ooit gehoord dat door je zwangerschap je ogen evt. slechter kunnen worden en je je sterkte dan moet gaan aanpassen.
    Zou natuurlijk jammer zijn dat je een nieuwe bril koopt en 6 maanden erna weer opnieuw de winkel in kunt stappen.

Heb zelf al 2 kinderen, maar de jongste is alweer 5,5 en kan me niet goed meer heugen of dat destijds gevolgen heeft gehad voor de sterkte.

Is er iemand die hier iets over weet te vertellen of is het een broodje aap verhaal geweest?

Ben benieuwd!

Groetjes Corine

2. anita26

anita26 Actief lid

1 okt 2006
    118
    0
    0
    pedagogisch medwerker
    delft
    hoi hoi,

heb geen bril, maar wel lenzen. Die kon ik dus echt niet inhouden tijdens de eerste maanden van de zwangerschap.. De lenzenboer vertelde mij dus dat dit inderdaad door de zwangerschap kan komen. Heeft te maken met je hormoonhuishouding. Ook het veranderen van de pil of het zetten van een spiraal (ja echt!) kan hiertoe leiden. Het schijnt dat je dan meer eiwit aanmaakt, waardoor je ogen af en toe wat troebeler zijn. Mijn lenzen moet ik nu dus vaker uit doen en even schoonmaken (zijn maandlezen die ik normaal dus een maand dag en nacht inhield). Dit werkt tot nu toe heel goed. Hij ging mijn ogen ook niet opmeten. Zei dat dit zeeeer waarschijnlijk toch zou afwijken en per meting zou kunnen verschillen. Na de zwangerschap zou dat wel weer gedaan worden. Lijkt mij dat hetzelfde geldt voor brillen. Geen zorgen maken dus en vooral nu niet laten opemeten. Zonde van je geld! (kun je beter aan de babay besteden :) )

Groetjes Anita

3. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Mijn ogen zijn idd ook weer iets achteruit gegaan tijdens de zws. Je kan beter je ogen weer laten testen/meten als je bevallen bent en je hormoonhuishouding weer enigzins normaal is.

4. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    ik heb er zelf geen last van, maar het schijnt wel vaak voor te komen dat je tijdelijk wat slechter ziet.
    iemand bij mij op de gym heeft er heel erg last van en dit ook bij eerdere zwangerschappen gehad.
    zou maar ff wachten dus...

5. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    Ik ben zelf opticien ....................

Je ogen kunnen in de loop van de zwangerschap verbeteren of verslechteren, dit heeft alles te maken met je hormonen..
    Wij adviseren om niet tijdens of net na de geboorte een nieuwe bril of lenzen aan te schaffen...

Zonde van je geld als je ogen wel veranderen door je hormonen.

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Misschien een idee om je bestaande glazen over te laten zetten in een nieuwe bril? (mits je niet al megakleine glaasjes hebt ;))

Heb je wel een nieuw montuurtje maar kun je de glazen nog ff uitstellen!

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Wat Renske zegt, heb ik ook in het ziekenhuis van de oogarts vernomen. Ik zou dus wachten tot na je zwangerschap.

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Maar ik moet in maart mijn lenzen vervangen, ik heb jaarlezen en die moeten echt na een jaar vervangen worden, wanneer zou ik dan nieuwe lenzen kunnen kopen, want ik kan niet maanden met oude lenzen blijven lopen en mijn bril is eigenlijk geen goede oplossing.

9. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    kan je niet voor een paar maanden dan maandlenzen nemen?

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Kun jij maandlenzen in -11 leveren, want dan graag. Probleem is dus dat het met mijn sterkte vaak moeilijk genoeg is om goede lenzen te vinden, ik heb -11 en een cylinder van 3/4 en het andere oog is -10.5 met een cylinder van 1/4.

11. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    ik zal morgen even voor je informeren wat de mogelijkheden zijn met -12 dan laat ik het je even horen....

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou, dat zou idd heel mooi zijn, ik zal het bij mij opticiën ook eens vragen, maar tot nu toe heeft hij nog geen andere lenzen voor me kunnen vinden.

ben je dan nog niet met zwangerschapsverlof ;) geniet er van joh.

13. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    ja ik ben al met verlof maar wil met alle liefde even voor je bellen hoor, geen probleem.
    ik maak het helaas wel vaker mee dat mensen te horen krijgen dat iets niet mogelijk is, dat het dan eigenlijk wel mogelijk is...

Ik laat het je morgen even horen

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dank je voor de moeite Renske. Wat natuurlijk wel kan is dat er wel lenzen zijn, maar dat die in verhouding heel erg veel duurder zijn dan mijn huidige jaarlenzen en dat het daarom nooit geadviseerd is. Ik betaal nu 250 euro per jaar aan de lenzen en dat wordt wel vergoed, maar het blijft een hoop geld.

15. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Hoi, ik moest mijn bril wel vervangen tijdens mijn zwangerschap, want helaas is mijn bril stuk gegaan tijdens de zwanger schap en mijn oude bril daar kreeg ik koppijn van en mijn lenzen kon en kan ik niet meer zo lang in.
    Volgens de opticien kan de zwangerschap wel invloed hebben op je sterkte, maar vooral de laatste maanden. Nou dat hoop ik dan maar haha (was toen 5 maanden zwanger). Ik merk nu wel dat mijn ogen iets slechter zijn geworden daarna en dat vooral vermoeidheid veel invloed heeft. Ik hoop dat mijn sterkte nog goed is na de bevalling.
    Als het niet nodig is zou ik geen nieuwe bril kopen, maar even wachten tot na die tijd. Zou zonde zijn als het wel invloed heeft en je een bril hebt gekocht die na de zwangerschap niet meer goed van sterkte is.

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik hoop niet dat de mijne nog slechter worden, want dan zie ik echt helemaal niets meer.

17. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik moet ook nieuwe lenzen hebben. Heb dus maandlenzen en krijg er altijd voor 6 maanden mee. Maar ik begrijp nu dat het vooral om de laatste maanden van je zwangerschap gaat?

18. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Ik dacht al dat ik door draaide.

Heb zelf en bril en ondertiteling word toch steeds iets slechter....
    Wou al langs de opticien gaan.
    Maar gelukkig dus een zwangerschaps kwaaltje.
    Hopelijk blijven mijn ogen goed genoeg om te kunnen autorijden :)

19. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    1 voordeel mensen als jullie bij pearle de bril gekocht hebben ?
    dan heb je zichtgarantie, dat wil zeggen dat als de sterkte binnen 2 jaar een half of meer sterkte achter of voorruit gaat dat je gratis nieuwe glazen krijgt...
    (vertel er dan even niet bij aan de verkoopster dat je tijdens het aanmeten van deze bril zwanger was ;) )

ook voor lenzen geld een garantie op een half jaar pakket voor 2 maanden niet goed sterkte omruilgarantie....

20. CVW

CVW Actief lid

6 aug 2006
    109
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Maas en Waal
    Allereerst bedankt voor jullie reacties!
    Ik neig er nu naar om toch maar even te wachten en volgend jaar na de zwangerschap een nieuwe bril te nemen.

Overigens haal ik m'n brillen altijd bij Pearle dus het zou nog een optie zijn....., maar ik kan ontzettend slecht liegen en zou het niet helemaal eerlijk vinden om het onder die voorwaarden te kopen.
    Ik zie eigenlijk nog steeds goed en het staat me ook nog leuk dus echt nodig is het niet, alleen is het al een tijd geleden en vandaar dat ik dacht laat ik nog snel dit jaar een bril kopen omdat ik toch al geen bedrag terugkrijg van de zorgverzeraar omdat ik door de MK de nodige kosten al heb gemaakt dit jaar.

Och en volgend jaar heb ik ook genoeg kosten door de bevalling etc dus dan kan die bril er ook wel bij toch?
    Als alles tenminste wel goed blijft gaan; had gisteren een paar minuten kramp en ben zoooo bang dat het weer mis gaat, maarja dat is weer een ander onderwerp.

Maar nogmaals dank voor jullie meningen!
    Corine

Deel Deze Pagina