wat is jou stom lijstje?

Discussie in 'De lounge' gestart door MZS, 19 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Overvolle kleedkamer na zwemles en daardoor mijn zoontje letterlijk omver wordt geduwd, 'want we zijn al laat'

Vaatwasser uitruimen

Was opvouwen

Overdreven vriendelijke/opdringerige obers/serveersters

De dolle 10 minuten van onze hond

Stroomuitval als de kinderen slapen en de batterij van mijn telefoon bijna leeg is

Mensen die voorkruipen bij het schminken. (Vandaag dus. 'We hebben maar 10 minuten dus hij mag wel even voor he?' Terwijl mijn kinderen al letterlijk 20 minuten in de rij stonden. Ze parkeerde haar zoon pontificaal voor de kinderen met de woorden 'hij gaat even eerst hoor'. Waarop mijn dochter antwoordde; 'mevrouw dat is niet netjes he')
    Dus.

2. - Als je net gedoucht hebt, je haar hebt gewassen, benen hebt geschoren, tanden hebt gepoetst en echt volledig fris en fruitig bent, en dat je dan nog geen 5 minuten nadat je je afgedroogd hebt, moet poepen :x

- Als je je al een paar dagen verheugt op dat ene ijsje / chocolaatje / iets anders lekkers, wat je speciaal voor dat ene moment hebt bewaard omdat je dan echt de tijd hebt om ervan te genieten, en je het op dat moment dus nérgens kunt vinden. Uiteraard ontkent iedereen dan dat ze er iets van weten ;)

- Als je iets te koop hebt staan op marktplaats en iemand het op wil komen halen om 19u, en ze om 18:47 mailen; 'Het wordt half 8, kwart voor 8.'. Eh, nee, dat wordt het niet. Niet omdát ik iets moet doen rond dat tijdstip, maar wel omdat het zo zou kúnnen zijn dat ik iets moet doen rond dat tijdstip en jij ervan uitgaat dat dat niet zo is.

- Mensen die zeggen dat ze van 'stoere kleding' houden en die het dan over geblokte overhemden en polo's hebben.. :)

- Dat de kinderfilms die Sbs6 op zaterdagavond uitzendt allemaal in het Engels zijn. Tegen de tijd dat je snel genoeg kunt lezen om de ondertiteling te volgen, óók 2 uur na jouw officiële bedtijd (terwijl je dus stiekem hartstikke moe bent), is Cars kijken met je ouders toch allang niet cool meer?

- Als je je ongelooflijk klote voelt en je, op aandringen, je hart lucht bij iemand en diegene komt met iets als 'het heeft zo moeten zijn' of 'dat is het lot'. Ok doei :x

- Famme, Me-to-We en al die andere stomme sites die van die stomme teksten plaatsen, vol stomme spelfouten, over stomme onderwerpen als '10 dingen die herkenbaar zijn als je een zoon / dochter hebt' of '20 dingen die je niet moet zeggen tegen iemand die ongewenst kinderloos is / een tweeling heeft / thuisblijfmoeder is'. En nóg stommer is dat die posts echt door half vrouwelijk Nederland gedeeld worden. Echt, waaaaarom?

- Als je iets koopt en het 3 dagen later ineens in de aanbieding is :(

- Als je iets leuks ziet wat in de aanbieding is, maar wat je toch maar laat liggen, vervolgens niet uit je hoofd kunt zetten en dus toch maar terug naar de winkel gaat, en er dan achterkomt dat het niet meer in de aanbieding is :( :(

- Als je iets niet koopt omdat het niet meer in de aanbieding is, terwijl het dat eerst wel was, je het vervolgens wéér niet uit je hoofd kunt zetten, tóch maar weer terug naar de winkel gaat om het dan maar te kopen voor de hogere prijs, EN HET DAN UITVERKOCHT IS :( :( :(

- Heerlijk topic dit :D

3. moon78

moon78 Actief lid

15 mei 2013
    282
    0
    16
    Sta voor de klas
    Friesland
    65+ers met fietsen achterop de auto die 60 rijden waar je 80 mag en om zich heen zitten te kijken naar de mooie omgeving ipv gewoon op de weg te letten en door te rijden. Stop dan ergens ofzo :D
    Winkelwagens die in je rug geduwd worden
    Mensen die pal naast je gaan zitten/liggen in een vrijwel leeg restaurant /bioscoop /strand
    Steekmuggen op de de slaapkamer, met name 's nachts
    De eeuwige snotneuzen van de kinderen
    Lege verpakkingen / wc rollen die dus niet door de kabouters opgeruimd gaan worden maar door mij blijkbaar
    Onze veel te grote tuin
    Ramen Lappen
    En nog veel meer :D

4. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Oooooh, er is zoveel wat ik stom vind....

-De anti-slaap campagne van mijn kleintje, de laatste tijd.
    -Hond heeft een hydra vacht...bij elke pluk haar die hij verliest, komen er twee terug.
    -schorem. Van die types die je maar verkeerd hoeft aan te kijken om ruzie te krijgen.
    -mensen die geen verstand van een onderwerp hebben, maar toch meepraten alsof ze het wel hebben.
    -mensen in het algemeen. Ik heb echt een hekel aan het grootste deel van de bevolking.
    -de buren. Altijd herrie en een hoop alcoholmisbruik.
    -sociaal onaangepast gedrag. Niet opstaan voor ouderen (of een oudere die boos op mij wordt als ik aanbied om op te staan. "Ben ik zo oud????" eh...ja. Ook vaak genoeg gehad), deur voor je neus dichtgooien, voordringen, boeren of scheten laten in het openbaar. Dat soort gezelligheidsdieren...
    -waarom moeten mensen altijd naast mij komen zitten als er nog plek genoeg is?
    -Wietlucht.
    -Waarom staan altijd de centenverzamelaars/'ik wil alleen maar iets vragen'/dit bedrag klopt niet/oh...vergeten af te wegen-mensen net voor mij in de rij?
    -ik zeg het toch: mensen die mijn kind naar aankijken als ze eens een keer herrie maakt in het openbaar. Ja, ik begrijp dat jij lekker van je biefstuk/schilderijen/muziek wil genieten. Natuurlijk. Maar mijn kind is aan het leren. Ik probeer met man en macht, zoals iedere ouder mijn kind bij te brengen hoe ze zich netjes dient te gedragen in het openbaar. En heel vaak doet ze het knettergoed en ben ik heel trots op haar, maar heel soms heeft ze ook een driftbui uit het niets, ook zoals ieder kind. En ook dan ben ik trots op haar en op mezelf dat ik haar uit de boze bui kan helpen en we weer gezellig kunnen doen. Ook die mensen zijn niet stilzittend op een stoel geboren en hebben die dingen moeten leren.
    -niks lekkers in huis en te lui om naar de winkel te gaan.
    -Lege rol op de wc rolhouder, en een aangebroken rol toiletpapier op de staaf naast de wc. Hang. Dat. Ding. Gewoon. Even. Op!
    -Me. Me man. Me kind. Me hobbie. Grrrrrrrrr. MIJN!

Facebook de laatste tijd:
    -'Hihihi' of 'hahaha' achter iedere zin.
    -don't scroll without saying 'amen'
    -de zwarte pieten discussie die al in mei begon!
    -achterlijke rasistische uitspraken aangaande vluchtelingen, die vaak kant noch wal raken.
    -ik hoef trouwens ook al geen afbeeldingen van kinder en dierenmishandeling op mijn tijdlijn.
    -en ook geen cheesy deelplaatjes. 'Deel dit als je tegen kanker/kindermishandeling/gaten in je sokken bent.'

En waarschijnlijk vergeet ik nog de helft.;):D

5. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Mijn vind-ik-momenteel-stom-lijstje :p

- Mensen die alsmaar klagen over verschillende 'problemen' puur om het klagen maar van een oplossing niets willen weten (jeetje joh... óf je houdt je mond óf je doet er iets aan.. maar dat gezeur telkens, jegh)

- dat ik 's nachts minimaal 3x wakker word om te plassen en vervolgens niet meer in slaap kom

- Mensen die de ene keer erg aardig tegen me doen en de volgende keer niets zeggen en snel wegduiken als ik ze tegen kom

- Op een drukke weg rijden en dan iemand achter je hebben die rijdt alsof 'ie over je heen wil of zo... of verwacht dat je kunt vliegen.. of in ieder geval denkt dat je iets kunt doen waardoor de 10 auto's voor je opeens verdwenen zijn en hij 5 seconden sneller op zijn plaats van bestemming is...!

- Mensen die denken dat ze er nog wel snel even langs kunnen terwijl ik overduidelijk momenteel óók uit een buik besta waardoor een botsing erg realistisch is

- Zag 'm ook al eerder voorbij komen: alle kinderfilms bij SBS zijn momenteel NL ondertiteld.. what? Alsof we daar iets mee kunnen momenteel?!

- Hormonen :p

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.002
    6.753
    113
    zuid-holland zuid
    - wielrenners die me omverrijden als ik aan het hardlopen ben
    - mensen die aan de linkerkant van een fietspad gaan hardlopen
    - mensen die dringen bij Ov-chip - poortjes op het station
    -mensen die de trein instappen voordat iedereen uitgestapt is
    - mensen die in een volle trein niet doorlopen het gangpad in
    - chagrijnige moeders op het schoolplein
    - moeders die een leuke baan en een gezond leuk kind hebben en verder geen noemenswaardige problemen... Die steen en been klagen over hoe zwaar het is om een baan en kind te hebben

7. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    - van die aso wielrenners die denken dat de weg was hun is.
    - mensen die niet stoppen voor het zebrapad
    - zondag rijders
    - de wekker die smorgens afgaat
    - mensen die voorkruipen in de rij
    - mensen die niet op hun taalgebruik letten waar de kleintjes bij zijn
    - hondenpoep hier in de nieuwe speeltuin als ik zie wie het doet zeg ik er echt wat van.
    - dat ik mijn familie in Servië ontzettend mis en nu al 5 jaar niet heb gezien. Hopelijk kan ik ze volgend jaar zomer eindelijk zien 😥

8. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Op dit moment is mijn lijstje niet zo heelkang, maar zal wel weer snel veranderen. Dit is hem nu:
    - als je kind eindelijk eens niet loopt te snotteren, koorts heeft of een of ander virus heeft te pakken, zelf snotverkouden worden

- s avonds op tijd naar bed gaan, anderhalfuur wakker in bed liggen omdat je niet kunt slapen, dan in slaap vallen om 3 uur later door je man gewekt te worden met de vraag of we nog pijnstillers hebben en waar dan? En dat als je het uitlegt waar (in het medicijnkastje, in dat blauwe bakje) dat hij dan 10 min later zegt dat ze er niet in zitten, jij gaat kijken, tilt het eerste ding op en daaronder liggen ze toch echt, vervolgens lig je weer een half uur wakker, om 2 uur later gewekt te worden door een huilend kind, waarna je weer een uur wakker ligt, om nog 2 uurte kunnen slapen.

-op een parkeerplaats je auto strak langs de stoeprand zetten zodat jij er met je dikke buik goed uit kan en je aan de andere kant van de auto voldoende ruimte hebt om met je dikke buik je kind uit de auto te tillen. Om vervolgens na het winkelen, te zien dat een ander z'n auto dubbel heeft geparkeerd waardoor je of je kind nauwelijks in de auto krijgt of zelf nauwelijks in kunt stappen.

9. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Stoptober
    Movember

En wat dies meer zij.

10. stressbal

stressbal Niet meer actief

Keel amandelen verwijderen!

Wielrenners
    Schone was die stinkt

11. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Mijn blaas. Arg,ik haat plassen!
    Veel kattenharen. Ja eigen schuld met drie katten..
    Dat ik ochtends zo moe ben en overdag ook. Zucht.
    Overgewicht.
    Zweetaanvallen jakkes!
    Iemand op Freya FB ja ik ben al 1,5 jr bezig. Uhm.
    Eten koken.

Stom!

12. maviju

maviju Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.080
    128
    63
    * dat het leven zo kort is.
    * dat het leven uberhaupt voorbij gaat.
    * files
    * hittegolven
    * pesters
    * opscheppers
    * groene aanslag in de tuin
    * Sokken die kwijt raken in de was
    * dierenmishandeling

13. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    vlekken die er niet uitgaan in de was
    dat de tijd s avonds te snel gaat
    door de regen moeten lopen met een maxi cosi
    een man die niet luistert maar met oplossingen komt
    hangjongeren die lachen en schreeuwen
    kalk in de badkamer
    zo vroeg moeten beginnen terwijl het nog donker is buiten
    een recept bijna bij elkaar hebben en 1 ingrediënt missen
    dat ik nooit meer kaartenpost krijg
    dat mijn dochter moeilijk doet over wat ze aan moet/wil
    verkouden kinderen
    dat ik poedermelk apart moet halen bij de servicebalie
    als dat meisje achter de servicebalie ook nog eerst haar lipgloss op staat te doen en niet opkijkt
    dat mijn autoslot niet meer automatisch werkt
    dat ik geen inspiratie heb voor de weekboodschappen
    dat ik altijd m'n bieb boeken te laat ontdek en met boete terugbreng
    dat ik om niks rond 4:00 wakker word

14. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Van die hekjes voor een (fiets)brug waar je doorheen moet slalommen :x Kun je mooi niet meer fietsend die brug op omdat je van te voren geen vaart hebt kunnen maken;)

Deel Deze Pagina