Herkenbare dingen lees ik hier! Ik heb vroeger jarenlang geloofd dat als je de sleutel van een rijdende auto er uit haalt dan de auto dan de lucht in vliegt en je nooit meer thuis komt. Geen idee waarom ze mij dat hebben wijs gemaakt maar ik geloofde er heilig in.
Die vertelde mij oma altijd: Dat je navel het schroefje is waar je billen mee vast zitten. Mijn vader: Als het onweerde: Dat is opa die in de hemel aardappels in de kelder gooit. Ik: En die flite dan? Mijn vader: Dat is de lamp die aangaat...
Mijn moeder zei vroeger altijd als ik tegen haar loog dat er een groot rood kruis op m'n voorhoofd stond. En hoe goed ik ook m'n best deed om het te verbergen, ze zag em altijd
Dat je van koffie een blauwe buik krijgt. Dat er bosjesmannen in het park zaten die in het donker te voorschijn kwamen. Om middernacht je speelgoed tot leven kwam. Sinterklaas, tantefee uiteraard, ik geloofd ook heilig in de paashaas die overal eitjes neer legde.
Mijn moeder zij dat waneer je met de buiken tegen elkaar komt....daar komen kindjes van.... Inmiddels weet ik beter....
ik geloofde dat mijn moeder echt ogen in dr achterhoofd had, ze wist namelijk precies wat ik deed ook al keek ze niet .. nu ik zelf kids heb merk ik dat je gewoon te onhandig alles doet en je het als ouder met gemak kan zien, als nu de oudste dus kattenkwaad uithaald dan zeg ik '' K, ik zie alles he met de ogen in mijn achterhoofd '' dat gezichtje dan hahahah .. Mijn zus was vroeger nogal opstandig en als er dan van de gemeente van die mannetjes met zo'n karretje langs kwamen ( om bijvoorbeeld het groen in de wijk bij te houden ) dan zei mijn moeder altijd '' Y, daar heb je het kinder karretje, als je niet ophoud met vervelend doen dan laat ik je mee nemen '' Arm kind heeft tot dr tiende gedacht dat dat echt was en was als de dood voor dat karretje.. Ow ja, mijn buurman had vroeger een groentetuintje, mijn zus en ik vonden het altijd zo leuk om daar heen te gaan alleen lag de groente tuin aan het water, om ons van het water weg te houden zei mijn buurman altijd dat er een boze zeehond in zwom ( hoe verzin je het ). Als we dan te dicht in de buurt kwamen gooide hij een steen in het water en dachten wij dat die zeehond kwam hahhahaha toen ik wat ouder werd en het door kreeg heb ik me zus daar nog zo mee gepest hahah heerlijk
Mijn vader werkte op een boerderij en daar hadden ze een hond genaamd Loekie. Als mijn vader thuis kwam en zijn sokken uitdeed, had hij altijd pluisjes tussen zijn tenen (ieuwww) en daarop zei mijn vader: "Loekie heeft tussen mijn tenen gepoept. " Heb dit best een tijdje geloofd
Whaaaaaaaa ja!!! Hier ook! Limburgse kip! Whaha! Gelukkig zeiden we ook dat de limburgse kip niet lekker was! Heel veel later kregen we te horen dat het konijn was!
Haha, het was niet zozeer een woonwagenkamp hoor, meer de mensen die er woonden op dat moment! En dan was Herman nog aardig! ! En waar woon ik dan denk je?! (Woonde eigenlijk, want ben 5 jaar geleden verhuisd)
ik denk nu gelijk aan iets wat mijn moeder me wijsgemaakt heeft! Naast mijn ouderlijk huis zit (eigenlijk; zat) een piercing shop. Mijn moeder heeft jarenlang gezegd dat als ik daar naar binnen zou lopen ik door de piercing-meneer weer terug gebracht zou worden omdat hij mij niet mocht piercen van mijn moeder. Letterlijk geloofde ik het niet, heb wel altijd gedacht dat ze iets over 'totdat ze 18 is' oid hadden afgesproken. Eenmaal uit huis én een navelpiercing rijker heb ik het hem toch maar gevraagd. .... nee, hij wist daar inderdaad dus niks van...
Tja nu niet keihard gaan lachen.. Ik at vroeger vaak boterhammen met boterhamworst. Op een gegeven moment zaten mn klasgenootjes me wijs te maken dat je van boterhamworst grote borsten kreeg..
Toen wij op vakantie waren gingen mijn ouders en broer shoarma eten, alleen ik moest dat niet maar ik wilde ook wel wat speciaals, dat vond ik het toen, echt buitenlands. Dus ik kreeg een egyptische kroket! Pfff wat ben ik daar ingestonken zeg!
Ik was altijd bang dat mijn vader het leger in moest (geen idee hoe ik daarbij kwam ). Mijn vader heeft toen verteld dat hij het leger niet in hoeft omdat hij platvoeten heeft (maar misschien was het gewoon omdat hij toen al 40 was ). Jaren later hadden we het ergens over en toen zei ik: maar je hebt toch platvoeten? Mijn vader had echt zoiets van, hoe kom je daarbij???? Ik had vroeger een vissenkom met goudvis op mijn kamer. Mijn vader had mij wijsgemaakt dat als ik mijn ogen dicht zou doen, de vis ook zou slapen. Als ik mijn ogen open zou doen, zou de vis ook meteen weer wakker zijn. Heb is mij dus nooit gelukt een slapende vis te zien... (en daar baalde ik van! )
Een klasgenootje vroeger, ik geloof in groep 6, heeft mij wijsgemaakt dat het liedje 'blue suede shoes' van Elvis blauwe zweetschoenen betekende. Ik twijfelde echt heel erg, maar was uiteindelijk toch overtuigd. Jammer dat in de schoolkrant een stukje van mij stond: wij dansen op het liedje 'blue sweat shoes', wat blauwe zweetschoenen betekent. Nu vind ik het echt hilarisch
**slik...waarom ga ik dit vertellen** Maar goed, mij is door mijn oom eens verteld dat chocolademelk van bruine koeien kwam...en ik heb dat echt geloofd totdat ik een jaar of 12 was
Dat al mijn speelgoed 's nachts tot leven kwam! Ben ik nog heel erg mee gepest op de kleuterschool, want ik hield vol dat het echt zo was, anders zou mijn moeder dat niet zeggen! :-D
Mijn papa ging nog wel es met m'n broer en mij door veld rijden. Als we dan een hengst of een stier tegen kwamen (eentje die wzt opgewonden was zeg maar...), vertelde m'n pappa dat het een vijfbenige-grasknipper was!!!
Dat er een billenbijter onder de wcbril zat, die je zou proberen te bijten als je doortrekt... Jarenlang megasnel naar de wc gegaan en als ik klaar was eraf gesprongen, snel doortrekken en met je broek op half 7 de wc uitsprinten en nu nog inspecteer ik de wc nog weleens voordat ik ga zitten hihi.