Wat is jou wijs gemaakt vroeger?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Loesie1982, 19 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    hier ook, lijkt me de gewonen naam.....

2. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Mijn moeder had me wijs gemaakt, dat een poedel zijn krullen kreeg dmv een permanent, daarom wilde mijn moeder geen poedel :D, ze waren te duur in onderhoud.

3. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen wij nog in Arnhem woonden hadden we 'tante Bep' in de flat tegenover ons wonen. Daar was ik heel vaak te vinden. Lief mens. Maar tegenover de flat van tante Bep stond een boom. Mijn moeder en tante Bep hadden mij wijsgemaakt dat in die boom het 'gluiperdje' woonde. Een klein kaboutertje. Kaboutertje had niets kwaads in de zin maar was gewoon een gluiperdje. Ik was helemaal gefascineerd door die boom maar durfde er nooit te dicht in de buurt te komen met als resultaat dat als ik naar huis moest ik die 50 meter ook altijd snel weer aflegde naar mijn huis :D

4. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Jeetje, wat een hoop herkenbare dingen! Ik loog vroeger heel veel en toen ik er achter kwam dat de sint niet bestaat, heb ik twee jaar gedaan of ik het niet wist, om mijn ouders te straffen voor het liegen! Toen ik me versprak, heb ik het ook gauw tegen mijn 1 jaar jongere nichtje gezegd, omdat ik het echt niet vond kunnen.dat ouders hun kids zo voorlogen! Hahaha

Als ik niet wilde slapen, zeiden mijn ouders dat er in het meertje op de camping waar wij altijd in de zomer een half jaar verbleven, een haantje pik zat, en die.zou me dan in mijn billen komen pikken! Zelfs in de winter thuis, kon hij me ien! Hahaha

5. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Oh ja, ons 5-jarig vriendinnetje heeft trouwens laatst aan mijn 3-jarige nichtje wijsgemaakt dat ze in de kleuterklas de hele dag in een kooitje vol spinnen zitten te wachten tot ze weer door de papa's en mama's worden opgehaald! We hebben maar gauw uitgelegd dat het een grapje was, want ze wilde er uiteraard niet meer heen over een jaar! Hahaha

6. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Niet zo veel, het gebruikelijke sinterklaasverhaal waar ik altijd mijn vraagtekens bij bleef houden.

Mijn neef kon trouwens toen ik klein was eindeloos "hoelang is een chinees" met me spelen want ik bleef het maar niet begrijpen.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hahaha, die is wel ontzettend leuk! :D

Het enige wat ik me kan bedenken, is...

... de (tiener-)dochters van vrienden van mijn ouders, waar we vaak kwamen, hadden mij wijsgemaakt dat er bij hen een spookje in huis woonde. Als wij samen in het grote bed lagen, dan maakten ze met hun voeten een bult onder de deken en dat was hij dan. :D Oja, en hij heette Casper. ;) Maar ik was nog zo klein, dat ik dé Casper nog niet kende. :)

... mijn moeder zag/wist alles. (D'r woonde een vrouw in de straat, die altijd precies vertelde wat wij buiten uitspookten, en we moesten langs haar huis om naar het speeltuintje te gaan, wat niet mocht. Dus als ik daarvoor op mijn kop kreeg, dacht ik: Hoe weet zij dat nou??? :D

... de tienerzoon van andere vrienden van mijn ouders, veranderde af en toe in de Hulk, maar werd dan niet groen :) Hij draaide zijn oogleden binnenste buiten en werd dan helemaal gek. :D En soms ging hij weg om bij een vriend pilletjes te halen, zodat hij weer beter werd. :D Was natuurlijk altijd een smoesje, omdat hij dan geen zin meer had om met een klein kind te spelen en liever naar een maat ging. :D

... door iemand met een medische achtergrond is mij wijsgemaakt dat aambeien stukjes darm zijn, die naar buiten worden geduwd. Ik was toen al wel volwassen, maar ik ging er niet vanuit dat zo iemand zoiets zou verzinnen, dus heb ik het voor waar aangenomen.

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.068
    2.203
    113
    Brabant
    oh geweldig. wat waren onze ouders toch wreed.

:)

Mij hadden ze wijs gemaakt dat mijn moeder niet kon knipogen. Echt serieus, heeft me jaren bezig gehouden!

En ook dat als je zout op de staart van een vogeltje kon leggen, dat je hem dan kon pakken. Nou daar ging Taliaa hoor: met een zoutvaatje achter de vogels aan!

9. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Mijn zusje en ik mochten toen we klein waren niet onze hand uit het raam steken tijdens het autorijden. Mijn vader zei dat iemand hem dan zou afhakken.

Ik was 4 toen mijn opa overleed en toen ik aan mijn moeder vroeg hoe dat gebeurd was vertelde ze me dat hij op straat liep, en toen steeds kleiner en kleiner werd tot alleen zijn kleren nog op straat lagen. Ik heb dat jarenlang een hele acceptabele verklaring voor doodgaan gevonden :cool:

10. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik keek ooit naar een programma van Arjan Ederveen.

Daarin speelde hij dus dat hij iemand was die zich om liet bouwen tot afrikaanse bosneger. Hij kreeg hormonen om een zwarte huid te krijgen en oefende hier met kippen vangen en slachten ed..

Het was als een documentaire opgenomen...

Ik zat er met mijn toenmalige vriend naar te kijken en ik was helemaal van slag dat iemand zo ver ging.

Hij bevestigde dat en ging helemaal mee in mijn verhaal. Ik die hele week tegen iedereen om mijn werk (kinderdagverblijf toen) vertellen over die documentaire..Totdat een ouder na een dag of 4 zei, maarreee.........

.....dat was Arjan Ederveen, die maakt zulke programmas en het is niet echt......

Echt mijn ex heeft hier dagen om in een deuk gelegen.......... let wel he, ik was al 21 ofzo!!

11. in de sloot of wetering of een meertje zat de lange met.
    Ik hem me jaren voorgesteld hoe die er uit zou zien...
    en durfde niet bij het water in de buurt te komen!

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Als je na 12 uur snachts gekke bekken zou trekken zou je gezicht altijd zo blijven staan. Heb altijd getwijfeld aan dit verhaal maar als kind heb ik nooit het lef gehad het uit te testen. Verder dat je van korstjes eten kunt fluiten.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    O en wat ik altijd dacht was dat speelgoed tot leven kwam als ik sliep :)

14. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Niet echt wat ze me wijsgemaakt hebben, maar ze hebben me toch niet uit mijn wanen gehaald.
    Ik was op mijn 20e (echt twintigste) eens kwaad op mijn vader omdat hij steeds de eieren van de kippen weghaalde, en er dus geen kuikens kwamen.
    Tot hij mij eens met grote ogen bekeek en zei "als jij een baby maakt heb je toch een vent nodig. die kippen ook hoor"
    En idd wij hebben nooit een haan gehad (dus die kuikens konden er gewoon niet komen).
    20 jaar He, niet te geloven

15. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    -Ik duimde vroeger ook en als ik dat bij mijn opa en oma deed zei mijn opa soms: Als je zo doorgaat met duimen wordt je duim steeds kleiner en kleiner hoor, net als die van mij. (mijn opa heeft vroeger met een zaagmachine een ongeluk gehad waardoor hij een stuk van zn duim miste)
    Maar mijn broer en ik(tweeling) steeds maar onze duimen van onze handen vergelijken om te kijken of onze duimen al kleiner werden! Mijn opa heeft trouwens nooit gezegd dat het niet waar was, dus toen we wat ouder werden we geloofde we het nog. Tot ons mam na zijn overlijden vertelde van dat ongeluk met die zaagmachine.....

-Vroeger lusten we geen sperziebonen. Dus zeiden mijn ouders dat het groene wortelen waren. En toen aten we ze dus wel.
    Onze ouders hebben ons ook heel lang in die waan gelaten. Achteraf begrijp ik nu waarom juffen e.d zo raar keken als ik zei dat mijn lievelingseten groene wortelen was of als ik dat die avond zou eten.

-Ongeveer hetzelfde verhaal met draadjesvlees. Lusten we ook niet graag. Toen zeiden mijn ouders dat opa en oma dat vanuit nijmegen opstuurden (daar woonden ze en wij woonden toen in Amersfoort) En nou, toen het ineens wel lekker...
    Ook heel lang gedacht dat dat echt zo was....

Echt hoe naief kun je als kind zijn...

16. jongmam

jongmam Bekend lid

17 jul 2009
    817
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    Dat over die zwembad, toen dacht ik ook van daar zitten haaien achter.

En iedereen noemde mijn ma bij haar bijnaam, ik vroeg aan haar hor dat kwam, ze zei dat ze vroeger een andere naam, maar toen ze ouder werd een andere naam had uitgekozen.
    Ik geloofde dus heel lang dat als je ouder werd een andere naam kreeg.

Dat kinderen worden gemaakt door trouwen.
    Dat dus als een man en een vrouw met elkaar trouwden, de vrouw zwanger kon raken.
    En dat als 1 vrouw met zichzelf trouwde ze ook zwanger kon raken.

17. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik denk Tubbergen haha.. :p

Woon er zelf trouwens niet, maar ach die wereld is klein he haha

18. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Spruitjes waren thuis kleine kooltjes.. En lekker dat we ze vonden!

Owh en hier heb ik over getwijfeld om het neer te zetten maar ach...
    Mij is wijsgemaakt dat een dubbele doorgetrokken streep voor de moterrijders was (dat tussenstuk). Ik heb dat heel lang geloofd totdat ik nooit daar een moterrijder zag... Ahum..

19. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Oja en als ik bij mijn moeder in bed lag en stiekum duimde zei ze Maartt duim uit je mond! Dat snapte ik echt niet! Mijn moeder zei dat ze ook ogen in haar achterhoofd had. Dat heb ik ook heel lang geloofd.

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wijs gemaakt? Niets geloof ik..

Ik heb een hartstikke leuk jeugd gehad..
    - Sinterklaas kwam elk jaar en nog is hij lief voor me
    - De paashaas verstopte elk jaar chocolade eitje.. jammer dat hij daar wel mee gestopt is.. maar volgens mij moeder denkt de paashaas mee met je BMI (en die van mij is inderdaad te hoog..)
    - scheel kijken heb ik nooit gedurfd.. stel je voor (maar gelukkig heb ik alle slaande klokken de deur uit weten te werken.. je weet maar nooit)
    - worteltjes eet ik elke week.. heb ook nog altijd geen bril dus dat blijf ik mooi een tijdje doen.
    - spruitjes eet ik ook elke week.. spierballen heb ik niet maar ik blijf hoop houden
    -melk drink ik elke dag, groter word ik niet meer (gelukkig, anders blijf ik nieuwe kleren kopen dus dat vind ik niet erg) en mijn tanden zitten er nog steeds in.

Ik ben zo blij dat mijn ouders mij altijd serieus genomen hebben......

Deel Deze Pagina