Wat is jouw afkomst

Discussie in 'De lounge' gestart door marais, 28 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marais

    marais Fanatiek lid

    1 jul 2013
    1.518
    1.879
    113
    Vrouw
    Wat is jouw afkomst. Ik ben wel benieuwd naar waar iedereen vandaan komt.

    Ik trap af. Ik ben van Marokkaanse komaf, geboren en getogen in Nederland. Mijn man is ook Marokkaans, maar hij is in Marokko geboren en getogen.
     
    Chillin, Mammavan5 en Catou vinden dit leuk.
  2. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.083
    994
    113
    Vrouw
    Ik ben Nederlandse, mijn moeder en vader en hun ouders zijn allemaal in Nederland geboren. Daarboven weet ik het niet, maar het zou me verbazen als er iets uit een ander land tussen zit.
     
    marais vindt dit leuk.
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.758
    113
    100% kaaskop:roflmao:
     
    Chillin, Mammavan5 en marais vinden dit leuk.
  4. lili13

    lili13 Actief lid

    21 feb 2011
    297
    209
    43
    Vrouw
    Mijn vader is Indonesisch. En mijn moeder Italiaanse/Duitse. Ik ben geboren en getogen in Nederland :)
     
    Mammavan5 en marais vinden dit leuk.
  5. Megara

    Megara Fanatiek lid

    5 feb 2023
    1.498
    1.708
    113
    Vrouw
    Nederlands.
    Wij hebben de stamboom van mijn opa (vaders kant) gezien, ver ver terug en alles komt uit Nederland
     
    Mammavan5 en marais vinden dit leuk.
  6. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.662
    5.467
    113
    Vrouw
    Nederlands, voor 1600 kwam mijn familie van mijn vaders kant uit Duitsland. Mijn moeder is geadopteerd maar wel van Nederlandse ouders (jaren 50)

    mijn man is ook Nederlands, ook van vaderskant oorspronkelijk Duits. Van moeders kant ook Nederlands maar daar zit iets zuidelijks in waardoor mijn man wel vaker gevraagd wordt of hij Marrokaans is. En ook het “ ga terug naar je eigen land” heeft hij al heel vaak gehoord
     
    Mammavan5 en marais vinden dit leuk.
  7. Manderijntje

    Manderijntje Fanatiek lid

    23 jan 2014
    1.165
    1.332
    113
    Ik ben Turkse komaf, geboren en getogen in Nederland. Ik zie er ook gewoon Turks uit. Mijn man is ook van Turkse komaf maar geboren en getogen in Duitsland. Die voelde zich laatst in Schotland voor het eerst ergens echt thuis als roodharige.. :roflmao:
     
    mamabri, Mammavan5, rocketscience en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.092
    1.181
    113
    Centrum België
    Ik ben via mijn grootmoeder langs vaderskant 25% Oekraiens (vroeger zeiden we Russisch want leek ons 1 pot nat maar nu ligt dit veel gevoeliger). Maar heb nooit enige binding gehad met het land of de regio en voel me niet meer of minder betrokken bij bv de huidige oorlog dan een ander.
     
    Mammavan5 en marais vinden dit leuk.
  9. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.826
    19.884
    113
    Ik ben Nederlands, man is Tunesisch.

    Ik denk dat we beide wel redelijk gemengd zijn qua afkomst, zo zit er aan mijn vaderskant in ieder geval Frans en Sefardisch joods in de familie. Mijn oma was geadopteerd, binnen Nederland. Moederskant zijn oorspronkelijk Friezen, die zijn volgens mij niet erg gemengd.
    Waarschijnlijk is de familie van mijn man ook best gemengd, zo hebben ze een achternaam die in veel andere Arabische landen ook voorkomt, en zelfs in Iran heeft hij blijkbaar (achter)naamgenoten. Ook hebben de meesten in mijn schoonfamilie geen typisch noord Afrikaans uiterlijk, maar zien er eerder noord/west Europees uit. Er wordt gezegd dat er Turkse voorouders waren, zeker weten doen we dat niet, al zou het niet gek zijn i.v.m het Ottomaanse rijk waartoe Tunesië behoorde.
     
    Mammavan5 en marais vinden dit leuk.
  10. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.729
    27.342
    113
    Vrouw
    Nederlands.
    Met als side-note dat mijn moeder in Indonesië is geboren en ik op de Nederlandse Antillen.
    Dus ik voel me een klein beetje exotisch ;)
     
    Lies1611, GossipGirlxoxo, Mammavan5 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Maslov

    Maslov Fanatiek lid

    11 apr 2019
    1.208
    3.432
    113
    Mijn vader is Chileens Mapuche en mijn moeder is reiziger. Ik heb zelf dubbele nationaliteit NL-CL
     
    cowgirl80, Mammavan5, Maan14 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.893
    3.296
    113
    Vrouw
    Gewoon heel saai Belgisch
    Er is wel in een stamboom naar voor gekomen dat we afstammen van een buitenechtelijk kind van Rubens :p maar spannender dan dat wordt het niet
     
    Mammavan5, Vulpen, Zxcvb en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.696
    3.071
    113
    Vrouw
    100% Nederlands, net als mijn ouders.
     
    Mammavan5 en marais vinden dit leuk.
  14. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    669
    390
    63
    Ook Nederlands. Van zowel van m'n vaders als moederskant zijn er stambomen die teruggaan tot ongeveer het jaar 1500/1600. Best heel interessant om te bekijken.

    Mijn man is ook Nederlands. Ook stambomen die ver teruggaan. Grappig gegeven is daarbij wel dat mijn stamboom van moederszijde heel ver terug kruist met de stamboom van mijn man van vaderszijde. Dus uiteindelijk zijn wij in de verte familie van elkaar..
     
    Mammavan5, Saartje33 en marais vinden dit leuk.
  15. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.138
    2.547
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nederlands. Maarr:roflmao: mijn oma's kant van vader komt uit Indonesië. Mijn oma's oma komt uit Indonesië en mijn vaders vader zijn familie komt uit Schotland, wel heel wat jaar terug. Volgens mij zijn ze rond 1700 hierheen gekomen. (We hebben deze stamboom tot ongeveer 1400 terug gevonden) Wij zijn ook de enige met onze achternaam in Nederland. Nu ongeveer met 200, met 1 andere familie uit dezelfde stad die ver weg ook weer familie waren :rolleyes::p

    Mijn moeders kant komt voor zover wij weten gewoon uit Nederland.

    Om eerlijk te zijn heb ik ook vrij weinig met Nederland. Het is dat ik nooit zou verhuizen naar het buitenland omdat ik dat mijn ouders niet aan wil doen en als zij ooit overlijden dan heb ik mijn kinderen hier en ga ik daarom weer niet weg :o: maar als het aan mij lag dan woonde ik allang in Schotland of Scandinavië. :roflmao:
     
    Mammavan5, Saartje33 en marais vinden dit leuk.
  16. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    7.005
    5.723
    113
    Vrouw
    100% Nederalands, ouders en voorouders ook.
     
    Mammavan5, marais en Mamavanvier95 vinden dit leuk.
  17. Gloveforever

    Gloveforever Actief lid

    21 nov 2022
    155
    194
    43
    Vrouw
    Mijn oma is (was) Duitse. Mijn moeder is een volle Friezin ;)
    Mijn voorouders van mijn vaders zijde komen uit Frankrijk.
     
    Mammavan5 en marais vinden dit leuk.
  18. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Voor zover ik weet helemaal Nederlands en mijn man ook.
     
    Mammavan5 en marais vinden dit leuk.
  19. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.397
    2.568
    113
    Vrouw
    Friesland
    Dit.
     
    Mammavan5 en marais vinden dit leuk.
  20. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.832
    1.451
    113
    Vrouw
    Mijn man en ik zijn allebei Nederlands.
     
    Mammavan5 en marais vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina