Wat is jouw beste tip?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ladydi85, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hoi allemaal,

-Douchen met je kindje is fijn. Nu Zoey wat groter is kan ze zelf zitten in de tummy tub en als ik zelf even mezelf moet wassen zet ik haar dus even met een speeltje in de tummy tub. Ik heb dan mijn handen vrij om even mijn haren te wassen en kan toch op haar letten.

-geen zin om een potje mee te nemen als je kind nog geen grote stukken kan eten? Neem een echte banaan mee met een lepeltje en lepel iedere keer een stukje banaan naar binnen bij je kleintje. Alles op, schil weg en klaar!

-vroeg beginnen met voorlezen;)

-geef je kleintje een eigen tandenborstel tijdens het tandenpoetsen. Zoey laat zo toe dat ik poets en dan zij weer. Een beetje om en om, maar zo gebeurt het wel goed en ze protesteert niet

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dat douchen is handig. Mijn dochter zit in haar gewone badje die naast de douche staat (gewoon open allemaal zonder deurtjes) en speelt heerlijk in bad terwijl ik mijn haar enzo kan wassen.

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Bedankt voor de tip! Ik wist het dus niet en vind het lastig om nageltjes te knippen. Ben echt bang dat het misgaat.
    Maar nu je het zo zegt, als de tv aanstaat en hij zit op schoot zit hij aandachtig te kijken.

Nu weet ik hoe ik het moet doen!
    :D

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Niet zo krampachtig zijn.. is voor jou stressend en dat voelt je kindje ook aan. Dus wees wat flexibeler. Slaapt je kindje bijv nog na 3 uur, lekker laten liggen etc.. dat deden wij voorheen nooit. En ik wilde een spik en span huis, onmogelijk met een kindje. Toen ben ik overspannen geraakt en heb ik geleerd om 'onbelangrijke' dingen wat meer los te laten ;)

5. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Amen :) deze moet ik aan m'n vent laten lezen,die kan aardig stressen om het huishouden.

6. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    -Vanaf het begin je baby lekker insmeren,ook het gezichtje! Zodat ze er aan wennen en het dus ook geen probleem is om in de zomer zonnebrandcreme te smeren.
    -Zo ook met water over het hoofd laten lopen. Onder de douche ook even kort het koppie er onder zodat ze daar gelijk aan wennen, als voorbereiding voor later het haren wassen.
    -Talkpoeder in het nekje strooien na het badderen, minder kans dat je toch iets vergeet af te drogen.

Eehm...dat was het eerst wel geloof ik! Leuk topic!

7. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Hier ben ik toch de gene die veel stresst.:$ Mijn man is zo relaxed sinds de kleine er is

8. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Mijn dochtertje ligt geen seconde stil als ik haar luier verschoon. Draaien, zitten, omrollen. Nu geef ik haar wat te drinken tijdens het verschonen en ligt ze heerlijk stil :)

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mama1987, das een goeie tip! Mijn dochter vindt drinken ook lekker, en ligt dus ook geen seconde stil.

- Mijn tip voor kindjes die niet stil kunnen zitten/liggen/staan: staand aankleden! Julia vind het geweldig om zelf te staan en af en toe pakt ze een tubetje van de plank. Intussen kleed ik haar aan, zonder stress omdat ze "moet" blijven liggen!!
    - Babyolie van de AH! Wij smeerden haar hoofdje altijd in met babyolie, omdat het zo droog was (geen berg, echt bijna eczeem achtige, witte schilfertjes). Kregen we laatst de tip om er creme van Weleda op te smeren. Een paar dagen gedaan, maar het werd alleen maar erger! Nu kreeg ik toevallig gisteren een flesje AH babyolie in m'n handen (had iemand niet meer nodig), vanmorgen geprobeerd en het werkt super! Ze heeft nu nog steeds geen schilfertjes (eerder deed ik het wel 3 keer per dag insmeren) en haar haartjes zijn ook niet meer zo heel erg vet. Na een uurtje was alles ingetrokken en alle velletjes/schilfertjes zijn allemaal weg :D:D:D Jihoe!!

10. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Mijn beste tip is toch wel, kijk gewoon naar je kindje (lekker clichè ;)). Hier bepaald onze meid eigenlijk mijn dag.
    * Ligt ze in bed en wil ze niet slapen,dan mag ze er gewoon uit tot ze echt moe wordt.
    * Wil ze niet eten of gewoon geen honger, tja dan niet eten.
    * niet op de klok letten qua tijd met naar bed gaan of eten oid
    dat soort dingen allemaal, en ik moet zeggen ik heb altijd een vrolijke meid in huis die nooit echt zeurt/huilt/gilt of krijst.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je kindje is ook pas 14 maanden... ik hoor je graag nog eens over een half jaar.. (en dat heeft niets met je methode te maken hoor) :D

12. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Wij zijn hier op dat punt (ruim 19mnd) en ik doe het nog precies zo... no problemo!

13. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    - nageltjes knippen doe ik gewoon in haar slaap, omdat ze zich anders gedraagt alsof ze geslacht wordt ;)
    - Julie heeft nog steeds geen tandjes, maar we hebben toch al een tandenborsteltje waarmee we "oefenen". Ze vindt het reuze interessant, vooral als ik tegelijkertijd mijn eigen tanden poets
    - ook hier een drama-queen met aan- en uitkleden, zeker als ze moe is. De slaapzak was ook altijd een heel gevecht. Nu hebben we een ritueeltje waarbij ik haar voetjes welterusten kus en ze dan in de slaapzak stop. Ze gaat er heerlijk voor op haar rug liggen, helemaal lachen en genieten! 's Ochtends kussen we de voetjes uiteraard ook weer wakker :)
    - ik trek de meeste kleertjes aan als Julie bij mij op schoot zit, dat gaat veel handiger en sneller dan op de commode. Voetjes in de broekspijpjes en gewoon ophijsen!
    - waarschijnlijk heel cliche, maar met eten een eigen lepeltje in de handjes. Interessant en zo gaat ze ook niet zo zitten kliederen/alles uit haar mond halen en uitgebreid bestuderen (wat soms ook wel heel leuk en leerzaam is vind ik hoor, maar soms ook minder handig)

14. dejide

dejide Lid

3 mrt 2009
    93
    0
    0
    Voor de mensen die geen auto hebben. Koop een Babymee. Dit is een beugel voor achterop je fiets waar je de maxicosi in vast kan zetten. Zo breng ik mijn dochter al vanaf 3 maanden iedere dag naar de kinderopvang!

15. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Over een half jaar kom ik me weer melden of het nog zo gaat ;):D.

16. jose13

jose13 Actief lid

21 dec 2008
    146
    0
    0
    Wat super de tip van de druppel vitamine D. Ik had net een miepje hier. Alleen maar jengelen en wil zo gaan koken. Ze is binnen 5 minuten vertrokken. Terwijl ze van 10 druppels echt vieze gezichten trekt.

17. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    O dat ga ik vanavond ook proberen

18. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    Misschien ook bekend maar toch..... drinken uit een open beker.
    Oefenen met water is een grote smeerboel. Ze heeft haar mond maar heel even open en dan hoop je wat raak te gieten. Niets waard! Nou is mijn dochter gek op yoghurt. Ik verdun het met water zodat het makkelijker en sneller stroomt maar niet snel genoeg om heel veel te smeren. Zodra ze door heeft dat er yoghurt in zit, houdt ze heel geduldig haar mond open en gaat ze het doorslikken. Steeds iets meer verdunnen.

19. marilouise

marilouise Niet meer actief

Onze beste tip de 3 rrr en
    rust regelmaat en reinheid

Vanaf het begin regelmaat zoontje heeft ook even in het ziekenhuis gelegen geef toe dat heeft meegewerkt dat het zo makkelijk gaat.
    maar ook wij hebben opgezeten halve nachten, maar op een bepaald moment voor onszelf de keuze gemaakt wat was nu zo belangrijk dat hij in zijn bedje ligt te huilen of dat hij slaapt.
    dus we kwamen erachter dat hij op onze borst in slaap viel en dan konden we hem overleggen en na een week thuis " snapte" hij dat het na een voeding slapen was in zijn bedje na 6 wkeen sliep hij de nachten door en met 3 en halve maand van 19 tot 6.30

we hebben een redelijk patroon zeg maar om en nabij hij geeft aan en wij gaan er redelijk in mee. maar rust staat voorop gaat op ongeveer hetzelfde tijdstip naar bed iedere dag weer en we kunnen hem wegleggen ook al is hij niet moe hij is het gewend en wij vinden dan het motto slaapt hij niet dan rust hij toch wel belangrijk.
    en ik moet toegeven hij huilt nooit lacht veel en eet goed
    alles wat we willen

20. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0

Ja hij is TOP he??
    Jammer dat ik m pas bij m'n 3e heb bedacht.haha.
    Moet zeggen dat ik het echt vaak heb gedaan, gewoon 1 druppeltje, in de winkel, bij de dokter, in de auto, ik nam het flesje overal mee naartoe. Soms weten ze zelf niet eens waarom ze huilen of jengelig zijn en zijn zo meteen afgeleid door iets lekkers.. En tja die druppels moeten ze toch hebben! 10 kansen op 1 dag. Nu gebruik ik het max nog 1x per 2 weken ofzo want hij is de jengelperiode wel voorbij. Dus alleen als ie 's middags eens niet meteen in slaap valt in z'n bedje doe ik het nog wel eens.

Deel Deze Pagina