Ik had een paar jaar geleden dit tafeltje gekocht via marktplaats, hij was toen al wit. Maar nu zit het tafelblad vol met deukjes.. Ik hoef er maar tegen aan te tillen of er zit een deukje in. Ik wil geen nieuwe tafel, maar wil hem graag opknappen. Hoe krijg ik die deukjes er zo veel mogelijk uit en waarmee lak ik de tafel weer mooi?
Schuren, schuren en nog eens schuren! Ik heb het zelfde probleem, inmiddels alles geprobeerd, alle duurdere lakken geprobeerd maar de deuken zitten en zo weer in! Ik heb besloten om hem weg te doen, het is een super leuke tafel maar niet met kinderen.
Schuren plamuren, en lakken. Met lak moet je dan ontvetten en tussendoor ook schuren etc, met annie sloan kan je na het schuren en ontstoffen er zo overheen kalken.
Schuren, houtviller, weer schuren, gronden en aflakken. Of accepteren dat een natuurproduct die eigenschap bezit. . Ik vind het nooit zo erg. Beetje doorleefd ofzo...
Ik zou er een ander tafelblad bovenop maken. Gewoon iets duns. Dit dan verven. Dan heb je toch je tafel en wel steviger.
Voor zover ik het op de foto goed zie, is het een grenen tafel. Dat is heel zacht hout,je drukt er met je nagel zo een deukje in. Ik denk niet dat een bepaald soort lak dit kan voorkomen. Ik zou er een hele dunne plaat hout oplijmen en dan de tafel opnieuw lakken.