mijne is 18.7, nog net een normaal, gezond gewicht. maar- er zijn nu 2 kilo bij dus ik word steeds normaler&gezonder wat ik trouwens apart vind, is dat ze zeggen dat bij een lengte van 1.82 het ideale gewicht 72.3 is. wat een onzin zeg, vind ik veel te zwaar en minder mooi.
Dat is toch niet veel te zwaar????? Kan mij indenken dat iemand met anorexia, of n verleden daarvan zoiets denkt, maar dan is elk gewicht te zwaar... En of het wel of niet mooi is, smaken verschillen. Ik denk dat gewicht alleen niet veel zegt. Ik lees regelmatig de Viva en dan de rubriek Any Body. Daar zie ik vaak vrouwen staan die zwaarder zijn dan ik en een veel mooier figuur hebben en n kledingmaat minder hebben, bij dezelfde lengte. Tis maar net hoe alles verdeeld is.
De mijne was 31 en is nu 28..hopelijk word het nog minder! Enne 72 kilo bij 1.82 vind ik ook absoluut niet veelste zwaar..sjees...
mijne is iets van 18, volgens verpleegkundige van anesthesie zat ik net iets te laag. maar goed, kan daar niets aan doen, of moet hele dagen gaan snoepen maar dat is ook niet gezond. ben alleen na mijn zwangerschappen wat voller, maar na de bv verdwijnt dat als sneeuw voor de zon
ben van 32 naar 23,8 gegaan! Maar voel me nog steeds dik hoor, maar dat zit vast tussen mijn oortjes, hihi
Wat knap van je zeg, ruim 30 kilo eraf. Petje af! Maar dat je je dan nog nik voelt, zit idd tussen je oren denk ik.
ik vind het voor mij en met maat (36) wel te zwaar. het zal best ook gezond zijn, net als 62 (nu bijna 65 ) is bij mijn lengte, maar ik vind wat lichter mooier. gewoon, omdat ik mij het lekkerste voel als ik (zo) slank ben. kan zeker te maken hebben met de verdeling; ik ben echt niet eng dun ofzo, gewoon ' lang en slank '. enne, niks met anorexia te maken hoor, ik kan eten (en vreten) wat ik wil maar heb gewoon slankgenen meegekregen van mijn mama.
Voor deze zwangeschap was het 22 nu 23 voor de zwangerschap van de oudste was hij 21. volgends de site moet hij 20,5 zijn maar ik vind het wel best zo.
Maar onze maatstaven zijn nogal beinvloed door allerlei niet zulke gezonde factoren he? Wat wij iets te mollig vinden, is toch echt een gezond gewicht! (Ik zit zelf trouwens op 19,9, dus ook nog steeds iets onder ideaal gewicht ).
Ik begrijp je helemaal hoor. Ik ben 1.80 en weeg nu 72,5 en ben aan t lijnen om naar de 65 te gaan. (en misschien wel ietsje minder, zie ik dan wel weer) Puur omdat ik dat mooier vind. Maar je kan met deze lengte en dit gewicht niet zeggen dat het TE zwaar is. Ook ik heb gelukkig die vreet maar raak genen. Maar helaas deden die genen tijdens mijn zwangerschappen ook hun best en kwam ik alle keren erg veel aan. En helaas blijven zwangerschapskilo's bij mij muurvast plakken:x Maar die ben ik nu dus kwijt, maar wil nog wat extra's weg hebben.
ik kijk alleen naar mijn eigen maatstaf, die van wat ik voor mezelf mooi vind, waarbij ik goed, veel en gezond eet en leef. geloof best dat t ook gezond is, maar dat was niet mijn opmerking. mijn opmerking was dat ik het niet het ideale gewicht vind, 72, voor mij. @crisje: haha, zwangere genen trekken zich nergens wat van aan he. en terecht! ik zou nu graag wat meer willen aankomen, omdat ik vind dat t zo langzaam gaat en omdat ik gek word van de mensen die verbaasd opkijken dat, en hoe lang, ik zwanger ben maarja, lijf zal wel doen en laten wat t nodig heeft, en beebje al helemaal.
Heel herkenbaar, ben van 45 naar 29 gegaan en wil er nog een paar kg af hebben. Maar in de spiegel zie ik nog steeds een dikke vrouw hoor, net als voorheen. Gek hoor..
Weet je wat ik nu raar vind als ik mijn oude gewicht in geef (123 kg) dan geeft hij aan dat mijn ideale bmi 28. nog wat is. Geef ik mijn huidige gewicht in (99 kg) dan wordt er aangegeven dat mijn ideale bmi 25. nog wat is. In ieder geval is mijn bmi nu 33 en was 41. Groetjes Anita
Dat probeerde ik van de week al uit te leggen Pluk, als je nu 123 zou wegen, zou het niet 'ideaal' zijn als je af zou vallen tot lager BMI. Dus op zich best knap dat die site daar ook rekening mee houdt
Ja maar ik was net zo blij dat ik met mijn 33 al aardig richting 28 ging is het nu in eens 25 geworden Groetjes Anita