Wat is jouw bmi?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lucia, 16 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat is je bmi?

1. minder dan 18

2. tussen 18 en 25

3. tussen 25 en 30

4. tussen 30 en 40

5. hoger dan 40

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Geen idee, tijdens de zwangerschap geldt dat niet.

2. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Mijn BMI is 18

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

mijn bmi is nu 18 normaal zit ik eronder:$

4. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Mijn bmi is 21, en eigenlijk zou ik daar tevreden mee moeten zijn, aangezien dit eigenlijk het gezondste gewicht voor mij zou zijn. Maar ik zie mezelf toch nog liever een paar kilo lichter...

5. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Hier bmi momenteel 26 en ben 7 weken geleden bevallen. Voor zwangerschap was bmi 21. Hoop daar toch weer op terug te kunnen komen. Komende dinsdag laatste controle bij verloskundige en daarna begin ik weer langzaam met sporten.

6. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Die van mij ook 26; net ietsje te veel.......nog ff paar kilootjes eraf.....
    Ben nu 3 kilo kwijt, maar gaat wel heel langzaam, dus nog ff doorzetten!

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wat veel mensen met overgewicht zeg...

8. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Hier ook een BMI van 26.. wil ook graag onder de 25 komen :).

9. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    17,5 en ik ben al een kilo aangekomen sinds ik zwanger ben maar ik weet niet of dat toeval is, ik ben wel atijd heel stabiel.

BMI klopt voor een heel groot deel voor de bevolking wel maar dat ideale gewicht -zo'n precies getal bedoel ik- wat sommige van die sites aangeven is echt onzin, je kan niet zeggen zonder iemand (naakt eigenlijk :D) te zien en liever nog de lichaamssamenstelling te weten spieren/vet.

10. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    at een *PIEP* programma, zodra ik mijn gewicht verander veranderd ook mijn bmi, en dan bedoel ik niet mijn huidige bmi maar de bmi die gezond voor mij zou zijn! knap hoor!!!!!!
    geloof geen reet van dit programma...

maar feit is wel dat ik te zwaar ben, maarja dat wist ik ook wel zonder programma.
    ook zo'n fijn beeld, 25 of nog geen kids gehad of 25 en al 2 kids verder ;) maar goed dat ter zijde ;)

11. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Zegt ook niks hoor want ben ook 25 en heb een kindje gehad maar niks te merken aan mijn gewicht door een zwangerschap.

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn bmi is veel te hoog, maar je moet je er niet blind op staren.

ik heb een heel zware bouw (ben veel zwaarder dan ik eruit zie) en daardoor valt mijn bmi altijd hoog uit. artsen hebben tegen mij gezegd dat ik lekker 10 kilo boven het bmi verantwoorde gewicht mag gaan zitten omdat ik anders graatmager zou zijn.

13. 4days

4days Niet meer actief

Ja, hoewel BMI geen betrouwbare methode is om dat vast te stellen. iemand die veel spieren heeft wordt gewoon op de hoop van dikke mensen gegooid, terwijl je dan natuurlijk geen overgewicht hebt.

14. mroos

mroos Niet meer actief

Een bouw kan wat verschillen, en de 1 heeft meer spieren dan de ander, maar een bmi van 30 is toch echt te hoog hoor. Door die verschillen is er juist een marge van 18.5 tot 25..

Hier een BMI van 22. Voor de zwangerschap 20 en ik hoop dat ik daar ooit nog op kom.

15. 4days

4days Niet meer actief

Dat is echt niet perse zo hoor. In de meeste gevallen wel natuurlijk. Maar een bodybuilder kan ook een bmi van 40 hebben zonder een grammetje vet.

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

dit klopt. ik ben laatst dmv sporten een dikke kledingmaat kleiner geworden zonder 1 gram af te vallen.

naast spieren heb je ook nog bouw. Iemand die brede heupen/grote borsten bouw heeft, zal sneller een hoog bmi hebben dan iemand met een smalle bouw.

17. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hehe dan komt het door me tieten da ik 27 heb:p hehe nee maar is wel zo licht aan de bouw van de persoon
    ik ben nu 14,5 kilo afgevallen had een bmi van 32 nu van 27 en moet nog maar 5,2 kilo afvallen voor me gezonde gewicht.

in de zwangerschap 24 kilo aangekomen en door medicijn voor suiker/insuline ook en dat ik 5 week plat moest door weeen toen der tijd daarna veel insuline tabletten gehad enzo maar .
    we komen er wel :D

maar als je ga zeggen idd door bouw en grote cup maat dat weegt wel allemaal mee
    ik had ook liever 80/85 c gehad dan 80/85 e

18. miffy11

miffy11 Niet meer actief

26.

maar vind het een beetje een raar schema.

als ik bij mijn lengte (1.71) 50,60,70,80 kilo invul, krijg ik steeds, het ideale bmi bij uw lengte is..
    en dat is steeds anders? 19,21,24
    dat kan toch niet? bij mijn lengte zou het ideale bmi toch gelijk moeten blijven ookal zou ik meer of minder wegen?

19. miffy11

miffy11 Niet meer actief

dat zei ik ook vrolijk na mijn eerste.. nu, nog een kindje verder en t gaat er echt niet zo makkelijk meer af dan de eerste keer..

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    *mijn antwoord klopte niet :) *

Deel Deze Pagina