Wat is jouw BMI?

Discussie in 'De lounge' gestart door twee, 11 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Momenteel 32, paar jaar geleden was dat nog 45 dus ben er al erg blij mee. Wil graag zo rond de 27 uitkomen, dan zou er nog 20kg af moeten. Pff geen idee hoe.

2. Koon

Koon Niet meer actief

18,7.

Ik mag wel wat meer body hebben vind ik zelf (vooral vanaf mijn buik ben ik behoorlijk smalletjes) maar ben zeker niet té dun.

Ik ben al vanaf mijn 16e stabiel in gewicht. Altijd tussen de 54 en 57 kg geweest (behalve zo'n 2 jaar terug ;)).

3. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Ik kom van 35 en zit nu op 27.9 :) Nog wat kilootjes te gaan dus!!

4. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Op dit moment 29,mag nog zeker 15 kilo af maar nu ben ik al blij dat ik 10 kilo lichter ben dan voor de zwangerschap.

5. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Amen to that!
    Mij hebben ze ook heel lang aangewezen dat ik een eetstoornis heb. Terwijl ik me letterlijk alles naar binnen werk! Maar kan er niks voor dat ik geen gram aankom omdat me lichaam te snel verwerkt. Nee dan krijg je gelijk de stempel die heeft anorexia. :x

6. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Er zijn vast wel redenen voor die lage BMI's. ;)

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    20.2 is die van mij,ben 1.78 en weeg 64 kilo

8. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Ik reageer zo omdat mijn puberdochter een enorm laag bmi heeft. Iedereen denkt dat ze een eetstoornis heeft terwijl ze dat absoluut niet heeft. Overal wordt ik aangesproken over haar magerheid. Maar als ik terug zeg dat de dochter van de vrouw met wie ik spreek dik is, heb ik een probleem. Dat mag ik absoluut niet zeggen. Die is gewoon wat forser..;)
    Dik zijn is niet leuk maar mager ook absoluut niet.

9. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    25.4 klopt niks van dat ik overgewicht heb vind ik zelf.
    want deed ook die van een kind en toen gaven ze ook aan dat hij te zwaar is bij zijn lengte terwijl je zijn ribben bijna kent tellen. Dus ik geloof er bij deze niet meer in.

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mijn bmi al van af dat ik puber ben ben ik volslank. Mijn bmi is rond de 42. ben wel wat lichter geweest de laatste vier jaar. Het laatste jaar zit het er weer allemaal aan. Deze week ben ik wel begonnen om weer goed op mijn eten te letten voornamelijk voor mijn gezondheid( suiker)..

Ik heb 1.62 bij een gewicht van 110. A.s zondag word ik 40 jaar.

O ja en ik denk dat ik zelf rond de 10 kilo aan borsten heb dat begint mij echt steeds meer op te breken mijn rug kan het niet meer aan. En ik ook niet. Die zitten mij letterlijk in de weg. Eerst toch wat afvallen en dan kijken of ik een borst verkleining zou kunnen krijgen.

11. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ik sport veel. Heb veel spiermassa dus bmi klopt voor geen meter. Volgens dat "ding" heb ik bijna overgewicht en moet ik uitkijken... jaaaaa daaaaaaaag:D

12. Amare

Amare Niet meer actief

29, 4 ai.
    Moet 13 kilo afvallen voor een goede bmi.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De BMI gaat uit van een normale lichaamsbouw en niet van bodybuilders dus ja daaag... lijkt me voor jou de beste conclusie :D

14. tuc

tuc Niet meer actief

I know....hoevaak ik men wel niet heb horen fluisteren...die heeft anorexia hoor. Of als ik op school een flinke lunch op had (ben een grote eter) "die kotst ze er zo weer uit:("
    Ik wil haar adviseren om er boven te staan, hoe moeilijk ook en je niet laten verleiden tot....het komt goed;)

15. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Erg hè.... en pas maar op als je iets zegt over een te zwaar iemand...
    Mijn dochter heeft er op dit moment veel moeite mee. Ze wordt regelmatig uitgescholden door het dikste meisje van de klas voor skelet. Ik probeer er echt boven te staan, maar ben wel eens geneigd om te zeggen dat mijn dochter iets over het postuur van het meisje mag zeggen.
    Toch maak ik me ook wel eens zorgen, de laatste dagen klaagt ze over duizelingen. Ze weegt nog niet eens 30 kg met 11 jaar.... ;)
    We zijn al bij de dietiste geweest, bloed laten prikken, alles gecheckt.

16. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Bij mij is het 24,1.
    Ben 32 jaar,weeg 64 kilo en ben 1,63.
    Ben bezig om terug naar mijn oude gewicht te gaan van 58 kilo...wat helaas erg moeizaam gaat....

17. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb dus extreem ondergewicht (41 kilo bij 1.68m) Zelfs na 3 zwangerschappen (en 30 kilo aankomen) blijf ik dun.
    Nu heb ik wel enkele issues met eten, maar ik eet wel, en ook genoeg dus daar ligt het niet aan.
    Mankeer verder ook van alles en door mijn lichamelijk conditie is sporten ook geen optie, maar heb mijn gewicht leren accepteren. Gezond? Nee, maar ook als ik 10 kilo zwaarder zou zijn zou ik niet gezond zijn, dus ja.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

te hoog of te laag bmi is een feitelijkheid.. "Men" heeft bepaald dat een gezond BMI tussen 20-25 ligt maar een lager of hoger BMI betekent niet gelijk dat iemand een ongezonde levensstijl heeft.

Ook wanneer iemand prima eet, kan het zo zijn dat er te weinig voedingstoffen worden opgenomen en zodoende iemand een te laag bmi heeft en daardoor ongezond...

Je hebt dus helemaal gelijk dat een waardeoordeel zeker niet op zijn plaats is maar de stelling dat een BMI 'te hoog of te laag is' is nou eenmaal een feit (hoe beperkend dat ook moge zijn)

19. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Ik ben 49kg bij 164. Ben nooooit dik geweest en mijn hoogste gewicht was 54 buiten zwangerschappen. Tijdens zwangershappen was mijn hoogste gewicht 60kg. Ik eet echt alles wat los en vast zit. Let totaal niet op mijn gewicht maar k kom gewoon niet aan. Zou graag 55 willen wegen maar meer eten dan ik nu doe kan niet.

20. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Mijn BMI is 20,8, "officieel" aan de lage kant, maar ik heb toch echt een buikje die ik zo graag kwijt wil...

Een BMI zegt zo weinig.... Ik heb bijv. totaal geen kont en dunne benen, dus is mijn buik in verhouding toch "te dik"

Deel Deze Pagina