Hoi meiden, Op dit moment werk ik have dagen ( heb beginnende burn out). Heb in december een gesprek gehad op me werk en is er een verslag opgemaakt. Heb het megekregen om het te ondertekenen voor ontvangst. Maar er staan dingen in waar wij het niet over hebben gehad, ben ik dan verplicht om het te ondertekenen, of gewoon aangeven dat ik er niet mee eens ben? Weet zeker als ik straks naar me werk ga en vertel dat ik er niet eens ben, dat ik verplicht ben om die taak te doen (telefoon opnemen) omdat het een essentieel onderdeel is van mijn functie en takenpakket zoals geschreven in het verslag, maar echter heeft mijn leidingevende de taak aan me opgedragen een jaar geleden, maar het was tijdelijk, ( heb het in een mail staan heb ik ook bewaard) dames wat zouden jullie doen?
Zou eerst aangeven dat je het er niet mee eens bent.... Misschien willen ze het wijzigen (?) moet je perse tekenen "voor ontvangst".... kan je er bijzetten (iets dergelijks) bij ondertekening "onder protest getekend"..... of "getekend voor ontvangst, zoals aangegeven niet akkoord met inhoud..." eventueel met bijlage....
Ben het ook met bovenstaande dames eens. Niet zomaar klakkeloos ondertekenen! Hier op t werk ontvang ik ook een gespreksverslag na b.v een persoonlijk evaluatiegesprek. Ik krijg een concept per mail toegezonden en kan dan zo mijn op- en aanmerkingen toevoegen waar nodig. Pas bij de officiële, en dus aangepaste versie zet ik er mijn krabbel onder. Echt mee op letten hoor! Jammer genoeg zijn er voldoende werkgevers die je er later klem op zetten.....
Tekenen voor ontvangst kun je best doen, je hebt de brief immers ontvangen? Daar valt niets aan af te dingen. Geef dan wel bij ondertekening aan (schriftelijk, bij je handtekening) dat de inhoud van de brief fouten bevat. Bij beoordelingsformulieren is het toch ook zo dat je tekent voor 'gezien', niet voor 'akkoord'? Dat moet er wel letterlijk opstaan, waar je nu eigenlijk voor tekent. Tekenen voor ontvangst, daarmee kan je echt nergens op vastgepind worden, als je er maar bij aangeeft dat de inhoud van de brief niet juist is, en je dus niet tekent voor akkoord.
Wanneer er duidelijk staat "tekenen voor ontvangst" dan mag je ondertekenen. WEl zou ik dan voor de volledigheid en duidelijkheid een opmerking er bij plaatsen wat volgens jou niet zou kloppen. Of verwijzen naar een bijlage. Wij kunnen idd tekenen voor "gezien" en tekenen voor "akkoord". Ik heb het bij mn laatste beoordeling gehad dat mn leidinggevende het beoordelingsformulier al digitaal had klaargezet voor mij, dus hij kon er niet direct wijzigingen in aanbrengen. Daarna heb ik in de "akkoord" verklaring ook aangegeven, akkoord, onder voorwaarde dat die bepaalde passage alsnog werd aangepast zoals besproken met X. Daarna was het in orde gemaakt,
ik zou ook niet tekenen maar opnieuw in gesprek gaan. neem de uitgeprinte email mee en bespreek het op een normale manier. als je nu tekent heb je later geen poot meer om op te staan en daar is de werkgever volgens mij als ik dit zo lees op uit. sterkte met je burn out, hopelijk gaat het snel weer bergopwaarts met je!
Heb je zelf ook een verslag geschreven? Wij zitten namelijk in dezelfde situatie als jou maar dan met mijn man. Wij hebben dat verslag nooit gehad dus hebben onze versie van het verslag opgestuurd. Als we hun verslag hadden gehad met onjuistheden, had ik hem niet ondertekend ( op aanraden van mijn advocaat) en per brief bezwaar gemaakt tegen de onjuistheden. MAAK HET BEZWAAR! Het is zo belangrijk om duidelijk te maken dat je het er niet mee eens bent wat erin staat.... geen gehoor is instemmen,tekenen ook ( zo zegt mijn advocaat).... zorg er ook voor dat jeje eigen dossiertje thuis aanlegt met mails e.d. ontvangen van je werk... Bij ons zit er een flink conflict aanvast ook dus ik ben een jurdisch dossier aan het aanleggen... maar je moet jezelf indekken....
ik zou zeker niks tekenen als het niet goed is.... en als je dan wel moet teken zou ik er bij zetten getekent voor ontvangst niet voor inhoudt ..... mijn vader heeft problemen op zijn werk en zijn jurisch zegt ook altijd niet tekenen ook al is het voor ontvangst als er dingen in staan die niet klopen !