Wat is jouw boodschappen budget

Discussie in 'De lounge' gestart door Mirro, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat is jouw budget?

1. 0-10 euro

2. 11-20 euro

3. 21-30 euro

4. 31-40 euro

5. 41-50 euro

6. 51- 60 euro

7. Meer dan 60 euro

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mommylove

mommylove Actief lid

9 aug 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nu sinds oktober een budget van 100 euro per week voor mezelf gesteld en dat gaat wonderwel hardstikke goed! Wel inclusief luiers, drogisterijartikelen en voer voor m'n huisdieren erbij trouwens. Het enige wat er niet bij zit is benzinegeld, zo'n 50 euro per 10 dagen ongeveer. Oh ja, groente en fruit zit ook niet bij het bedrag in, want dat krijg ik altijd gratis (iemand in de familie zit in de agf en ik mag alles pakken wat ik nodig heb, echt een luxe is dat!) Wij zijn trouwens met z'n viertjes thuis.

2. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Wij hebben niet echt een bepaald budget, maar letten wel op aanbiedingen. We doen eens in de week de boodschappen voor de hele week, alleen voor wat verse groente ga ik nog eens naar de winkel.

Wij zijn met z'n 3en, waarvan 2 volwassenen en zoontje van 1 jaar. Ik ben meestal voor de boodschappen tussen de 30 en 45 euro kwijt. Dan is er fruit, frisdrank, koekje, chips en gezonde maaltijden. Shampoo, deo en luiers zit hier niet bij in. Dit is max 25 euro extra.

3. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Wij (vriendlief, dochterlief en ik) proberen per week onder de 50 euro te zitten.
    Als we de luiers en kunstvoeding niet meerekenen redden we dat ook :)

4. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.047
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Per week vind ik wat lastiger omdat ik de ene week van een leuke aanbieding (bijv. hamsteren!) wat meer meeneem en de volgende week dan weer niet. Wij pinnen begin van de maand 350 euro en daar doen we het mee. Omgerekend is het ca. 85 euro per week. Daar kopen we wel alles van. Persoonlijke verzorging, eten voor de 2 schildpadden, bier, frisdrank, wasmiddel e.d. Ik denk dat we zo'n 2x per maand ook nog wel eens eten laten komen. Gaat prima. Straks met een kleintje er bij verhogen wij het per maand naar 400 i.v.m. luiers enz.

5. Triskele

Triskele Niet meer actief

ik zou voor babyspullen (zalfjes, shampoo e.d.), luiers, voeding e.d. eerder 100 euro per maand reserveren, 50 euro word krap (dan moet je al geen kindje hebben met spugen, krampjes of iets)

6. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik geef ongeveer 350-400 euro per maand uit. En daar zit alles in. Luiers, voeding, hondenvoer.

7. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    75euro voor boodschappen incl voeding voor de kleinste. Ik zet dat op een aparte rekening. Samen met het geld voor luiers.

Ik ben na geboorte van de oudste ook gestopt met werken. Was even aanmodderen maar uiteindelijk weten we nu niet beter.

8. Annelin

Annelin Actief lid

23 aug 2011
    245
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier ook 50 euro.
    Creatief zijn!
    Ik heb bijv. altijd in huis: wortels, prei, paprika en ui. In de vriezer een grootverpakking kipfilet. En allerlei soorten kruiden. Ik kook niet met pakjes. Ik houd soms over van mijn 50 euro. Hier is het niet nodig maar heb ik dit budget omdat we het leuk vinden en we het zonde vinden om meer geld aan eten uit te geven.
    We hebben ook altijd een dag dat we restjes eten. Er wordt nooit eten weggegooid.

9. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Zo hé, wat een bedragen! Haha
    Wij hebben niks te klagen gehad met 2 goede salarissen en ik lette helemaal niet op wat ik uitgaf.
    Ben gister gaan berekenen en toen kwam ik uit op gem 65 euro per week. Maar dat blijkt al heel weinig te zijn! haha
    Is wel zonder verzorgingsproducten, luiers, benzine etc.
    We drinken ook beide niet, roken niet, en eten weinig rood vlees (biefstuk, varkenshaas enzo).
    Wel eten we heel gezond. Elke dag groente (behalve de ene dag in de week dat we bij familie eten) en elke dag fruit voor de kids. We hebben zelfs vaak A-merken zoals coca cola, wasmiddelen, Unox, Calvé.
    Mmmm... waar heb ik dan al die tijd teveel aan uit gegeven?
    Kleding voor mijzelf koop ik niet meer zoveel (is wel anders geweest ;)) wel af en toe voor de jongens, maar dan ook geen hele dure dingen.
    Misschien toch maar de afschriften van de afgelopen maanden gaan uitpluizen.

10. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hier staat 100 euro voor de wekelijkse boodschappen, dit is incl Nutrilon maar ex luiers. En daarnaast nog de boodschapjes tussendoor, zeker wel 30 euro per week. Eerder kreeg mijn jongste nog potjes groente en fruit, dan was ik voor haar zeker 25 euro (incl Nutrilon) kwijt. Gelukkig eet ze nu gewoon met ons mee.

11. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    we hebben een budget van 70 per week.
    Hier zit alles in zoals vuilzakken schampoo scheershuim wc-papier.

Meestal redden we het met 40 a 50 euro.
    Ik probeer ook altijd de verjaardagen ervan te betalen.
    als ik over heb sparen we voor uiteten of extra dingen zoals huishoudbeurs enzo.

we zijn met 2 personen en de kasten zijn altijd overvol.

12. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Hier €60 (eten, drinken, luiers, excl. rookwaren en drogisterij)

de laatste 2 weken van december heb ik het gered met €25 voor deze weken. We zijn met kerst niet thuis geweest.
    Nu kom ik soms over mijn budget heen vanwege de hamsterweken, maar daar heb ik later dan weer profijt van.

13. Tese

Tese Niet meer actief

Hier 100 euro per week inclusief luiers ed. De ene week is het meer, de andere week minder. Benzine zit er niet bij, dat id nog eens 100€ per week.

14. Ik vind het een gekke poll. Hoe kan je nou 0-10 euro per week kwijt zijn aan boodschappen? Kauw je dan iedere dag op een korstje en drink je alleen water uit de kraan?

Hier is het weekbudget 80 euro, exclusief luiers maar inclusief snoetenpoetsers enzo. Ben meestal 75 euro kwijt.

15. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    100 euro perweek;)

16. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier probeer ik max. 500 euro per maand uit te geven aan boodschappen, all inclusive.

Dit lukt meestal wel, behalve als we bijv. een feestje geven dan red ik het niet.

Ik heb echt respect voor mensen met een budget van 50 euro per week, met een gezin... ???? Ik heb geen idee hoe je dat moet aanpakken.
    Alleen aan brood en vlees ben ik al minstens 25 euro kwijt per week...
    Wat is het geheim?

17. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

hier 75 euro per week.
    hier voor reserveer ik 10 euro voor luiers en 15 voor flesvoeding. Dit stop ik in een apart potje. Vaak koop ik dan zoals nu tijdens de hamsterweken en bij de kruidvat heel veel pakken, maar dat bespaar ik dan weer en koop ik leuke kleding of speelgoed voor mijn dochter. ook weer in de opruiming.
    Vind het ook erg leuk dat het lukt om voor 50 euro boodschappen te doen. Nu is het hier niet nodig, dus mocht het zo zijn dat ik iets extra wil kan ik dat zo ophalen.

En wat ik overhou van die 50 euro, dat spaar ik en gaan we nu bijv. gezellig een avondje van naar theater.

18. Locusta

Locusta Niet meer actief

Ai... wij zitten op 100 euro per week :) Kan je dus helaas niet helpen wat betreft bezuinigen enzo.

19. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    als ik m,n man mee reken zitte we hier ruim boven de 200,- per week, dit is incl drank rokerij en pampers

20. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    vind het topic leuk maar best onduidelijk
    heb je kids? 1 kind of 2 of 6
    rook je drink je
    etc etc.

Deel Deze Pagina