Wat ik me af vraag is hoe de mensen met een krap budget winkelen. Je koopt toch in principe wat je nodig hebt. Tellen jullie al winkelend de bedragen op zodat je weet hoeveel je nog kunt kopen?
Gelukkig hebben wij geen budget en kunnen wij kopen wat we willen. Alhoewel ik wel de "goedkope" AH en zo in NL mis nu wij hier wonen, de supermarkten/boodschappen zijn hier 5x zo duur als in Nederland...verschrikkelijk!
Wij hebben trouwens 2 kids (peuters). Ze eten altijd met de pot mee en snoepen vrij weinig. Omdat ik nooit echt hoefde op te letten, dacht ik dat we veel konden besparen op boodschappen, maar blijkbaar gaven wij er toch niet zoveel aan uit!!
Wow, ik zit hier vol verbazing dit topic te lezen. Wat een bedragen komen er zo nu en dan voorbij zeg! Hier is het budget 40 euro per week. Dat is excl. luiers en verzorgingsproducten, want die koop ik vaak in de aanbieding (2 halen 1 betalen, hamsteren). Voorbeeldje, met de lihl bonnen wasmiddel gekocht die ook in de aanbieding was, dat scheelde me echt veel! Het is soms een beetje puzzelen, maar het lukt wel. Ook denk ik dat als je met een budget boodschappen moet doen je wel leert waar op te letten. Als je het ruim(er) hebt, dan ga je daar ook naar leven. Soms tel ik inderdaad al winkelend bedragen op. Klinkt lastiger dan het is hoor. Zo loop ik altijd met boodschappenlijstje en pen door de winkel. Wat op m'n lijstje staat gaat in de wagen, meer niet. Dus dan is het zo opgeteld.
ik tel altijd in de winkel. doe ik al jaaaren. is alleen maar handig. kom je ook geen geld tekort bij de kassa. (heb een cijfertjestic, dat scheelt) neem van alles het goedkoopste (let op kiloprijs) kijk veel naar voorverpakt diepvriesvlees, dat scheelt behoorlijk (of blik ofzo) en natuurlijk koop je alleen wat je nodig hebt, maar als je nu eens kijkt naar je karretje en je moet de helft terugleggen, dan denk je dat je het allemaal nodig hebt, maar als je echt een keuze moet maken dan schift je vanzelf en dan kom je er achter dat je idd met minder toe kan. zo heb je sla met nootjes en kaas en appel en tomaat en ei sla met appel en kaas en tomaat maar ook sla met appel.
Ik maak thuis altijd een lijstje met alleen het geen wat we nodig hebben. En dan in de winkel ben ik ook aan t tellen. Als ik met iemand samen ga dan mogen ze weinig tegen me zeggen want anders ben ik de tel kwijt. Ik weet nu gelukkig een beetje wat alles kost dus kan ik thuis alvast een beetje beginnen met tellen.
Inclusief eten voor de kinderen en luiers, billendoekjes, verzorgingsmiddelen, wasmiddel etc hier zo'n 150 per week denk ik - maar het wisselt erg. Shampoo, wasmiddel, koffiepads, luiers, billendoekjes en veel houdbare dingen koop ik altijd wel in de aanbieding, maar ik betaal liever wat meer voor bijv. goed vlees van de slager (ben ik echt een zeikerd in ). Ik weet dat we best met minder zouden moeten kunnen, maar echt voor een paar tientjes? Alleen aan melk, luiers, billendoekjes ben ik al zo'n 35 per week kwijt - dan wel pampers, want de meiden krijgen enorme uitslag van andere luiers.
hier meer als 60....maar kan ook wel es een weekje 50 zijn, of juist zelfs 30...maar meestal 1 x is het rond 80 of 100...en daarna hoef ik alleen dingen als brood, melk e beleg bij de te halen.. mn vriezer zit vaak vol met voorraad en verse groente haal ik indien nodig nog bij... ik dnek dat het per mnd tussen 300 en 400 is...maar soms hebben we een magere" maand..en dan red ik het ook met minder...of eten we de hele voorraad leeg... doekjes gebruiken we van pampers/zwitsal en huismerk kruidvatluiers wij halen of bestellen bijna nooit, in elk geval nooit standaard
hoezo verbazing... als je het toch kan betalen is er niets mis mee toch? hier dus 150 euro gem in de week. maar daar zit dus WEL pampers en wasmiddel etc bij. en daarbij mn man drinkt altijd veel fanta. wil ook alleen maar fanta. we houden van een stukje vlees en lekker vleeswaren op brood, lekkere toetjes, stukje kaas etc. nutrilon melk, hero jam enz wij roken en drinken niet dus zo heeft ieder zijn eigen behoefte toch?
Per week rond de 100 euro. Exclusief luiers en vaak haal ik nog weleens iets extra lekkers tussendoor. Dus dan nog wat meer. Moet zeker goedkoper kunnen, maar is niet nodig geweest. Maar denk dat ik ook eens ga proberen wat zuiniger boodschappen te doen. Gooi soms best wel wat weg einde vd week. Is toch zonde.
ik bewaar de bonnetjes van de vorige week zodat ik al een beetje een kleine schatting kan maken van wat alles kost.. al winkelend wordt niets ben ik op de helft weet ik in ene niet meer hoeveel het was hahahaha en ik maak boodschappenlijsjes thuis ik plan alvast voor de hele week wat we gaan eten zodat ik niet nog 3 keer in de week naar de super moet en uiteindelijk op een mega bedrag kom..
ja vind ik ook, wij vinden goed en gezond eten ook belangrijk, maar daarnaast zal het ook schelen wat voor behoefte er is, ik kan me zo voorstellen dat een man met een kantoorbaan heel anders eet dan eentje die elke dag minimaal 12 uur werkt met zijn lichaam (en buiten) dan eet je toch aanzienlijk meer (heb je ook nodig!) mijn man neemt elke dag een halfje brood mee naar het werk (en dan echt goed donkerbrood, niet van dat goedkopere brood waar je doorheen kan kijken hihi) met beleg, 2,3 stuks fruit, zo'n ontbijtkoekgeval (of 2) en een kan koffie en een kan thee (die is ook kouder wat lekker zegt ie) die eet ook elke avond 2/3 borden weg, als er op een verpakking staat voor 4 personen, dan moet ik het al dubbel maken want dat is niet genoeg, ik kook dus vaak voor "zogenaamd" 8 personen (als ik de verpakking aanhoud) en dat bijna altijd op eigenlijk, scheelt heel veel geld..
Ja, ik vind bijvoorbeeld goed vlees ook heel belangrijk. Ik zou bijvoorbeeld liever 1 keer in de 2 dagen een varkenshaasje eten, dan vlees uit blik, daarvan weet je toch niet wat erin zit?
Gezond eten is inderdaad ook erg belangrijk. Je kunt wel kiezen voor hamburgers of witte rijst maar daar zitten minder voedzame stoffen in. Ik denk dat je ook wel goedkoop gezond kunt eten. Bonen bijvoorbeeld vaker nemen in plaats van vlees. Sowieso is veel vlees niet nodig. Frisdrank is ook niet nodig eigenlijk. Thee en water is goedkoop en vaak gezonder. Maar voor goedkoop vlees of voedsel met weinig voedingstoffen zou ik minder snel gaan. Dan liever bonen dan een hamburger.
Ik heb de afgelopen tijd echt geprobeerd om te 'bezuinigen' op boodschappen. Vooral omdat ik overal pinde en dan ineens krap zat. Ik wilde wat bewuster ermee omgaan. En heb nu sinds 3 maanden ongeveer elke maand 400 euro gepind. En probeer het daarmee te doen. Ik moet wel zeggen dat ik de afgelopen tijd geen luiers nodig heb gehad. En nu deze maand wel, waardoor ik er waarschijnlijk net overheen zit. Maar ik heb wel de feestdagen erbij gerekend, waardoor ik dus veel meer frisdrank en hapjes heb gekocht. En, we kregen ons geld vroeg in december dus de maand is net iets langer. Vind dat ik het dus best goed gedaan heb We zijn trouwens met zijn 3en thuis. En mijn dochter drinkt nu ook veel minder flesvoeding dus dat scheelt ook weer. Ben benieuwd moet nu nog 1x boodschappen doen, en heb 'officieel' nog zo'n 40 euro dus weet niet of ik het red, maar ga mijn best doen
Ik ben wekelijks rond de 100 euro kwijt...inclusief shampoo, deo, voorraad, aankopen tussendoor etc, maar toch. We letten op de aanbiedingen maar kopen wel lekkere dingen. Soms vind ik dat ik zuiniger aan zou moeten doen, maar tegelijkertijd denk ik ach; we gaan nooit duur op vakantie, roken niet, hebben geen dure abonnementen, gaan niet uit etc, opgeteld valt het dus best wel mee!
Wij zijn wekelijks rond de 100-125 euro kwijt. Maar dan WEL incl. drogisterij art. wasmiddel etc. (geen benzine). Het moet goedkoper kunnen, dat heb ik ook eens geprobeerd. En dat lukte ook wel 2-3 weken lang maar ik moet wel zeggen dat er dan minder gezond gegeten wordt. Wij nemen bijvoorbeeld altijd volkoren producten, dus géén euroshopper macaroni bijvoorbeeld (is veeeel goedkoper, maar lijkt mij niet zo gezond als volkoren) Wij willen ook elke dag wel vlees of vis, en zeker 2 ons groenten en 2 stuks fruit per dag. En dan niet elke dag uit een potje.. Natuurlijk eten wij ook wel eens 1 of 2 dagen wat minder groenten (bijvoorbeeld als je macaroni eet, dan gooi ik er zo'n groeten pakket in en dan kom je nooit aan 2 ons lijkt mij). Wij willen heel graag wat bezuinigen op de boodschappen, want het is veel te duur allemaal, maar HOE doe je dat als je ook volkoren producten wilt, en gezond, veel groeten en fruit en elke dag een stukkie vlees?