borstvoeding deze keer wel laten slagen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mie, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Ik ben momenteel zwanger van ons derde kindje en heb na lang twijfelen besloten om opnieuw borstvoeding te geven.
    Inderdaad, ik zeg na lang twijfelen want de eerste twee keer is het eigenlijk niet zo goed meegevallen.
    Mijn eerste zoontje was prematuur en had niet genoeg kracht om te drinken. Ik heb alles op alles gezet met hulp van de lactatiekundige maar heb hem niet meer aan de borst gekregen. Uiteindelijk 10 maanden gekolfd en koemelkvrij moeten eten door vermoeden van allergie.
    Dochter kon wel bij mij drinken maar was ook een moeilijke start. Ze is in het ziekenhuis gereanimeerd nadat ze in principe min of meer gestikt was in de melk terwijl ze bij mij aan het drinken was. Maar goed, uiteindelijk toch de schrik overwonnen en ze kon bij mij drinken. Ze huilde echter heel veel en lag een aantal keer met uitdrogingsverschijnselen in het ziekenhuis door extreme diarree. Ze bleek een zware allergie te hebben (koemelk, soja, kippeneiwit, ...) en een probleem met haar vertering. Na verschillende gradaties van dieet toch op doktersbevel overgeschakeld op speciale voeding.

Om een lang verhaal kort te maken... Ik heb de borstvoeding als hels ervaren maar omdat mijn man en ik het zo belangrijk vinden gaan we de 'strijd' toch opnieuw aan. Wat zou ik kunnen doen om het deze keer wel te laten slagen? Ik heb het gevoel dat het vooral de allergieën van de kindjes zijn die roet in het eten strooien. Zou het een idee zijn om een aantal weken voor de bevalling al op dieet te gaan en koemelk, soja en kippeneiwit te vermijden?

2. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Wat goed dat je wel weer borstvoeding wil geven.
    Ik weet niet of het nuttig is om vooraf al op dieet te gaan, je zou zeggen van wel natuurlijk.
    Maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die dit wel weten, misschien een lactatiekundige of even contact opnemen met LLL.

Ik zou zeker starten met het uitsluiten van de allergieën en van daaruit verder gaan.

3. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Als het voor jou te doen is zou ik zeker iets van te voren beginnen met een dieet. Als ik kijk naar de kinderen van mijn schoonzusje hebben ze uiteindelijk alle 3 kea, dus ik vermoed dat de kans redelijk aanwezig is dat jullie derde ook weer een allergie zal hebben

Deel Deze Pagina