Wat is jouw creatieve hobby?

Discussie in 'De lounge' gestart door Manolito, 24 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Haaraccesoires maken bijpassend bij dochter haar outfits. Strikken, haarbanden en in de zomer scrunchies voor tijdens het zwemmen.

owly vindt dit leuk.
  2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    kleding naaien,
    breien en haken
    snijplotter+pers maak ik van alles mee
    diamond painten
    project life (soort scrappen)
    art journallen
    enz

3. Trotsemoeder1987

Trotsemoeder1987 Actief lid

19 jan 2020
    154
    155
    43
    Vrouw
    Diamond painting
    Borduren
    Taarten bakken ( marsepein)
    Eten koken.

4. lavender

lavender Actief lid

30 jan 2015
    179
    151
    43
    Ik hou enorm van boetseren en het maken van suikerbloemen of wafer paper flowers. Elke week heb ik in ieder geval 1 avond zitten freubelen aan de eettafel.

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.304
    10.272
    113
    Leuk topic!

Hobby
    Tekenen, niet echt een talent maar wel leuk om te doen.

Naaien, voornamelijk kleine projecten zoals etui, sjaal voor mijn knul, appelzakjes voor de juffen/ meester. Nu wil ik eigenlijk wat groter project beginnen.
    Teveel ideeen en ik begin pas als het rond is in mijn hoofd. Te eigenwijs om simpele dingen te kiezen:roflmao:

6. pety01

pety01 Actief lid

3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Veel hobby's, maar het ontbreekt me altijd aan ZIN.
    Ik vind haken erg leuk om te doen en heb meestal ook in no time een grote gehaakte pop of deken gemaakt, maar ik kan mensen er niet meer blij mee maken. Zelf wil ik het allemaal niet bewaren. Het wordt echt te veel.
    De laatste tijd ben ik aan het borduren geslagen, maar dan de "stoute" borduursels. Verzin ik meestal ter plekke welk lettertype en wat voor oubollig bloempje erbij moet.

Ook begint de ouderdom toe te slaan en moet ik met een leesbril en soms ook een hoofdlamp mijn werkjes 's avonds maken.:oops:

owly vindt dit leuk.
  7. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Haken, tekenen, kleuren, Photoshop en fotografie.
    Van het laatstgenoemde mijn werk mogen maken!

8. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Behangen, muren verven, inrichting vernieuwen.

Met een beetje geluk, heeft de oudste binnenkort een huisje. Dus kan ik weer aan de slag. Zit nu telkens Pinterest af te struinen voor ideeen. Ze is net 19 jaar. Woont al een aantal maanden op kamers. Maar goed, deze moet wel lekker trendy zijn. Het huisje voelt nu nog als een bejaardenwoning. Dus oppimpen en binnen een klein budget blijven. Want het is tijdelijk wonen. Zo zin in, dus

marina kl en FatihaSakura vinden dit leuk.
  9. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Waar is een snijplotter en pers voor? Klinkt interessant :D

10. FatihaSakura

FatihaSakura Actief lid

28 jun 2020
    229
    117
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Heb in al deze jaren verschillende creatieve hobby's gehad.

Wat ik nog steeds doe en leuk vind om te doen:
    - Schilderen (waterverf)
    - Kleurboeken inkleuren voor volwassenen

Binnenkort wil ik met een ander soort verf starten, maar heb daar op dit moment de spullen nog niet voor haha.

11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Daar kun je opdrukken voor op kleding ed mee maken, maar ook stickers of dingen van papier
    De pers is dan voor het vastpersen op je kleding. Kijk maar eens op youtube bij cameo silhouette of brother scan 'n cut

Koraal82 vindt dit leuk.
  12. pety01

pety01 Actief lid

3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Oh ja, ik maak ook af en toe t-shirts op die manier.

Ik wil binnenkort nog bezig met screenprinten. Ik moet alleen nog een raam maken om het doek in te spannen en textiel inkt bestellen.

Ik heb in het verleden ook geregeld shirt en stoffen 'bedrukt' met Inkodye. Dat is inkt dat verkleurd door invloed van zonlicht.

Sorry, ik sla weer helemaal door. Ik vind creatief bezig zijn echt geweldig. Hoop dat het ook op andere afwrijft.

owly vindt dit leuk.
  13. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Schilderen, ik ben er niet zo goed in maar ik vind het vooral erg leuk. Zo heb ik voor mijn moeder een leuke canvas geschilderd met een foto van haar (overleden) moeder die mij en mijn broertje als baby's vasthoudt. Toch leuk om steeds weer te zien dat ie nog steeds in haar woonkamer hangt. :D

14. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    Keramiek, werken met droogbloemen en fotografie. .

15. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Klinkt interessant! Kun je er ook bijv stickers van maken voor op hout of plastic?

16. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Dat is ook een handige hobby! Wow dat er iemand in mijn omgeving ook dezelfde hobby had :p:thumup:

17. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    jazeker

18. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Ohh ja ik weet nog iets wat ik een tijdje gedaan heb, tot de hele familie voorzien was van gestipt servies als verjaardagscadeau :D.

Glas en porselein stippen! Supermakkelijk en erg leuke resultaten, als je Googled vind je vanalles!

19. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    @pety01 , mocht je toch door willen haken, kijk dan eens bij Facebookgroep "de anonieme sjaal".

On topic. Ik haak ook veel, naaien, breien, borduren etc kan ik ook, maar haken vind ik t leukste (vooral uit de boeken van Christel Krukkert)

20. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.304
    10.272
    113
    Wat leuk allemaal, misschien ook leuk om een foto te plaatsen met het resultaat of je vorderingen? Krijgen we misschien allemaal nog ideeën?

Deel Deze Pagina