Wat is jouw doel?

Discussie in 'De lounge' gestart door wanna be a mama, 9 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het wel. Zit denk ik beetje hetzelfde nu. Ben ook niet zo heel lang geleden gescheiden. Dus ja, wat nu? Ik heb wel goed werk op zich. Alleen ik werk parttime en kan vanwege bezuinigen voorlopig geen uren erbij krijgen.

Dus ja wat nu. Ik zit daar vaak over te denken. Ik red het hu allemaal net net, maar ik wil niet zo blijven leven dat io steeds ieder dubbeltje moet omkeren en wakker lig omdat de auto naar de apk moet.

Dus mijn doel; onafhankelijk worden. Dat ik niet meer mn ex nodig heb om op te passen wanneer ik een avond of weekend werk en er dus geen opvang is. En financieel gewoon wat ruimer zitten zodat ik niet zo zorgen daarover heb.

2. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Een vast contract krijgen en dan een huisje kopen met tuin in een nieuwbouwwijk met veel vriendjes voor dochter om mee buiten te spelen.

3. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Ieder jaar iets goeds doen voor een ander die het Goed kan gebruiken. Iets waarmee je iemand heel blij kan maken.
    Een nieuwe studie kiezen (als de kindjes op de basisschool zitten)
    Carrièreswitch cq eigen bedrijf starten

4. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Erg mooi doel!

5. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Wat veel reacties. Erg leuk om te lezen en ook inspirerend!

6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.059
    1.291
    113
    Nederland
    Mijn doel, meer een droom.
    Naar Australië. Dit wil ik al jaren, ooit zal het gebeuren.

Verder natuurlijk gezond en gelukkig blijven blabla:p

7. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    voorbereiden en aansterken voor een grote operatie die volgend jaar gaat plaatsvinden

8. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Gelukkig en oud mogen worden met mijn man, tegenslagen steeds te boven mogen komen, gezond blijven en hier zelf mijn best voor doen.
    Verder veel reizen met onze zoon en hem wat vd wereld mee geven. Daarnaast carpe diem. Geniet en leef 100% elke dag want morgen is er niet altijd meer.
    En bovenaan natuurlijk onze zoon zien opgroeien tot een mooie,volwassen kerel die gelukkig is,lieve mensen om zich heen heeft verzameld en gezond is.

9. haailena

haailena Actief lid

24 okt 2014
    458
    5
    18
    Hier ook een beetje last van het missen van een doel.. Tot mijn zwangerschapsverlof liep ik op mijn werk op de automatische piloot. Doe al 5 jaar hetzelfde en voor mijn gevoel had ik er geen uitdaging meer in. Heel irritant want ik werk heel graag en het werk zelf vind ik ook heel leuk. Nu werd ik 3 weken geleden gebeld door mijn leidinggevende dat onze locatie weg moet ivm het niet verlengen van het huurcontract. Waarschijnlijk word iedereen op een andere plek neergezet omdat ze ook (nog) geen uitzicht hebben op een nieuwe locatie. Dus ook daar kwam de vraag: WAt wil je dan? En het fijne was dat ook mijn leidinggevende hetzelfde over mij dacht en mij meer uitdaging wilde geven. Nu heb ik dus een super goed gevoel over mijn werk straks!!
    Maar eerst "even" kindje nummer 2 krijgen en onwijs genieten van mijn vrije dagen met sint en kerst :)
    En wij willen altijd een gezin blij maken met sint. Een gezin dat sinterklaas anders niet zou kunnen vieren verrassen wij dan met een zak cadeautjes + snoepgoed! Altijd erg leuk om te doen!!

10. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ik heb twee jaar geleden een lijstje gemaakt en in postervorm uitgewerkt opgehangen.

- HBO diploma halen (mag over een paar maanden beginnen! :) )
    - Een creatieve baan in de IT wereld (heb ik sinds een jaar)
    - Leren mediteren, mindfulness oefenen (volg de 8-weekse as we speak)
    - Minimaal 7 kg afvallen (zit nu op -8kg)
    - Meer puur eten (inmiddels geen pakjes en zakjes meer)

Ik heb dus aardig wat bereikt de afgelopen jaren. Tijd voor een nieuw lijstje :D Ga dat weer in postervorm ophangen, dat motiveert enorm!

11. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Wat een leuk topic.
    Ik heb altijd doelen in mijn hoofd, ook in een bepaalde volgorde.
    Ons appartement staat net te koop, dus verhuizen is een doel voor de nabije toekomst.
    Hierna wil ik graag van baan wisselen, ik werk al jaren in de zorg en ben het eigenlijk zat. M.n. het onregelmatige wil ik niet meer.
    En ik wil erg graag een deeltijd HBO studie volgen.
    Dat zijn een beetje persoonlijke doelen.

Ik ben me elke dag bewust van een fijn huwelijk en 2 mooie dochters. Het belangrijkste is echt bereikt:)

12. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Mijn doel is een gelukkig leven leiden met mijn gezin. Daarnaast vind ik mijn familie en vrienden heel belangrijk, dus steek veel tijd in mijn sociale leven. En ik vind mijn werk heel leuk, dus ik heb sinds vorig jaar een nieuwe baan en begin komend jaar aan een opleiding voor deze baan. Ik vind het belangrijk om te blijven leren en mezelf te blijven ontwikkelen (en daarnaast is het extra salaris wat ik op den duur ga verdienen ook mooi meegenomen).

13. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Goeie tip!

14. Luja

Luja Niet meer actief

Mijn doel is succesvol zijn, een mama waar mijn kindjes tegenop kijken. Juist omdat de papa niet in beeld is vind ik het belangrijk om ze het goede voorbeeld te geven, hard werken loont!
    Daarom ben ik vorige maand zonder vooropleiding (maar met pittige toelatingsexamens) een HBO SBRM gestart en ik ben gemotiveerder dan ooit! Ik ben nu zelf ook veel gelukkiger dan toen ik in de ww zat, ik heb sochtends weer echt een doel als ik uit bed kom. Vergeleken met de hele dag thuishangen.

Mijn doel is; een managementsfunctie in 32 uur, waardoor ik en gelukkig op mijn werk ben en genoeg tijd thuis voor mijn kindjes heb, én genoeg geld om alles te doen wat we willen doen :)

15. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Mijn Masteropleiding afronden met diploma in 2018 ( net gestart :) )
    Nog tien kil afvallen.

16. pinkpanter

pinkpanter Actief lid

14 feb 2014
    215
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij zijn nu aan het oriënteren om in de nabije toekomst te kunnen emigreren. Dat is wel een grote wens binnen nu en 3 jaar. Verder proberen gelukkig en gezond te blijven.

17. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Weer stoppen met roken :)
    Derde kindje
    Ander auto voor mij, man z'n auto is afgelopen maand gekocht
    Vast contract voor mijn man

Verder en ik al erg gelukkig als we leuke dagjes weg kunnen doen, een keer per jaar een weekendje weg, en een keer naar het zwembad kunnen.
    Hele verre reizen of luxe vakanties hoeven wij niet per se.....
    En qua carrière heb ik niet veel te wensen.....

Maar bovenal gelukkig zijn, mijn kids goed opvoeden, en genieten van de kleine dingen in t leven.....

18. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    mijn allerbelangrijkste doel is:
    mijn dochter zo opvoeden dat ze alle dingen aankan die op haar pad komen in de toekomst, een goede moeder voor haar zijn en alles er aan doen dat ze gelukkig zal zijn.

verder zou ik dit nog graag willen:
    * ons appartement verkopen en een heel huis terug willen kopen
    * een 2e kindje
    * afvallen tot mijn streef gewicht en dus fitter en gezonder word
    * gezond blijven zodat ik mijn dochter oud zie worden
    * een baan waar in ik het echt 100% naar mijn zin heb en dat ik niet meer in het weekend en savonds hoef te werken (bestaat die baan?!)

19. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Mijn doelen:

- Een goede moeder en echtgenote zijn
    - Een droombaan hebben
    - Eigen bedrijf
    - Mijn kinderwens van 3 vervullen

& vooral genieten van de kleine dingen en negatieve personen uit mijn leven bannen :)

20. Bieslook

Bieslook Actief lid

4 mrt 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos
    Mijn dochter zelfstandig maken.
    Gelukkig zijn samen met mijn partner.
    Sporten weer oppakken.
    Sparen voor een cursus Spaans en nog een andere taal maar weet nog niet welke.
    Over 2 jaar meer gaan werken als onze dochter op school zit, nu werk ik alleen elke ochtend.

Deel Deze Pagina