We hebben op kerstavond toen we flink moesten opschieten een auto ongelukje gehad, iemand reed keihard zonder te kijken achteruit op een parkeerplek en reed dus zo tegen de voorkant van de auto. Dit, omdat ik net op tijd op de rem kon staan, was dit niet het geval dan had hij gewoon onze auto in gereden. Nu hadden we beide op dat moment haast en hebben we vluchtig gekeken (het was een collega van mn vent) en het zag er in het donker niet zo heftig uit alleen een krom nummerbord. Verder geen aandacht aan besteed tot we eind januari de auto wilde inruilen voor een nieuwe. We zouden echter honderden euro's mislopen door dat ongeluk want er was wel degelijk een flinke deuk. Uiteindelijk hebben we de inruil nog niet gedaan want mn vent zou zijn collega hier nog even op aanspreken. Deze vond het allemaal wel erg laat en wuifde het weg, mijn vriend is hier niet goed in en zei ook dat hij het erg moeilijk vind om nu pas met de deuk aan te komen. Dus ik heb net even een juridisch kantoor gebeld met de vraag of het nog wel zin heeft om hier achteraan te gaan omdat mn vent het steeds wel aankaart maar hij gewoon niet met die papieren komt. De advocaat zei dat het niet uitmaakt wanneer we met de schade komen en dat we gewoon in ons recht staan. Nu zit ik me af te vragen wat we het beste kunnen doen hiermee. Zal ik die jongen aan gaan spreken hierop? Want daar ben ik dus totaal niet te beroerd voor, ik ben echt pissig. Of moet ik het zo laten. Op het eerste oog zie je de deuk niet tot je goed kijkt, het is namelijk heel erg "mooi" ingedeukt maar er dit dus wel degelijk een flinke deuk en een schram met de mooie groene kleur van de auto van zijn collega. En eigenlijk is de hoofdzaak natuurlijk die paar honderd euro die we mislopen (zeker 600 euro) maar stel dat ik niet geremd had? en ik mn dochter op de stoel naast me had zitten? Dan had ze een aardige klap gehad! En ik word gewoon woest van het feit dat hij het zo nonchalant wegwuift naar mn vriend omdat we wat "laat" zijn. Hij mag blij zijn dat we niet voor elk wissewasje ons schadeboekje pakken! Dan was hij allang zn no claim kwijt! bah
Natuurlijk wil jij van die aangifte afzien, maar alleen als die collega met 600 euro op de proppen komt. Iedereen blij, hij heeft zijn no claim nog en jullie lijden geen verlies. Voor mijn leaseauto wordt ik geacht binnen een half jaar een schadeformulier in te sturen, kerst is daarmee dus nog een redelijke termijn.
Ik snap dat het heel vervelend is maar bij mij had je ook niet na ruim 4 maanden nog aan hoeven te komen En wat er allemaal had kunnen gebeuren is ook heel akelig maar dat haal je er nu 'gewoon' bij omdat je boos bent. En begrijpelijk, begrijp me niet verkeerd maar ja, daar heeft de verzekering van de andere partij niks aan natuurlijk. He verdorie, waarom heb je ook niet gelijk even gekeken meid, nu zit je met de gebakken peren
Ja het was kerstavond en we waren al laat het was donker dus zowiezo niet zo goed te zien. En de deuk valt gewoon niet op daarom was het ons daarna ook niet opgevallen, de dealer kijkt daar gewoon beter naar en toen zagen wij de enorme deuk ook ineens. En 4 maanden erna niet he, 1 maand erna. We kwamen eind januari met de melding dat we het toch willen regelen. Hij wuift het steeds weg en mijn vriend blijft het ophalen maar het haalt gewoon niets uit... en nu uiteindelijk 4 maanden ja. Maar we kwamen 1 maand later met de mededeling dat het toch wel ernstiger is dan we dachten.
Ik vind het dom dat je niet goed gekeken hebt, en ja naar 4 maand aankomen zou je bij mij ook niet hoeven doen, is echt je eigen fout. en wat er allemaal wel niet hat kunnen gebeuren als je niet geremd had, doet totaal niet terzaken, dat is gewoon je frustatie die je uit, en het is je eigenfrustratie omdat je zelf gewoon niet goed gekeken hebt. maar goed je kan gewoon je verzekering inschakelen, jehebt daar in principe je collega niet voor nodig, die krijgt vanzelf van zijn eigen verzekeraar een verzoek om zijn schadeforumlier in te dienen, alleen bewijs maar dat die deuk toen gemaakt is, kan ook best nog in de 4 maanden later gebeurd zijn. lees nu dat het om een maand gaat, en je al 3 maand bezig bent, al een formulier bij je verzekering ingedient?? nee mooi dom van je. nu nog maar doen dan, en hopen dat ze het niet gaan afketsen dat het later gebeurd kan zijn. overgens je spreekt over een ENORME deuk, dan had je die toch zeker zelf ook wel gezien als die zo enorm is?? lijkt mij.
Nogmaals ik kwam er 1 maand later mee, niet 4. En we hebben genoeg ooggetuigen die het gezien hebben en geloof me hij ging zo hard dat er al geroepen werd dat het een flinke deuk zou worden in zn spaargeld en in onze auto dus over het bewijs maak ik me de minste zorgen... Plus dat ZIJN lak op die deuk zit dus daar heb je ook het bewijs. Ik denk ook niet dat hij het gaat ontkennen hoor, daar ben ik niet bang voor. Gewoon het feit dat hij zo laks doet maakt me woest.
Sja, moet eerlijk zeggen dat ik je ook rijkelijk laat vind hoor . Ik zou daar ook wel problemen mee hebben gehad. Dus eigenlijk als je je auto niet in was gaan ruilen, had je prima met die deuk kunnen leven ... dat vind ik best krom eigenlijk dan. Had dan gelijk de papieren in order gemaakt. En het vetgedrukte ... sja, als, als, als ... "als mijn tante wielen had, was het een autobus" zegt mijn vader altijd. Daar moet je je helemaal niet druk om maken ... ze zat er toch niet in??
Nope en ze ketsen het niet af heb het al met ze besproken net. Ja juist omdat hij zo groot is valt hij niet op. Het is een grote oppervlakkige deuk met een kleine veeg erin van zijn lak. Valt veel minder op dan een kleine diepe deuk.
Nee ik moet me inderdaad niet druk maken om als als als, en dat deed ik ook niet tot hij zo laks doet, dat maakt me gewoon woest. En ja als we hem niet inruilde hadden we (ook als we hem die maand later opgemerkt hadden) er niets mee gedaan. Maar we willen hem wel inruilen en dat kost ons zoveel minder dat we dat wel willen verhalen. zoals jij zegt, als je tante wielen had, was het een autobus
snap niet zo goed waarom je dan woest wordt, en dat erbij haalt als hij laks wordt. Als ik alles erbij moeten halen als andere laks worden ... pfff heb ik geen leven meer ... let goooo, let go Ja, als je je er doorgaans ook niet aan stoort, denk ik dan je nu dus op de blaren moet zitten vrees ik. Ik zou een deuk dus direct geregeld hebben, uitdeuken en overspuiten kost een bak geld (en daar kom je nu dus achter). succes
vind ook dat je laat ermee bent.. je had de volgende dag meteen moeten gaan kijken en niet nu wanneer je hem in gaat ruilen.. ook al is het een maand later.. bij mij had je ook niet hoeven aankomen..
he shit... naja we kijken wel hoe het loopt, als het allemaal te lastig word is het dan maar balen, had ik idd maar eerder moeten zijn. Maar dat ik woest word omdat hij zo laks is vind ik normaal, als ik hoor dat er weer een dronkenlap aangehouden is met 3keer het toegestane alcohol percentage in zn bloed denk ik ook, wat nou als hij iemand had aangereden? En ik denk dat er heel veel mensen zijn die dat denken op dat moment. Omdat het niet gebeurd is betekend het niet dat het allemaal oke is. Maar ik ben het er wel mee eens dat we gewoon zelf de volgende dag hadden moeten kijken naar de deuk... heel stom van ons want als je er gericht naar kijkt, zie je hem zitten... he bah...
Meid, relax toch een beetje. Als je je druk moet maken over dat soort dingen, over wat er misschien wellicht eventueel had kunnen gebeuren, heb je toch geen leven meer. Laat toch gaan. Ik bekijk het zo ... wat een ongelooflijke mazzel voor de mensheid dat die vent niet erger heeft aangericht ... zo kun je het ook bekijken toch?
haha ja dat klopt... maarja wat nou als iedereen zo denkt, dan denkt die man ook; hey de vorige keer is er niets gebeurd, ik doe het gewoon nog een keer! maarja je hebt gelijk we zien wel waar dit schip strand en als hij er echt een probleem van maakt dan laten we het zitten, echt populair maakt hij zich er niet mee. als ik zo een collega aanrijd dan hoeft ze niet eens met de papieren te komen die heb ik gelijk klaarliggen. Dan schrik ik zo erg. Hij doet alsof het normaal is en lacht het weg. kinderachtig joch dat er rondloopt...
haha wat een kneus zeg. Mijn vent belt me terug en zegt dat die jonge het geen probleem vind maar dat ik wel op moet passen omdat de verzekering ook mij aansprakelijk kan stellen en ik dan zijn schade moet betalen. Kom op hee hij reed als een idioot achteruit van de ene kant van de parkeerplaats naar de andere zonder te kijken en daar zijn zeker 6 ooggetuigen die dat kunnen bevestigen. Zittie mn vent bang te maken hiermee... nou kom maar op. bleh!
Als jullie beide op een parkeerplaats zijn is het vaak zo dat jij hem schade moet betalen en hij die van jou. Heeft mijn vader ook eens meegemaakt, omdat op een parkeerplaats andere regels gelden (bijzondere verrichting)
Het zou best kunnen als jullie beide aan het uitparkeren waren, de schade 50/50 is. Dus hij zou best gelijk kunnen hebben. Maar het ligt aan de situatie. Gelukkig heb je ooggetuigen.
Balen voor je,maar zelf misschien wat minder laks zijn? Misschien ipv je priveleven telkens te verkondigen op zp,wat meer tijd besteden aan je relatie,huis,ongeboren kindje,zieke makelaar?
Deze opmerking slaat echt helemaal 3 keer nergens op! Wat heeft dit te maken met mijn topic? En als je je zo irriteert aan mijn prive leven doe je zelf toch echt iets goed fout hier want daar is dit forum voor. Dus of je beantwoord iets hier met respect of je kijkt over mn topics heen want als je leven zo zielig is dat je al mn topics gaat volgen zonder het interessant te vinden moet jij misschien wat meer van zp af, of je leven moet wel een grote trieste vertoning zijn. oh enne om antwoord te geven: mijn relatie is op dit moment nog aan het werk tot 21:30, mijn huis is opgeruimd en aan kant en heeft geen aandacht nodig op dit moment, mijn ongebore kindje zit prima waar het zit en krijgt genoeg gezond voedsel binnen tijdens mijn zwangerschap mijn andere kindje ligt al op bed in dromenland en de zieke makelaar heeft hier niets mee te maken en zou niet weten hoe ik daar aandacht aan zou moeten besteden, ik denk dat hij beter bezig is met zn eigen familie na zulk nieuws denk je niet? @Daantje22 & mmeke: ik was niet aan het uitparkeren maar was al uitgeparkeerd en reed weg, gewoon heel zachtjes toen hij (ook allang uitgeparkeerd) van de ene kant naar de andere kant reed achteruit met een noodgang. Ik zag hem pas toen ik langs een auto kon en ben blij dat ik nog zacht reed (normaal rijd ik daar ook wat harder) want door het ijs gleed ik door. Hij remde niet eens en zag me pas toen hij tegen me aan zat tot die tijd was hij gewoon gas aan het geven, hij keek totaal niet in zn spiegel of achteruit maar was aan het geinen met iemand in zn auto. Dat hij schuldig is aan het ongeluk dat betwist niemand (op hijzelf na blijkbaar) maar dat de regels op een parkeerplaats anders zijn hoop ik niet... En zo wel hoop ik toch dat de verzekering logisch naar de situatie kijkt...