Een vakantiehuisje in Ierland of Wales. Een hond. Een lieve knuffelig grote hond. Een boerderij hier net buiten het dorp met een groot stuk grond. Op dat grond 2 of 3 tiny houses verhuren als B&B. Of voor als onze ouders langskomen.
Mij mentaal goed voelen, ik hoop dat ik ooit nog onbezorgd ga leven, zonder me druk te maken over alle zinloze dingen waar ik me nu druk over maak.
Een paar weken geleden had ik een aantal antwoorden klaar. Maar op dit moment heb ik eigenlijk maar 1 droom, en dat is dat ik mijn baan kan behouden. De komende weken gaan heel spannend worden. Mijn maag draait zich om bij de gedachte dat ik wellicht ontslagen ga worden.
Mijn droom is een permacultuurboerderij starten. Met een moestuin gedeelte en een voedselbos. Ik zou van daar uit een lokaal restaurant willen voorzien van groenten, eventueel groentetassen/ op de markt staan in de buurt. Er zou een gebouw zijn waar cursussen gegeven kunnen worden. Misschien een zorgboerderij aspect erbij of misschien juist een kleine camping. Voor spreiding van inkomsten. Gaat ook nooit gebeuren hoor.
Dank je! Een modernere kringloop lijkt me al jaren leuk en toen wij vorig jaar een woning met bedrijfsruimte zagen ontstond het idee het uitgebreider in te vullen. Helaas lag de woning boven budget. En nu blijft het bij dromen
Leuk! Volgens mij bestaat dit precies in Maassluis en heeft Frans (zingt bij Sela, bekend in christelijk NL) dat opgestart.
Ontopic: mijn man en ik zijn dit jaar geëmigreerd (niet ver). En we werken nu samen, werken waar we wonen. Ik merk zelf dat ik zóveel blijer ben dan hiervoor. In die zin is er al een droom uitgekomen.
Een huis (laten) bouwen op een perseel hier heel dichtbij. Aan de bosrand en al bijna 10 jaar ligt het braak. Daarop een bijgebouw dat in de toekomst (als het nodig is) gebruikt kan worden als woning voor mijn ouders of schoonouders of tante/oom. Zodat wij de mantelzorg kunnen doen. O ja een een huis voor mijn zus hier in de buurt(Ede). Die is al jaren bezig hier een sociale huur woning te vinden voor haar en haar 3 kinderen. Maar komt er niet tussen vanuit het hoge noorden.
Wij zijn bezig met onze droom en hopelijk gaat het ergens volgend jaar volledig in vervulling. We zijn bezig met het verhuizen naar een Tiny house. De plek bij de gemeente is akkoord bevonden maar nu moeten er nog allerlei onderzoeken verricht worden, informatieavonden georganiseerd worden met de initiatiefgroep en in september gaan we zelf de ontwerpfase in van ons eigen tiny house. Zo spannend allemaal. Maar zo'n fijn idee dat we ons huis snel afbetaald hebben, minder spullen, meer ecologisch leven, liefst off gridd gaan volledig en meer tijd voor mijn mentale gezondheid ook <3
Dankjewel. Ik ben stewardess bij KLM. Al 19 jaar Ik probeer rustig te blijven maar de stress schiet me om de oren. Ben in mijn uppie met 3 kinderen. Vliegen is mijn grote passie. En de kansen om als 47-jarige aan de bak te komen...tja.