Collageen

Discussie in 'De lounge' gestart door Luchia, 18 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.683
    711
    113
    Goedemorgen :),

Ik vroeg me af als er dames zijn die hier collageen gebruiken?

Ik heb zelf vrij brose breekbare nagels en een doffe huid. Nu zat ik bij het merk te kijken waar ik eerder wel eens me eiwitpoeder enso bestelde en die hebben dus ook collageen peptiden.

Heeft iemand het langere tijd gebruikt en merkte hier verschil in? Ik ben zelf altijd vrij voorzichtig met van alles bij nemen maar als het werkt en het verder geen kwaad kan.

Dus ben heel erg benieuwd :D:D

2. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Bij de keuringsdienst van waarden is een keer een uitzending over collageen geweest misschien die terugkijken.

3. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.390
    21.769
    113
    Ik drink zeer regelmatig zelfgemaakte bottenbouillon. Lijkt mij beter dan al die poeders.

4. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Ik drink dagelijks collageen, van H&B, gecombineerd met huid, haar en nagels vitaminen.
    Omdat mijn huid wat slapper werd van veel afvallen. Ik heb het idee dat het helpt maar om nou te zeggen dat het een wondermiddel is, nee.
    Maar ik ga er wel nog even mee door.

Het is ook echt smerig, ik drink het met groene Limonade :roflmao:

5. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik slik al jaren collageen pillen. Ik weet niet of ze werken, want ik kan het niet vergelijken, maar voor m'n leeftijd ben ik heel erg blij met huid, haar en nagels.

Overigens is het voor maximale absoprtie het beste als je ze inneemt met vitamine c en voordat je iets eet. Als je al eten, vooral protein, in je maag hebt, neem je het veel minder goed op.

6. Cinnabun

Cinnabun Lid

26 dec 2018
    87
    39
    18
    Vrouw
    Utrecht
    Hoi! Ik heb het een hele tijd genomen (vital proteins) maar merkte niet veel verschil. Misschien dat mijn haren ietsje sneller groeiden maar dat weet ik niet zeker.

Voor een doffe huid zou ik tretinoine 0,05% gebruiken of een sterke retinol en elke dag spf 50 smeren! Daar wordt mijn huid geweldig goed van. :)

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.882
    113
    Naar wat ik begreep heb, doet collageen in pil of poedervorm niks voor je huid. Maar zal eens kijken of ik er ook wat informatie over kan vinden.

GossipGirlxoxo en citroenrasp vinden dit leuk.
  8. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    Belgiƫ
    Drukke mama's is een webshop die dat verkoopt en blogt er ook veel over op Instagram.

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik gebruik die van vital proteins.
    Ik heb wel serieus het idee dat mijn haar beter groeit (had zeer erge uitval) en dat mijn nagels sterker zijn.
    1schepje door mijn koffie in de ochtend en proef er niets van.

Deel Deze Pagina