Ik ben bezig met een klus waar ik een template voor heb: 4/4 bedrukt (tweezijdig voorzien van full colour) - online gedrukt bij PrintCarrier.com Hoe maak ik het illustrator bestand zo op met de gedownloade pdf dat ik alleen de stroke zie van de template als ik die laag bovenaan zet? Dat ik dus onder de template door ontwerp? Zo als ik het nu heb gedaan, gewoon de pdf openen, op slot zetten en een nieuwe ontwerplaag eronder kijk ik niet door die template heen?
Als je 'm kopieert op een nieuwe laag, 'm dan op de achtergrond zet en een nieuwe laag daarboven aanmaakt? Gaat dat?
Ja dat begrijp ik, maar dan ontwerp ik op 50 % ofzo.. maar je moet het bestand afleveren op de volgende manier dat je dus alleen de lijnen van het template op je ontwerp hebt liggen, en daar is een manier voor, maar hoe? kijk: http://www.printcarrier.com/downloads/imprint/sonstige%20Produkte/Praesentationsmappe/BSP_Praesimappe_mit_imprint.gif
Hmm... Op die manier. Dus eigenlijk moet je je PDF zo kunnen "strippen" dat je de verschillende lagen kunt zien en uit en aan kunt zetten met het "oogje"? Sorry, ben net wakker Heb je al gegoogled? Zou het zo met PDF ook niet weten
En anders hier ff kijken: Adobe Illustrator * Adobe PDF-bestanden importeren Niet de meest duidelijke uitleg als je het mij vraagt, maar misschien heb je er iets aan mocht het bovenstaande niet lukken. Ben benieuwd, ik heb zelf al 10 jaar niet meer met Illustrator geknutseld Hoop dat het je lukt en anders ff mailen of ze het bestand ook gewoon als EPS of AI kunnen versturen Succes!
De template even op vermenigvuldigen zetten bij effecten. Edit: ik zie dat je het zo moet aanleveren dus dat is niet handig. Je kunt de pdf gewoon openen in illustrator en dan met je open (witte) pijltje de vulling selecteren en deleten.
Maar doe je dan gewoon de pfd openen en dan op de afbeelding dat effect, of maak je een a3 met bleed op en 'place' je hem dan?
even proberen! stom zeg zo iets eenvoudigs en dan niet lukken! ben je ook 7 jaar vormgever edit: doet ie ook niet dan is alles weg! ik snap er niets van
Ik zou een nieuw illustrator document maken met bleed inderdaad. Anders krijg je witte randen waar het gestanst wordt en dat is niet goed. Dus je maakt een illustrator doc met daarop jouw eigen 'fill' (dat wat er op moet komen te staan. Dan maak je vervolgens een nieuwe laag aan en die noem je STANS. Dan open je de pdf van de stans in illustrator en met je open pijltje haal je de vulling en alles er uit totdat je lijn over blijft. Dat selecteer en kopieer je dan, en plak je in je eigen illustrator document in de laag genaamd STANS.
Welke versie werk je? PB me even dan fix ik het voor je. Sorry ik zat op mijn telefoon maar zit nu achter computer en zie het probleem al. Het is een jpeg die stans, dus ja daar heb je heel weinig aan. Daar kan je de vulling niet uithalen zeg maar. Het enige wat je kunt doen is het plaatje dan op vermenigvuldigen zetten, maar je stans kun je verder niet aanpassen dan of iets. En er zit dan dus een jpeg in je document :s Raar zeg van dat bedrijf. Ik zou persoonlijk de stans even netjes overtrekken in illustrator als ik jou was.
hahah ik lees ook even mee en denk even na over een oplossing.. hier trouwens ook al 12 jaar vormgever / DTP-er