Fijn om te horen dat Disney cruises het geld waar zijn. Weinig ervaringen te vinden van Nederlanders. Bahama's schijnt vrij armoedig te zijn maar ik ga vooral voor de stranden en ik vind Amerikanen heel vriendelijk en gezellig. We zijn op Aruba geweest wat heel Amerikaans is en dat vonden we top. We kijken naar de meivakantie 2024.
Eén van mijn droomvakanties komt volgend jaar uit. Dan wordt ik 50 en ipv een groot feest houden we het bescheiden op de dag zelf en gaan we daarna op vakantie en mag ik kiezen waarheen Dat wordt dus 2 weken Mauritius. Heerlijk voor het eerst weer met zn tweetjes op een luxe resort, relaxen en genieten. Autootje huren en avonturen beleven! Kan niet wachten
Heeel graag een combi van Japan en Zuid Korea, maar dat is nog wel eventjes sparen voor mij alleen. Maar ooit gaan we dat doen
Ik zou heel graag richting mongolie gaan, denk bij de lokale bevolking dus nomaden en hutjes en dieren en shamanen. Dat voelt als terug naar de oorsprong. Over een paar jaar gaan we richting Azie.
Na een klein rondje IJsland een paar weken geleden, gaan we nu voor een groot rondje IJsland. Volgend jaar meivakantie minimaal 10 dagen met de kinderen. Auto huren, 4 accomodaties en genieten. En duiken in IJsland! Daarnaast een rondreis Canada met z’n tweeën. Dat gaan we over een jaar of 5 doen als de kinderen niet meer mee gaan. En nieuw Zeeland. Zelfde verhaal. Lekker met z’n tweeën een week of 6. Japan staat ook in onze top 5.
Lapland net het gezin met kerst. Maar dan wil ik de jongste van 1,5 ouder hebben. En een camperrondreis door de VS maar mijn man wil echt niet naar de VS en ik echt wel Gaat nooit lukken dus. Canada wil hij wel dus ik denk dat dat hem wordt. Ik probeer als de jongste 5 is, middelste 10 en oudste 13…
In een hutje in een bos. Geen andere mensen (behalve m’n gezin) met een stapel boeken en wat bollen wol en een haaknaald
Ik heb niet iets specifiek met stip bovenaan staan. Maar ergens in de top10 van rondreizen die ik ooit wil maken: - een rondreis door Argentinië, Patagonië - met de trein door Japan - backpacken in Indonesië (Lombok, Flores) - een weeekje Fly&Drive op IJsland - wintersport in Lapland, lijkt me geweldig - kamperen in Zuidelijk Afrika. We hebben al een paar landen bezocht met een 4x4, ik zou nog wel naar Zambia en Mozambique willen - de jungle van Suriname - stedentrip Marrakech - Colombia en Costa Rica - nog eens terug naar Cuba - Vietnam - gewoon lekker wandelen en kamperen in Oostenrijk (en een huttentocht). Voor komende zomer staat Zuid-Amerika gepland, en over drie jaar Japan of Indonesië.
Mijn droom city trip ga ik in de mei vakantie maken: 7dgn new york met mijn zoon. Echte droomreis is voor nu op nr1 het noorderlicht zien. Verder heb ik nog een heeeeele lange lijst met plekken/landen waar ik graag nog eens heen zou willen. Heb gelukkig ook al heel wat bestemmingen af mogen strepen.
Wat we nog graag willen doen: - Net als @wendy339 met onze zoon naar New York. - rondreis Amerika - naar Japan. Gelukkig al wat rondreizen gehad. Mijn man wil alleen naar landen waar het riool fatsoenlijk is (zegt wat over een staat van het land) Dus ben blij dat ik al voor zijn tijd naar Indonesië,India en Nepal ben geweest
Zoveel nog Ik wil graag naar Argentinië, naar IJsland, naar Canada, met husky's een tocht gaan doen, enz Maar mijn echte grote droom is misschien om het Noorderlicht te zien. Daarvoor wil ik wel echt sparen en ooit écht gaan doen. En samen met mijn man gaan backpacken voor enkele weken zou ik ook graag doen, maar ik heb teveel medisch materiaal nodig om in een rugzak te proppen helaas. Dat gaat er nooit meer van komen dus.
Ik heb een paar jaar in Nieuw Zeeland gewoond. Mijn droom is om mijn kinderen dit prachtige land te laten zien. Ik denk niet dat het er de komende jaren van gaat komen. Maar wie weet.
Verre vakanties doen we niet meer aan, maar gelukkig wonen we in een mooi land met verschillen qua natuur en klimaat. Ik zou heel graag eens naar de Sahara willen, is gelukkig maar een paar uur rijden voor ons. En dan in zo'n traditionele grotwoning verblijven. Dat lijkt mij veel leuker dan een strandvakantie aan de Middellandse zee, wat ook ongeveer even ver rijden is voor ons.
Op het wensenlijstje Rondreis Scandinavië Rondreis Australië/ Nieuw Zeeland Rondreis Canada Rondreis Ierland Stedentrips Rome Stedentrip Barcelona Ik zou ook wel graag naar zuid oost Azië en midden amerika / galapagos eilanden willen maar mijn gezondheid laat dat nu niet toe.
Ik hou van gebieden waar niet overal komt. In het verleden verre reizen gemaakt naar niet al te toeristische gebieden. Nu zal ik dat niet snel meer doen ivm het klimaat. Maar volgens mij zijn er in Europa nog genoeg van die regio's. Tsjechie, Polen, maar ook de minder toeristische regio's van bijv Spanje en Oostenrijk. Ik hou van de wat pure gebieden, bergen, bos e.d. En daar dan elke 5 dagen op 1 plek zijn, wat wandelingen maken en weer verder.
Ik heb nog wel wat reizen op mijn wensenlijstje staan, weet niet of het er ooit van gaat komen: - een lange afstandwandeling maken van enkele weken of maanden. Bv Southwest Coast Path in Engeland of de Alpa Adria Trail. Mijn man vindt dit helemaal niks, dus misschien moet ik het ooit alleen gaan doen. Santiago trekt me niet zo, ik ben niet katholiek en heb toch wel het idee dat dat meer een soort echte pelgrimage is, terwijl het mij om het avontuur gaat. - een zeilvakantie in de Middellandse Zee, bij Griekenland of zo. Zeilen, afgelegen baaitjes bezoeken, vanaf de boot in zee duiken. Dat stond wel op de planning, maar omdat wij inmiddels verhuisd zijn is het zeilen op een wat lager pitje komen te staan en we hebben echt nog wel heel wat meer ervaring nodig om zo'n avontuur aan te kunnen. Wie weet ooit nog. - Qua landen: Nieuw Zeeland, West Canada, Zuid-Afrika. Allemaal om rond te reizen, liefst met een camper.
@Luppy misschien kunnen we als de kinderen groot zijn een Zp-lange-afstands-wandelgroep beginnen. Ik heb ook nog wel wat routes die ik graag zou doen