Wat is jouw droomvakantie?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door februarimama, 4 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.526
    856
    113
    Fijn om te horen dat Disney cruises het geld waar zijn. Weinig ervaringen te vinden van Nederlanders. Bahama's schijnt vrij armoedig te zijn maar ik ga vooral voor de stranden en ik vind Amerikanen heel vriendelijk en gezellig. We zijn op Aruba geweest wat heel Amerikaans is en dat vonden we top. We kijken naar de meivakantie 2024.

2. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.526
    856
    113
    Leuk om alle dromen te lezen hier!

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Eén van mijn droomvakanties komt volgend jaar uit. Dan wordt ik 50 en ipv een groot feest houden we het bescheiden op de dag zelf en gaan we daarna op vakantie en mag ik kiezen waarheen:):):)

Dat wordt dus 2 weken Mauritius. Heerlijk voor het eerst weer met zn tweetjes op een luxe resort, relaxen en genieten. Autootje huren en avonturen beleven! Kan niet wachten:)

consider, Spectre en mamameer vinden dit leuk.
  4. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    793
    287
    63
    Heeel graag een combi van Japan en Zuid Korea, maar dat is nog wel eventjes sparen voor mij alleen. Maar ooit gaan we dat doen :D

zigzag vindt dit leuk.
  5. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Ik zou heel graag richting mongolie gaan, denk bij de lokale bevolking dus nomaden en hutjes en dieren en shamanen. Dat voelt als terug naar de oorsprong.

Over een paar jaar gaan we richting Azie.

consider, citroenrasp en Saartje33 vinden dit leuk.
  6. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.158
    1.972
    113
    Nederland
    Na een klein rondje IJsland een paar weken geleden, gaan we nu voor een groot rondje IJsland. Volgend jaar meivakantie minimaal 10 dagen met de kinderen. Auto huren, 4 accomodaties en genieten. En duiken in IJsland!

Daarnaast een rondreis Canada met z’n tweeën. Dat gaan we over een jaar of 5 doen als de kinderen niet meer mee gaan.
    En nieuw Zeeland. Zelfde verhaal. Lekker met z’n tweeën een week of 6.
    Japan staat ook in onze top 5.

7. Havermout

Havermout Niet meer actief

Lapland net het gezin met kerst. Maar dan wil ik de jongste van 1,5 ouder hebben.

En een camperrondreis door de VS maar mijn man wil echt niet naar de VS en ik echt wel :roflmao: Gaat nooit lukken dus. Canada wil hij wel dus ik denk dat dat hem wordt. Ik probeer als de jongste 5 is, middelste 10 en oudste 13…

8. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.932
    5.952
    113
    Vrouw
    In een hutje in een bos. Geen andere mensen (behalve m’n gezin) met een stapel boeken en wat bollen wol en een haaknaald

Fruity90, Sophy en citroenrasp vinden dit leuk.
  9. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.675
    113
    Ik heb niet iets specifiek met stip bovenaan staan. Maar ergens in de top10 van rondreizen die ik ooit wil maken:

- een rondreis door Argentinië, Patagonië
    - met de trein door Japan
    - backpacken in Indonesië (Lombok, Flores)
    - een weeekje Fly&Drive op IJsland
    - wintersport in Lapland, lijkt me geweldig
    - kamperen in Zuidelijk Afrika. We hebben al een paar landen bezocht met een 4x4, ik zou nog wel naar Zambia en Mozambique willen
    - de jungle van Suriname
    - stedentrip Marrakech
    - Colombia en Costa Rica
    - nog eens terug naar Cuba
    - Vietnam
    - gewoon lekker wandelen en kamperen in Oostenrijk (en een huttentocht).

Voor komende zomer staat Zuid-Amerika gepland, en over drie jaar Japan of Indonesië.

10. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Mijn droom city trip ga ik in de mei vakantie maken: 7dgn new york met mijn zoon.

Echte droomreis is voor nu op nr1 het noorderlicht zien.

Verder heb ik nog een heeeeele lange lijst met plekken/landen waar ik graag nog eens heen zou willen.

Heb gelukkig ook al heel wat bestemmingen af mogen strepen.

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.365
    10.318
    113
    Wat we nog graag willen doen:
    - Net als @wendy339 met onze zoon naar New York.
    - rondreis Amerika
    - naar Japan.

Gelukkig al wat rondreizen gehad. Mijn man wil alleen naar landen waar het riool fatsoenlijk is (zegt wat over een staat van het land)
    Dus ben blij dat ik al voor zijn tijd naar Indonesië,India en Nepal ben geweest:D

12. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.589
    3.931
    113
    Vrouw
    Zoveel nog
    Ik wil graag naar Argentinië, naar IJsland, naar Canada, met husky's een tocht gaan doen, enz
    Maar mijn echte grote droom is misschien om het Noorderlicht te zien. Daarvoor wil ik wel echt sparen en ooit écht gaan doen.
    En samen met mijn man gaan backpacken voor enkele weken zou ik ook graag doen, maar ik heb teveel medisch materiaal nodig om in een rugzak te proppen helaas. Dat gaat er nooit meer van komen dus.

13. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Ik heb een paar jaar in Nieuw Zeeland gewoond.
    Mijn droom is om mijn kinderen dit prachtige land te laten zien.
    Ik denk niet dat het er de komende jaren van gaat komen. Maar wie weet.

14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.466
    21.863
    113
    Verre vakanties doen we niet meer aan, maar gelukkig wonen we in een mooi land met verschillen qua natuur en klimaat.

Ik zou heel graag eens naar de Sahara willen, is gelukkig maar een paar uur rijden voor ons. En dan in zo'n traditionele grotwoning verblijven. Dat lijkt mij veel leuker dan een strandvakantie aan de Middellandse zee, wat ook ongeveer even ver rijden is voor ons.

Kolibrie2 en Sophy vinden dit leuk.
  15. Megara

Megara Fanatiek lid

5 feb 2023
    1.498
    1.709
    113
    Vrouw
    - Australië
    - Lapland
    - Nieuw Zeeland

en ik wilde altijd naar Rusland maar dat doen we maar ff niet

16. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Op het wensenlijstje
    Rondreis Scandinavië
    Rondreis Australië/ Nieuw Zeeland
    Rondreis Canada
    Rondreis Ierland
    Stedentrips Rome
    Stedentrip Barcelona

Ik zou ook wel graag naar zuid oost Azië en midden amerika / galapagos eilanden willen maar mijn gezondheid laat dat nu niet toe.

17. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.225
    6.674
    113
    Ik hou van gebieden waar niet overal komt. In het verleden verre reizen gemaakt naar niet al te toeristische gebieden. Nu zal ik dat niet snel meer doen ivm het klimaat.

Maar volgens mij zijn er in Europa nog genoeg van die regio's. Tsjechie, Polen, maar ook de minder toeristische regio's van bijv Spanje en Oostenrijk. Ik hou van de wat pure gebieden, bergen, bos e.d. En daar dan elke 5 dagen op 1 plek zijn, wat wandelingen maken en weer verder.

Spectre en Saartje33 vinden dit leuk.
  18. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik heb nog wel wat reizen op mijn wensenlijstje staan, weet niet of het er ooit van gaat komen:

- een lange afstandwandeling maken van enkele weken of maanden. Bv Southwest Coast Path in Engeland of de Alpa Adria Trail. Mijn man vindt dit helemaal niks, dus misschien moet ik het ooit alleen gaan doen. Santiago trekt me niet zo, ik ben niet katholiek en heb toch wel het idee dat dat meer een soort echte pelgrimage is, terwijl het mij om het avontuur gaat.
    - een zeilvakantie in de Middellandse Zee, bij Griekenland of zo. Zeilen, afgelegen baaitjes bezoeken, vanaf de boot in zee duiken. Dat stond wel op de planning, maar omdat wij inmiddels verhuisd zijn is het zeilen op een wat lager pitje komen te staan en we hebben echt nog wel heel wat meer ervaring nodig om zo'n avontuur aan te kunnen. Wie weet ooit nog.
    - Qua landen: Nieuw Zeeland, West Canada, Zuid-Afrika. Allemaal om rond te reizen, liefst met een camper.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  19. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    @Luppy misschien kunnen we als de kinderen groot zijn een Zp-lange-afstands-wandelgroep beginnen. Ik heb ook nog wel wat routes die ik graag zou doen:)

Fruity90 vindt dit leuk.
  20. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Goed plan, ik doe mee!

cowgirl80 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina