Ze bedoelden het misschien destijds wel heel letterlijk en dat er maar een mooie draai aan is gegeven napels zo ruig dat de kans dat je heelhuids thuis kwam niet zo groot was
Ik denk dat het in de Romeinse tijd wel heel mooi was. Maar tegenwoordig…. Al vond ik het wel heel interessant om pompei een keer te zien. En de amalfi kust is heel mooi, vooral vanaf zee. Wij zijn toen met een boodje naar Capri gegaan en verder hebben we een mooie tijd gehad in Sorrento. Het was onze huwelijksreis en de laatste dag wilden we nog de stad te zien. We zijn naar een museum gegaan, voor een mozaik van karel de grote en daarna rechtstreeks terug naar ons hotel. We voelden ons echt niet veilig. Laatste avond maar hij de mac donalds gegeten, omdat dat het dichtst bij het hotel was en we niet door het donker wilde. Bij de luchthaven is toen ook mijn luchtje uit mijn toilettas gejat (dat kan natuurlijk overal gebeuren, maar was wel typisch)
Wij hebben nog een paar wensen voor de toekomst (over een jaar of 5 en later): - west amerika, 4 weken rond trekken -oost amerika nog een overdoen maar dan met de kinderen, week of 4 - canada - australie -schotland en ierland, week of 3 - ijsland een week, in de winter met kans op noorderlicht -
Een vakantie waarin onderstaande gecombineerd kan worden Orka's/Walvissen in het echt zien vanaf de boot aan de kant van Vancouver, Canada Op bezoek bij de Masai Mara Schildpadjes van een schildpaddenopvang "vrijlaten" op het strand ergens in Midden-Amerika Door de straten lopen in traditionele kleding in Japan of Zuid-Korea Vulkaan lava zien spuwen Het noorderlicht zien en horen Zoon rondleiden in NYC Ik zal eerst even de loterij moeten winnen.
Nou wij hebben een Disney cruise geboekt! Nog wel eentje in Europa want ik zag lang vliegen niet zo zitten. Wij vertrekken zomer 2024 van Southampton, daar zit ook nog een leuk pretpark dus ik denk dat we daar ook nog een paar dagen blijven.
Paultons park? Dat is echt een super leuk pretpark! Heb nog nooit zo'n net en schoon pretpark gezien trouwens. Voor de kleintjes heb je peppa pig world er in zitten, dat is wel iets drukker, maar nog niet zoals in Nederland. Nooit geweten trouwens dat er hier in de buurt Disney cruises waren, scheelt nogal of je naar Southampton vliegt of naar de Caribbean moet vliegen.
Ja Paultons park inderdaad. Wij zijn zelfs van plan met de auto te gaan en dan de trein vanaf Calais, het is 7 uur rijden voor ons. Er zit ook een zeevaart museum met van alles over de Titanic, daar wil de oudste graag heen en er zit ook een soort wildlife park zag ik. Het strand is ook vlakbij mocht het mooi weer zijn.
De pub waar het personeel van de titanic altijd samen kwam bestaat ook nog, daar hangen ook allerlei foto's, maquettes en bouwtekeningen van de titanic. Die pub heet the Grapes, kinderen mogen ook gewoon naar binnen. The New forest is ook een aanrader als je met de auto gaat. De kans is groot dat je daar wilde paarden tegen komt. Jurassic coast is ook een aanrader met kinderen. Winchester is ook leuk om te bezoeken, vooral de ronde tafel vinden kinderen interessant. Is ook goed te doen met de trein en dat kost bijna niets, dus extra interessant voor kinderen. Verder heb je ook de gebruikelijke dingen zoals een trampolinepark en een binnenspeeltuin. Geen idee of je al een hotel hebt? De premier inn en the moxy bij the westquay zijn qua locatie echte aaraders. Op loopafstand van een hoop winkels, restaurants, zwembad en pubs. Vanaf de hogere verdiepingen ook uitzicht op de haven met de cruise schepen. Mocht je nog tips nodig hebben, laat maar weten, ik kom er zeer regelmatig.
Dankjewel! Alle tips zijn welkom, buiten London nooit in het VK geweest dus deze regio is helemaal nieuw voor me. Hotel is nog niet geboekt, helaas nog 18 maanden wachten tot we gaan Hotels zijn dun gezaaid in de regio en 5 persoons kamers lijken niet te bestaan dus het is wel handig als er geschakelde kamers zijn. Paultons park heeft wel een aantal betaalbare hotel combi's maar niets dat heel bijzonder is. Ik las elders dat de bevolking heel erg aardig is, dus dat is al fijn. Ik zag wat verder ook nog Salcombe wat er erg mooi uit zag, weet jij hoe het weer in augustus meestal is?
qua verblijf of overnachtingsplekken. heb je al eens bij airbnb gekeken. soms heb je namelijk prima appartementen of huisjes voor schappelijke prijzen beschikbaar. ipv een hotel. Wij kiezen zoeken meestal ook huisjes of appartementen, want zo'n hotel kamer ben je snel klaar mee, je kunt vaak alleen op bed zitten, of op 1 stoel. En bent dan aangewezen op de lobby of het restaurant van het hotel, wat met kinderen ook niet altijd even fijn is. Wij boeken alleen hotels voor 1-2 nachten als we een city trip doen, of bijv een tussenstop onderweg met kamperen.
Ik denk dat wij 3 a 4 nachten blijven, op 1 a 2 plekken. Ik dacht ooit eens gezien te hebben dat de verhuurder altijd kan annuleren bij een AIrbnb, dat lijkt me niet zo prettig. Ik wil ook graag ontbijt in een hotel, helemaal geen zin om zelf boodschappen te gaan doen voor zo'n korte periode. We gaan overdag de hort op een kiezen voor hotels met zwembad voor wat entertainment.