Roaccutane ervaringen

Discussie in 'De lounge' gestart door CiDa84, 21 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CiDa84

    CiDa84 Bekend lid

    13 aug 2014
    552
    55
    28
    Vorig jaar heb ik (na heel lang met acne te hebben getobt), een kuur Roaccutane gehad, 8 maanden 20 mg, wat neerkomt op ong. 4800mg totaal.

    De dermatoloog vond mijn acne mild (ik had altijd 1 of 2 actieve ontstekingen) maar vooral een hele vette, onregelmatige, talgrijke huid.
    Maar goed, mild miss maar wel erg hardnekkig vind ik want niemand heeft me er ooit goed af kunnen helpen.

    Nu zo’n 3,5 maand gestopt, waar mijn huid mooi egaal was, mooi glad, niet vet, zonder puistjes en meeeters, maar wel wat littekentjes, krijg ik weer een vettere huid, meer bobbelig, niet echt puisten, want ik heb geen actieve ontstekingen nu, maar weer meer onzuiver ofzo, ik weet niet goed wat het is, maar ik zie wel verschil, heb ook foto’s gemaakt, en dan zie ik toch wel dat het eerder een stuk gladder was.

    Maar nu twijfel ik, komt dit omdat mijn huid weer dikker en vetter wordt, het glimt weer meer en mijn foundation gaat weer wat meer glijden, (het is zeker nog niet zoals het voor de Roa was, maar heb wel het gevoel dat we weer die kant op gaan...), of gebeurt dit altijd? Ik heb nog wel 2 laser behandelingen te gaan, voor de littekens, die wil ik afmaken, maar ik twijfel toch, ook omdat als ik nu zo speur, zie dat je 120mg/kg zou moeten slikken wil je een grote kans op een blijvend resultaat... dan zou ik op meer dan 7000mg totaal uitkomen.

    Iemand hier ervaring mee? Na de laserbehandeling toch weer een keer langs een derma?
     

Deel Deze Pagina