Hoi hoi! Even een gekke vraag.. maar dit is nu mijn 4e zwangerschap en ben 6w en 9 dagen zwanger. Eerste zwangerschap ging goed en ze wordt alweer bijna 3. 2e zwangerschap was een miskraam en de 3e een afbreking met 13w en 6 dagen. Nu heb ik voor mijn gevoel al best een flinke buik voor 7 weken.. hebben jullie ervaring dat je misschien sneller het gaat zien hoe vaker je zwanger bent geweest? Ik heb volgende week de 1e echo maar nu ga ik nog denken dat het er misschien twee zijn
Mijn ervaring is andersom. Elke zwangerschap eindigde ik kleiner. Eerste zag je met een week of 13 de tweede met hetzelfde termijn. Deze keer werd er bij week 30 nog doodleuk gevraagd "goh wat leuk ben je zwanger "
Allereerst gefeliciteerd! Ik hoop dat je een mooie gezonde zwangerschap mag hebben. Dit is mijn zesde zwangerschap en bij 9 weken wist iedereen het al te raden. Zelfs met hele wijde kleding aan was het niet te verbergen ik denk dat je lichaam gewoon heel goed weet wat hij moet doen dus gewoon lekker snel ruimte maakt voor de kleine . Geniet ervan!
Mijn buik groeit juist minder snel nu bij de 3e. Mijn buik was bij de 1e en 2e rond dit termijn al veel groter.
Daar ben ik ook benieuwd naar of mijn buik sneller gaat groeien! Nu zwanger van ons 2e kindje. Laat maar groeien die belly!
Bij mij nu bij de tweede in ieder geval 10 weken eerder écht duidelijk. Vorige keer bij 20 weken pas (ik ben wat zwaarder) en nu bij 10 al óverduidelijk
Dat ligt er aan hoe je bouw is. Voor veel vrouwen geldt wel dat ze de tweede zwangerschap een grotere buik hebben, dat komt doordat je door een eerdere zwangerschap een diastase kunt hebben bij je buikspieren. Dit is een soort “gleuf” tussen je buikspieren. Zie: https://www.oudersvannu.nl/zwanger/gezondheid/diastase/
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. 6w en 9 dagen is best knap Is je zwangerschap kort na de afbreking? Dat kan invloed hebben, ik had in het najaar een missed abortion, in december was ik weer zwanger en toen groeide mijn buik redelijk snel. Met mijn tweelingzwangerschap had ik met die termijn niet een grotere buik. Wel andere klachten, zoals meer misselijk dan mijn andere zwangerschappen, hoge hartslag, snel buiten adem.
Dank je wel! Ja, ik ben niet meer ongesteld geworden en meteen zwanger. Na de curretage van de miskraam was ik 2 weken daarna weer ongesteld en ook gelijk zwanger. Bij mijn man zit er een erfelijke ziekte in de familie dus het wordt weer spannend.
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik ben nu (4e zwangerschap, 3e kindje) juist kleiner dan bij de vorige 2.
Bij mij 3e zwangerschap en al vanaf 7 wk zichtbare buik. Nu lijkt t af en toe wel 20 weken haha. Zijn vooral mn darmen die ergens anders zijn gaan zitten.
Als eerste van harte gefeliciteerd!! Heftig verleden meis! En dus ook erg spannend weer nu! Ik ben nu voor de 5e keer zwanger en had altijd heel snel een buikje door mn darmen die direct van slag zijn zodra ik hcg aanmaak! Tevens dacht ik altijd dat t kwam doordat t ivf kindjes waren (zitten ze toch te poeren in je buik) maar ben nu natuurlijk zwanger en heb ook nu (vooral s’ avonds) al een buikje. Dus dat is het ook niet! Hihi Gyn heeft me wel eens verteld dat t bij een vervolg zwsp sneller te zien is.
Ja hoor heel normaal. Dit is mijn 7de zwangerschap en hopelijk 4de kindje straks. Ik kon met 6 weken al geen gewone broek meer dichtkrijgen. In mijn geval zit het kindje heel diep waardoor het mijn darmen omhoogdrukt en flink ook. Mijn buik is dan ook eigenlijk alleen darmen, maar indrukken of inhouden is er echt niet bij. Is heel normaal zei de vk. Zij noemde het: al een mooi buikje.