Boeket mooi in de vaas krijgen

Discussie in 'De lounge' gestart door Anique, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Ik zit met een dilemma, ik ben gek op bloemen, maar ik vind het een drama om het boeket mooi in de vaas te krijgen. Als je ze koopt dan zitten zo mooi geshikt, maar omdat je het boeket los moet halen om het schuin af te snijden en mijn creativiteit enorm te wensen over laat ziet het er nadat het op de vaas staat er opeens heel anders uit, veel minder mooi of soms zelfs ronduit lelijk :S. Ik koop dus eigenlijk zelf bijna nooit meer bloemen en als ik ze van iemand krijg dat zie ik er direct tegenop om ze op de vaas te gaan zetten..soms zo erg zelfs dat ik er niet aan begin :oops: :oops:
    Heeft iemand wat handige tips voor mij? HELP :oops:

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik weet niet of de vaas van glas is, maar ik laat het elastiekje er altijd omheen zitten.

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik doe dat ook altijd :) kan niet misgaan!

4. Anique

Anique Niet meer actief

krijg je het dan wel voor elkaar om alle bloemen schuin af te snijden?

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

ik pak een scherp mes en ik snij vaak in 1 keer (voor zover dat lukt) alle stelen in 1 keer door.

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik laat het elastiek erom zitten, en ik knip ze schuin af met een snoeischaar... :D (daar kun je namelijk ook die harde stelen van dat groen goed mee afknippen) Gaat perfect elke keer... Ok, soms is het een beetje frotten om alle steeltjes in het water te krijgen als het elastiekje er nog omzit... Ik heb nu eenmaal geen 23 soorten en maten aan vazen... :)

7. famke84

famke84 Actief lid

21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Inderdaad gewoon het boeket in elkaar laten zitten en dan de stelen gewoon knippen! Moet vast lukken!

8. ik haal het uit elkaar en zet m zelf weer in elkaar.
    volgens mij blijven de bloemen iets langer goed zonder dat elastiekje?

maar mét blijft hij inderdaad zoals je hem gekregen had ;)

9. Karoliene

Karoliene Actief lid

15 jul 2008
    105
    0
    0
    Sales engineer Spare parts
    Cuijk
    tuurlijk voorzichting snijden met een scherp mes....

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik laat bij mooi geschikte boeketten altijd het elastiekje of touwtje erom zitten.

ik heb alleen maar glazen vazen en als het touwtje of stiekje er niet mooi uitziet doe ik er een lintje omheen.

schuin afsnijden lukt ook wel als het stiekje erom zit.
    meestal pak ik de schaar en knip ik het schuin af.

liefs doris

11. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik knip alle stelen schuin af met de keukenschaar, en dan pak ik met links de bos op, hou hem boven de vaas en knip met rechts het elastiekje door.
    Schaar neergooien en je bos in de vaas proppen, werkt prima hier :D

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als je nou een heel onmogelijke maar ontzettend mooie vaas hebt, neem deze dan gewoon mee naar de bloemist ;)

Zo geven wij het ook vaak cadeau, inclusief vaas, want je hebt meestal juist voor die bos geen geschikte vaas ;)

13. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    je mag stelen niet afknippen die moet je echt met een mesje afsnijden, anders houden je bloemen het niet lang.

Maar die tip van Elmo vind ik een hele goeie, gewoon met vaas cadeau geven, ga ik de volgende keer ook doen. :thumup:

14. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Bloemen staan hier meestal 1 - 2 weken, dus dat lijkt me prima toch?

Edit: niet sarcastisch bedoeld, echt oprecht een vraag. Als blijkt dat ze bij anderen veel langer staan dan ga ik snijden. Vind dat alleen zo'n gedoe, knippen (gewoon met de keukenschaar) is veel sneller.

15. Saaya

Saaya Niet meer actief

ik knip ook, simpelweg omdat mijn messen niet door de stelen van rozen heen komen :)

Hier staan ze altijd zo'n 2 weken mooi! Ik laat de elastiek erom zitten en manipuleer alle stelen zo zodat ik ze schuin af kan knippen. Werkt prima 8)

16. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Haha, zo doe ik het ook!
    Ik gebruik alleen een snoeischaar ipv de keukenschaar, dat knipt beter.

17. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Ik knip bloemen ook altijd met een snoeischaartje :) Ze staan hier meestal anderhalve week ofzo, vind ik wel redelijk. Alles snijden is zo een werk..

18. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    Ze staan hier meestal anderhalve week ofzo

dat is dus ook een reden waarom ik geen bloemen meer koop, die krengen staan maar zo kort (vind ik) en je betaald er wel een hoop geld voor. dus hier gewoon mooie planten op tafel

19. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb vanmorgen weer eens staan worstelen met een bos bloemen.
    van mn werk had ik een hele mooie (maar verschrikkelijk grote) bos met bloemen gehad.

eerst met de gewone schaar geprobeert, maar er zaten zoveel harde stelen in dat ik het niet voor elkaar kreeg.
    toen maar naar de schuur voor de snoeischaar.

hij staan nu heel mooi op de eettafel.
    hij staat wel in de weg maar je mag een gegeven paard niet in de bek kijken.

liefs doris

Deel Deze Pagina