Dit idd. Ik krijg dit ook wel eens bij warm weer, meestal als ik dan een shirt met lange mouwen aan heb, dan zweet het een beetje en krijg ik eczeem.
In hele kleine mate... wintereczeem, een astma-bijdingetje. Ik zit wel momenteel aan de lucrin (zware medicijnen om mijn hormonen stil te leggen) misschien is dat een trigger. Ik lees net in de bijsluiter dat eczeem inderdaad een regelmatig voorkomende bijwerking is.
Netelroos...tenminste zo ziet het bij mij ook uit. Voelt warm, brand en jeukt...met een koud washandje trekt de warmte eruit. Plek trekt vanzelf weg...duur is elke keer anders.
Dan denk ik echt dat het eczeem is. Ik heb er zelf last van maar mijn zoon zijn lichaam zit helemaal onder. Het beste is om het vet te houden misschien handig om vasaline crème te kopen. Mijn zoontje smeer ik standaard 4 keer per dag er helemaal mee in. Ik heb ook nog hormoon zalf voor hem, ik ben er geen fan van maar jeetje binnen 2 dagen is er al verbetering. Dus als het erg jeukt zou ik even de huisarts bellen.
Ziet er echt uit als eczeem. Mijn beide kindjes hebben eczeem en dit was het eerste wat ik dacht toen ik de foto zag.
Oké, dit is echt een hele gekke tip, maar soms smeer ik op mijn eczeem billenzalf van VSM. Dat verminderd het bij mij ook. (Hij heeft snel uitslag van van alles en nog wat en doordat ik dat dus telkens bij hem erop smeerde werd mijn eczeem op mijn handen minder.)