Ik eet geen 4 boterhammen nee, en vind dat ook best veel. Voor mij echt té veel dus om nou te stellen dat dat een normale hoeveelheid eten voor een ontbijt is? Maar het is toch algemeen bekend hier dat Imensa heel intensief sport en dat kun je niet vergelijken met iemand die heel weinig lichaamsbeweging heeft.
Ik maak nooit smoothies trouwens maar weet wel dat er in de gemiddelde smoothie fruit gaat, vooral banaan is een bron van koolhydraten.
Ik vind bepaalde ontbijten met sommige toevoegingen overdreven dieetachtig ja, het is NIET wat een lichaam nodig heeft dat is voor iedereen hetzelfde alleen sommige hebben zich wat anders aangeleerd, iedereen heeft een aardig ontbijt nodig alleen sommige DENKEN van niet. Je hebt allemaal voeding nodig of je nou denkt van niet of wel, dat staat daar los van. Ik vind bv groene smoothies overdreven, heel veel mensen DENKEN dat het gezond is (en dat kan het ook zijn als tussendoortje maar niet als start van je dag)
Ja maar 2-3 boterhammen of een schaaltje yoghurt met handje muesli zit ook nogal een verschil in he (of iemand die alleen een groene smoothie neemt bv) mensen gaan vaak van die rare bokkensprongen maken om zogenaamd "gezond" te doen terwijl 2-3 boterhammen (gewoon een normaal ontbijt dus) prima is zonder enige moeite... en vaak veel vullender dan yoghurt.
Van andere topics weet ik dat je veel met voeding bezig bent en veel weet over afvallen Respect voor de hoeveelheid kilo's die je kwijt bent Maar ik denk dat je meer bereikt met je kennis delen dan door dingen "overdreven" te noemen Ik heb er in ieder geval wel iets aan
Nou hier krijg ik dus hoe dan ook geen brood weg om 7 uur...dus eet een schaaltje yoghurt met cruesli en om 9 uur eet ik een boterham.
IK zeg niet dat het slecht is want je hebt ook goede varianten. Maar.... Er zitten in muesli/cruesli veel snelle suikers die heel snel na het etrn ervan na in je bloed komen en er net zo snel weer uit gaan. Wat weer resulteerd in snel honger krijgen. Je kan ze beter niet elke dag eten en voor afwisseling zorgen. Bvb brood of havermout en tarwevlokken. Die laatste bevatten veeeeel minder suiker en je raakt er nog voller van ook.
Ik zeg niet dat het geen gezonde toevoeging KAN zijn hoor.. maar meeste mensen doen meteen zo "extreem" ik bedoel alleen een groene smoothie of een schaaltje yoghurt met muesli erin is gewoon aan de weinige kant, zeker voor de ochtend. Ik ben meer van de doe maar normaal manier want die is wel vol te houden en kost weinig moeite en je krijgt ook nog eens genoeg binnen, dus win-win situatie. Heel veel mensen denken dat minder / weinig / koolhydraten schrappen "gezond" is en dat is het helaas niet, ja als tussendoortje prima maar je hebt ook die andere stoffen nodig. Dus dan noem ik de term "overdreven" omdat het meteen zo heel erg "gezond" moet zijn allemaal terwijl normaal ook prima werkt..
Ik neem altijd een kommetje warme melk met cruesli. Dan heb ik drinken en eten in één. En ik vind het heerlijk.
Afwisseling is altijd goed Alleen is de vraag wat je favoriete ontbijt is Ik eet zeker niet iedere ochtend yoghurt maar vind het wel heel lekker vandaar mijn antwoord
hoezo leuk als tussendoortje, niemand vermeld toch de portie van bijv. de havermout? wat ik eet is echt geen tussendoortje was het maar zo, dan kon ik de hele dag 'ontbijten'
Waar slaat dit nu weer op. Ik dring nergens mijn mening aan op ik geef alleen wat feiten meer niet. Dring niemand op ze te volgen. Mag mijn mening toch over geven of niet. Volgens mij is dit een forum en mag er ik gewoon vrij reageren.
Hahahahaha gaan we elkaar nu ook al vertellen welk ontbijt we moeten nemen? Laat ieder toch zijn ding doen Heb jij toch immers geen last van. Zo eet ik bijna helemaal geen koolhydraten en zit ik SUPER in mijn vel. Dat is toch de keuze aan iedereen? Jij kunt het overdreven noemen.. maar misschien vind ik JOU wel overdreven??? ik ga geen conclusie trekken want ik weet nu alleen maar wat je als ontbijt neemt. Zo.. dat is er uit, nu kan ik rustig mijn 100gram Griekse yoghurt opeten
Natuurlijk mag je je mening geven maar jullie twee kunnen soms erg overdrijven. En ik vind wel dat jullie het opdringen want wat jullie zeggen klopt en alles wat daar niet in valt is volgens jullie gelijk niet goed. Als iemand nou een bordje muesli als ontbijt lekker vind dan is dat toch goed? Drijf niet door over of het wel of niet gezond is. Maar goed, dat is mijn mening he, daar is het forum voor om je mening te geven
Ik heb op dit moment geen favo ontbijt. De croissants van vroeger bij de bakkers vond ik heerlijk maar ze maken ze niet meer zoals vroeger. Of gewoon alle ontbijt op vakantie jammieeeeeee! Dat je om 5u snachts wakker word van een mug, even op terras gaat zitten en het licht ziet branden in de keuken van het hotel en je de geur van de broodjes al ruikt. Dat is mijn favo ontbijt
- 200 gr magere yoghurt, 30 gr biologische muesli en een hand blauwe bessen. Een appel, banaan of mandarijn. En 2 koppen koffie of - 3x knackerbrod met jam, 30+kaas, hagelslag, vruchtenhagel of; - 2 speltboterhammen met jam of kaas (dit meestal "on te go") Hier hou ik het gerust vol tot 11 uur.
Maar goed, mijn favoriete ontbijt is een kopje koffie en twee van die cracotte crackers met filet american. Yummie !
zie hierr... mijn schaal(tje) en mn zoontje zn normale schaaltje. zit toch wel verschil in inhoud ofniet? (en ja ze zijn vies,van yoghurt ) en ja ik eet over 1/2 uurtjes weer, en zo verder. ik ben ook bezig met gezonde voeding en ik heb het mooi in balans zo qua eiwitten/vetten/koolhydraten ik respecteer jou imensa, vind dat je altijd goed advies geeft en heb daar ook veel aan! maar tigermommy ik vind dat jij telkens zo belerend overkomt.. en dat je in het ene topic advies krijgt van imensa en in het andere topic mensen diezelfde informatie gaat vertellen wat ze moeten doen alsof je het allemaal zo goed weet. maargoed, dat is mijn mening hier op het forum