Ik ben 'vergeten' het kindgebondenbudget over 2009 aan te vragen, dit moest voor 1 april. Ik had de formulieren via internet al ingevuld, en dacht dat ik ze verzonden had, samen met de zorgtoeslag en belastingaangifte. Maar vond het zo vreemd dat ik er nog niks over had gehoord. Dus ik heb de aangifte nog eens na gekeken, en het blijkt dat hij niet verzonden is. Voor 1 april 2009 moesten ze het binnen hebben, en ze hebben het dus niet binnen. Ze zeiden dat er nog 1 manier is om uitstel te krijgen, en dat is door uitstel te vragen over de belastingaangifte, maar die heb ik dus ook al lang verstuurd. Wat moet ik nu, het gaat om een bedrag van 700 euro!
bellen naar de belastingtelefoon. en dit uitleggen. Misschien kan 't nog. 0800 - 0543 Bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur. succes
Heb al gebeld...maar ze zeggen dat ik geen uitstel meer kan krijgen omdat ik het al heb ingediend. Of je moet al een goede reden hebben zoals overlijden ofzo. Ze denken dat er niks meer aan gedaan kan worden
@kus26, hoe bedoel je dat precies? Ik wil hem sowieso niet maandelijks hebben, dan loop ik het risico om wat terug te moeten betalen. Maar bedoel je nou dat ik het van 2009 dan nog krijg?
Sorry, heb helemaal verkeerd gelezen. Dacht dat je voor dit jaar aanvroeg. Nee als je hem over 2009 nu niet heb aangevraagd bij in je aangifte 2009 dan krijg je hem helaas ook niet meer.
Het klopt inderdaad dat je het kindgebonden budget over 2009 tot 1 april 2010 kunt aanvragen. Maar weet je wat ik zou doen... ik zou het gewoon alsnog aanvragen. Dan zul je daar een schriftelijke afwijzing over krijgen, en tegen die afwijzing kun je binnen 6 weken in bezwaar gaan. In je bezwaarschrift uitleggen dat je in de veronderstelling was dat je het al eerder had aangevraagd, en vragen of ze de afwijzing ongedaan willen maken. Het gaat immers maar om 16 á 17 dagen te laat.... Ik geef het een kleine kans, maar je weet nooit of het lukt! Ik zou het zeker wel proberen.
ik heb vanaf kindergebondenbudget niet aanvraagd, dat kreeg ik gewoon toen mijn dochter geboren werd... had ik het nu wel moeten aanvragen??... of krijg ik het gewoon automatisch weer iedere maand? wij hebben helemaal geen belasting ingevuld... ???
Volgens mij moet je het nog wel terug kunnen krijgen hoor, dat zou toch te gek zijn.. Wij hebben twee jaar terug iets vergeten aan te vragen, toen heeft onze belastingadviseur het jaar daarop bezwaar gemaakt omdat we het 'vergeten' waren. Uiteindelijk alles nog terug gekregen. Misschien moet je een belastingadviseur bellen, kost misschien een paar tientjes maar dat heb je wel over voor een bedrag van 700 euro lijkt mij!
ja ik vroeg me hetzelfde af. wij hebben dan wel belastingaangifte gedaan (doen we elk jaar) of gaa het dan wel vanzelf als je invuld dat je een kind hebt bij je aangifte? maar lijkt me wel dat je het terug kan krijgen toch? Je belasting zelf kan je toch ook nog een aantal jaar verder alsnog invullen en terugkrijgen? dus ik bedoel dat je in 2007 over 2005 nog belasting invult.
je kunt nog een wijziging maken in je aangifte en die opnieuw indienen. De laatste aangifte geld dan. Via de digitale manier als je dat al digitaal hebt gedaan en papieren versie als je dat hebt gedaan. Misschien valt het niet op dat het er in de 1e niet instaat...
dus eigelijk ben je nu een jaar te laat? of bedoel je 2010? Is het de eerste keer dat je het aangevraagd hebt dan? Mischien zo proberen wat Mikki schrijft, mischien dat het dan lukt?