zwanger en eten in buitenland

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Adnalie, 4 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Hoi,

Over 2,5 week vertrekken wij voor 1,5 week naar Mexico. Hier zitten wij in een all inclusive resort.
    Ik ben een beetje aan het rondlezen wat er wordt geadviseerd qua eten. Ik ben zelf nogal voorzichtig wat eten betreft en wil alleen iets eten als ik zeker weet dat het kan.
    Wie heeft er ervaring met zwanger op vakantie naar een 'verre' bestemming?

bedankt alvast!

2. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Aller eerst lijkt het me super om op vakantie te gaan naar mexico
    Zou ik ook nog weleens heen willen met manlief

Qua eten weet ik het niet zo goed
    Zou in ieder geval alles na checken of het wel gaar is

Toen wij op vakantie waren naar can eilanden was ik zwanger van onze 2de spruit
    Ik had toen een cordon blue besteld en deze was helemaal niet gaar

Heb toen uit gelegd dat ik zwanger was en het niet van plan was om op te eten
    Ze wilden wel een nieuwe maken nou ik had toen geen honger meer
    Uiteindelijk dus ook niet betaald

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Ik was net gestopt met de pil toen we op huwelijks reis naar een all in hotel in Mexico gingen. Heb daar prima kunnen eten alsof ik zwanger was. Ben daar ook zwanger geworden trouwens ;)
    Bij all-in is het eten vaak in buffetvorm dus kan je zelf kiezen wat je neemt. Bij ons hotel waren ook een aantal restaurants waar je a la carte kon eten, hier heb ik aangegeven dat ik mijn vlees goed doorbakken wilde, was allemaal prima!
    Het enigste wat ik minder vond is dat ik geen cocktails kon nemen omdat ik misschien zwanger was (wat later dus ook zo bleek te zijn), die zagen er erg lekker uit en waren nu 'gratis'.
    Hopelijk kan je hier iets mee!

4. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    thanks meiden!

Wij hebben idd ook buffetrestaurants, maar ik lees dus in een folder dat je alleen moet eten als het gloeiend heet is en mijn ervaring is, dat dat het dus niet is bij een buffet. Nu denk ik dat het allemaal wel los zal lopen. GEwoon goed opletten.

cin, in welk hotel zaten jullie? Wij zaten met onze huwelijksreis in iberostar tucan/ quetzal en nu gaan we naar sandos caracol spa & eco resort

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik ben met 32 weken zwangerschap nog naar Griekenland geweest. Kan me eigenlijk niet herinneren dat ik me erg druk over het eten heb gemaakt. Nu hadden wij ook geen allin hotel, dus elke avond gewoon lekker uit eten geweest en dan is het toch wel vers.
    Ik drink in het buitenland wel altijd water uit flessen, nooit uit de kraan en neem geen ijs in m'n drinken.

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    wij waren in mexico en als je eten haalde bakte ze het op de plaat vlak voor je neus en dat was echt gloeiend heet.
    ahhh joh heerlijk geniet er maar fijn van
    mexico is supergaaf!!

7. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Buffet word altijd warm gehouden! Maar meestal staan ze ook met extra gerechten, pasta's en vlees, ei appart!
    Ik zou extra letten op ijsklontjes (kraanwater) en ijsjes etc
    Salades ... ook weer gewassen met kraanwater!
    Alleen flessenwater drinken ook evt je tanden mee poetsen!
    En als je buiten de deur gaat eten altijd gaan voor het drukste restaurant!

8. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mag ik jou vragen gaat jullie kindje ook mee??
    zit nog beetje te tweifelen
    zijn net op curacao geweest met onze dochter 2,5 jaar
    en gaan eind april naar griekenland en zit nu wel weer voor een verre reis te kijken mmmmmmmmm lijkt me wel wat

9. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Meiden super bedankt!
    Ik let gewoon op de dingen waar ik hier ook op let, dan moet het goed komen!

Mirell, ja mijn dochter gaat ook mee, zou haar geen 2 weken kunnen missen hahaha. En ik zie er zo naar uit om heerlijk met haar in het zand te spelen!

Deel Deze Pagina