Wat is jouw favoriete (zomer) vakantie type?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mamafiets, 20 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.729
    27.341
    113
    Vrouw
    Al sinds we een gezin zijn gaan we iedere zomer kamperen met onze eigen tent.

    Om ons heen zien we steeds meer gezinnen de tent wegdoen en een huisje oid boeken.

    Mijn favoriet is nog steeds de tent. Eventueel overstap naar vouwwagen of camper. Maar wel de vrijheid van het kamperen.

    Mijn man zou ook wel wat meer luxe willen. Van een huis of hotel. Maar daar zit natuurlijk ook een kostenplaatje aan. Net als de wens van oudste zoon, die wel een verre reis zou willen (rondreis ergens in Afrika oid)

    Zelf zou ik liever met de fiets en minitentjes door Europa trekken. Of lopend via B&B of hotels.

    Wat is jouw favoriete manier van vakantie?
     
  2. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.825
    19.884
    113
    Thuisblijven. :o:
     
    Anniek88, mamabri, Zonnestralen en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.417
    4.256
    113
    Vrouw
    Door de betaalbaarheid (valt tegenwoordig ook tegen hoor) zou ik de zomer met onze caravan willen blijven doen, maar wel de ‘luxere’ plekken, met sanitair en/of direct aan het water. Wij gaan 5 weken, dus dan moet je keuzes maken ;)
    In de voorjaars- en de meivakantie gaan wij naar Spanje (vasteland/Canarische eilanden) vliegen in een luxer appartement of apparthotel.
    Ik zou in de zomer nooit €1500 per week voor een ‘luxe’ stacaravan uitgeven. En een hotel met kinderen vind ik niet top.

    Maar fietsen of wandelen door Europa @Mamafiets :D?! Dan krijg je mij echt niet mee…
     
  4. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.497
    1.649
    113
    Wij gaan met onze caravan. Heerlijk ❤
     
  5. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.657
    2.535
    113
    Kamperen met de vouwwagen, en dan vooral in Oostenrijk, Duitsland of Slovenië.
     
  6. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.602
    7.135
    113
    Kamperen. We hebben het geprobeerd, in huisjes, maar merken steeds weer dat het niet voor ons weggelegd is.
    De vrijheid van het kamperen vinden we fantastisch. Eerder altijd een tent. Maar daar waren we ook een beetje klaar mee. Onze tent was te groot om elke 3 dagen te verkassen, terwijl dat eigenlijk wel onze wens was.
    Sinds vorig jaar hebben we een camper, en dat is wat echt bij ons past. De vrijheid, geen gedoe met opzetten, want je zet hem neer, stoelen naar buiten, luifel uit en klaar. We hebben max 3 nachten per camping gedaan, vaak 2 nachten. En dat past bij ons. We kwamen helemaal opgeladen weer thuis.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  7. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.933
    16.630
    113
    Vrouw
    #7 Neuzeke, 20 apr 2024
    Laatst bewerkt: 20 apr 2024
    Ik weet vooral wat we NIET willen voor een zomervakantie.

    1) Geen tenten en glamping tenten, wij zijn allemaal veel te geluid gevoelig.
    2) Geen 4 of 5 sterren campings met mooie zwembaden, winkels, restaurant, .... . Begin april geweest naar eentje en prima als het rustig is maar tijdens de zomer bedank ik ervoor.
    Veel te druk en veel te duur ( +3500euro voor 1 week in de zomervakantie voor de door ons gekozen accommodatie).

    Wat ikzelf wil maar de rest wat minder is zoals bij @riean.
    Mobilhome rijden en we zien wel en hop terug door.
    Maar dat kan niet voor mijn man en onze oudste zoon. Dat steeds wisselen zorgt voor stress bij hen.

    Voor deze zomer hebben we trouwens nog geen idee.
    Ik denk dat het een huisje zal worden met privé zwembad ofzo.
     
  8. Cornflake

    Cornflake Bekend lid

    12 jul 2023
    946
    961
    93
    Vrouw
    Ehm. Nou. Zonder mijn 3 kinderen lekker rondtrekken langs allerlei leuke stadjes en locaties en plekken. Leuke b&b en eten in allerlei restaurantjes. Of een hotel.

    Met onze 3 kleine kinderen lekker 2 weken op een camping in een stacaravan met onze beste vrienden. Af en toe erop uit naar een leuk stadje of ander uitje en af en toe lekker uiteten. En verder rustig bij het zwembad en de animatie :roflmao:

    Kamperen niet. Daar heb ik echt een enorme hekel aan.
     
  9. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.662
    5.467
    113
    Vrouw
    Dit.

    vroeger wel eens gaan backpacken, kamperen etc. Met de kinderen in een huisje op een camping. Maar eerlijk gezegd vind ik op vakantie met de kinderen helemaal niet leuk :oops:
    Ik zou op zich nog wel met de trein naar Scandinavië willen, ooit, maar niet met kleine kinderen.
    Wij blijven thuis, gaan een keer met de trein naar musea of een stad maar verder hoef ik niet weg
     
    Zonnestralen en citroenrasp vinden dit leuk.
  10. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.794
    4.188
    113
    Bijna alle vakanties kan ik waarderen.
    afhankelijk van de bestemming en waar ik zin in heb.
    rondreis met auto en b&b’s, vakantievilla aan de mediteranee, kamperen in een tent, wandelen door de bergen, raften, wintersporten, in een mooi hotel in de Cariben, snorkelen.
    Waar ik alleen geen zin in heb is all inclusive. De hele dag op zo’n resort niets zitten/ liggen doen. Is aan mij niet besteed.
     
    Youtan en cowgirl80 vinden dit leuk.
  11. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.682
    6.379
    113
    zuid-holland zuid
    #11 cowgirl80, 20 apr 2024
    Laatst bewerkt: 20 apr 2024
    Door mijn rugklachten en mijn lichte slapen kan ik meer dan een paar nachten in een tent niet aan, dan ben ik gebroken. Vroeger vond ik het fantastisch.

    Ik hou wel van natuur en kleinschalig… liefst een kleine houten cabin op een kleine camping in prachtige natuur, in Schotland hebben we daar een paar keer in geslapen, dat was prachtig. Maar een mooie b&b in een oud frans kasteel of een oude italiaanse boerderij ben ik ook niet vies van hoor. Ik moet niet te dicht op teveel mensen zitten. En het soort mensen maakt ook nog uit eigenlijk:oops:
    In de voorjaarsvakantie hebben we een paar nachten in bijna lege zakenhotels geslapen en dat was ook prima te doen.

    Maar we gaan ook regelmatig voor het compromis: mijn kinderen willen graag een zwembad met glijbanen. Dus we kiezen ook weleens 1 week voor een grote camping en combineren dat met kleinschaligere accommodaties.

    In elk geval moet het een actieve vakantie zijn. Natuur, cultuur, musea, wandelingen. Strand vinden we ook leuk, maar geen hele dagen liggen bakken.
     
  12. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.856
    6.538
    113
    Kamperen met onze caravan. Vind het nog steeds heerlijk.
     
  13. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.246
    3.740
    113
    Vrouw
    Kamperen natuurlijk! Sinds kort de luxe van een vouwwagen (ipv een tent). Bij voorkeur op een veldje waar de kinderen lekker op kunnen voetballen terwijl man en ik een boek lezen en een glas wijn drinken.
    Ben wel een mooi weer kampeerder. Daarom boeken we vaak pas laat (paar dagen tot een dag van te voren).
    Op de camping is het uiteraard wel compromissen sluiten. Activiteiten die man en ik willen en wat de kinderen willen.

    Maar eigenlijk gaat er niets boven een skivakantie met familie. Dat vinden we allemaal fantastisch!
     
  14. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.707
    8.534
    113
    Met de auto (of vliegtuig en auto huren - maar dat doen we zeer zelden) en op de bestemming in een huisje met tuin/buitenruimte. Vooral omdat ik een echt bed wil (op hoogte) en ook normaal wil kunnen koken, een normaal toilet en een normale douche ed wil.
     
  15. Caithxxx

    Caithxxx Fanatiek lid

    27 mrt 2019
    2.227
    2.160
    113
    Vrouw
    Wij gaan het liefst in huisjes of appartementen. M'n man houdt wel van kamperen, maar ik absoluut niet haha.
    Landen maken niet zoveel uit, elk land heeft tot nu toe z'n charme. Blijven wel eigk altijd in Europa. Landen om ons heen doen we met de auto, verder vliegen we of gaan we met de trein.
     
  16. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    3.056
    3.654
    113
    Toen we nog geen kinderen hadden, was all-inclusive naar Griekenland onze ideale vakantie (niet zo klimaatvriendelijk inderdaad...). Nu met kinderen is Landal helemaal perfect voor ons.

    Over een aantal jaar hoop ik dat treinvakanties naar België, Engeland of Denemarken onze favoriet worden :)
     
  17. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    12.020
    10.988
    113
    Met de kinderen in de zomer: camping, zwembad, voldoende Nederlandse kinderen en zon. Overigens hebben we het op Texel net zo leuk als in Zuid Frankrijk.

    Ik vind dat zelf ook leuke vakanties, maar ik zou graag wel weer eens een verre rondreis willen maken. Ik denk alleen zelf dat onze kinderen daar minder geschikt voor zijn. Zij willen actie en stappen nu ook niet uit de auto voor een mooi uitkijkpunt.

    We zijn volgend jaar wel van plan om naar een leuk Europees eiland vliegen, waar we een weekje zonvakantie kunnen houden.

    En in de winter hebben we dan nog de wintersport… Ik hou van vakanties, het is dat het allemaal zoveel geld kost:|
     
  18. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.825
    19.884
    113
    #18 citroenrasp, 21 apr 2024
    Laatst bewerkt: 21 apr 2024
    Ik vind het vooral veel onrust geven. Een ander ritme/huis/eten, en daarbij is vakantie m.i gewoon overrated. Mensen leiden vaak een stressvol bestaan om dan eens, of meerdere keren, per jaar te kunnen ontspannen. Terwijl ik liever een eenvoudiger leven leid waaruit ik niet hoef te "vluchten" dmv vakantie. Kamperen vind ik nog zoiets: een heel jaar best luxe leven om dan ineens 2 weken lang primitief te gaan doen. Naast dat ik na 3 dagen geen rug meer over zou hebben geldt ook hier weer hetzelfde voor mij, ik leef al vrij simpel.

    Afgelopen zomer wel een weekje op vakantie geweest, gewoon 3 uur rijden hiervandaan en in een soort van AirBnb. Maar dat was vooral voor de kinderen. Ik vond het niet per se vervelend en ook wel leuk om weer eens een zee te zien, maar thuis blijven had me net zo prima geleken. Ik heb ze er nog niet over gehoord, maar als ze er dit jaar niet over beginnen ga ik dat zeker ook niet doen. De vakantieperiode op zich vind ik wel heel fijn. Wij hebben 3 maanden zomervakantie en vind het heerlijk om met z'n allen thuis te zijn en niet van een schoolritme afhankelijk te moeten zijn.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  19. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.187
    1.982
    113
    Wij zitten het liefst in een particulier vakantiehuis in een rustige, groene omgeving. Geen groot vakantiepark, maar gezellig tussen de locals. Wij verblijven het liefst in gebieden met bossen, bergen en meren, historische gebouwen en bijzondere musea.
     
  20. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    22.215
    15.613
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat ik sws niet wil is een All Inclusive vakantie en ook niet in een tent.
    In een kant en klare caravan op een camping vind ik nog wel prima en hebben we ook best vaak gedaan maar ben een beetje klaar om met zijn allen op zo'n veldje te zitten.
    Dit jaar heerlijk 10 dagen naar Portugal en dan in een eigen appartement. 2 jaar terug waren we in Mallorca en huurden we daar vakantie woning, zo heerlijk en comfortabel dus dit heeft wel zijn voorkeur. De luxe en de privacy.
     

Deel Deze Pagina