Zo heb je een baan, en zo staat alles weer op losse schroeven.

Discussie in 'De lounge' gestart door wachtend, 21 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wachtend

    wachtend Niet meer actief

    Goedemorgen,

    Na een nacht erover geslapen te hebben blijft het mij behoorlijk dwars zitten.
    Paar weken geleden gereageerd op een functie binnen de zorgsector voor een BBL opleiding. Ik ben toen op gesprek geweest en omdat ik al 15 jaar uit de zorg ben wilden ze mij graag hebben voor een totaal andere functie om dan volgend jaar te kijken of ik alsnog de opleiding kon gaan doen. Ik heb een dagje mee mogen draaien in de instelling en ze gaven 2 weken later ongeveer aan dat ze mij graag wilden hebben op deze functie. Ik helemaal blij want na 15 jaar weer terug in de zorg, heerlijk!
    Ik zou gebeld worden om een afspraak te maken voor mijn contract en rooster en we spraken af dat ik dan 1 juli in dienst zou komen.

    Ik heb meteen alles geregeld met de opvang maar ook met het UWV (ik heb een WIA erbij) tot ik vorige week nog niets had gehoord. Er werd gezegd dat ik zo snel mogelijk alles zou horen, fijn want de opvang wilde graag weten hoeveel uren mijn kinderen zouden komen en op welke dagen. Na weer een week gewacht te hebben maar weer zelf gebeld en ik zou teruggebeld worden.


    Gistermiddag inderdaad teruggebeld door de organisatie maar helaas niet met het antwoord wat ik hoopte. De functie die ik zou gaan bekleden is nog niet goedgekeurd in de instelling waar ik zou gaan werken en de organisatie is daarover nog in bespreking. Zo dat is een domper! Dus ik netjes gevraagd hoe nu verder want ik had een mondelinge overeenkomst dat ik daar 1 juli zou mogen beginnen en heb ook alles al geregeld qua extra uren op de opvang van de kinderen.
    Tja het was allemaal lastig. Uiteindelijk heb ik nu al mijn diploma's en certificaten opgestuurd naar de organisatie en die gaan ze laten bekijken door de academie om te kijken of ik voor een andere functie in aanmerling kom en ik heb de opvang moeten bellen dat alles op losse schroeven staat en dat ik zeer waarschijnlijk niet op 1 juli ga beginnen.

    Ook heb ik het UWV gebeld en daar is een contactpersoon die veel regelt binnen de organisatie die er achteraan gaat bellen hoe dit kan.

    Degene die mij heeft aangenomen heeft deze week vakantie dus dan zou ik volgende week alles maar met haar moeten overleggen.
    Ik heb heel duidelijj aangegeven dat we een mondelinge overeenkomst hadden dat ik 1 juli in dienst zou treden en dat ik deze week mijn contract en rooster zou krijgen.

    Ik ben echt wel heel boos en teleurgesteld hierover en weet gewooncjiet wat ik verder nog kan doen? En of er nog wel wat te doen is!

    Wat de concrete afspraken nu zijn is dat mijn papieren nagekeken worden door de academie om te kijken of ik een andere functie kan bekleden binnen de organisatie en de instelling, dat ik volgende week contact moet opnemen met degene waar ik het gesprek mee heb gevoerd en dat het UWV gaat uitzoeken en aangeven dat dit niet kan en gaat kijken of ze kunnen helpen om mij toch daar een baan kunnen aanbieden.

    Dank alvast voor de mogelijke tips die uit mijn verhaal kunnen komen.
     
  2. 2augustus1992

    2augustus1992 Niet meer actief


    Wat een rot situatie en wat "slordig" van dus organisatie dat ze je zo aan het lijntje houden en je er zelf achteraan hebt moeten bellen nadat ze afgesproken hadden jou te bellen! Snap dat je boos en teleurgesteld bent!

    Wisten ze dat 2 weken geleden niet van die opleiding?
    Ik heb geen tips voor hè naar wil je succes en sterkte wensen.
    Wat een onzekere situatie joh
     
  3. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Veel succes! Helaas is dit precies zoals de zorg op het moment is..
    Vandaag is hiervoor wel iemand nodig en morgen niet meer, vandaag krijg je extra budget en morgen moet je inleveren..
    En ga zo maar door :(
     
  4. Molensteen

    Molensteen Fanatiek lid

    17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Echt bagger

    Maar ik zou nooit voordat ik een contract getekend door hun allemaal dingen gaan regelen.
    Ja een mondelinge afspraak maar ja daar hebben werkgevers lak aan.
    En helaas is vastigheid niet meer de zekerheid van 10/20 jaar geleden.
     
  5. wachtend

    wachtend Niet meer actief

    Hier in het dorp waar ik woon doen kinderdagverblijven en BSO's wat moeilijk over ouders met wisselende diensten. Vaak vinden ze het te lastig en veel mensen zien er daarom vaak vanaf. Vandaar dat ik alles zo snel mogelijk heb proberen te regelen.
     
  6. Wat ontzettend rot en naar, ik snap ook wel dat je alles in gang gezet hebt.
    Het leek allemaal erg positief.

    Heb je niks zwart op wit staan?
    Al is het maar mail contact?
     
  7. wachtend

    wachtend Niet meer actief

    Nee helaas niets! Zal zo de mailtjes nog eens nalopen maar ben er bang voor!
     
  8. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.290
    113
    wat rot zeg! een mondelinge afspraak is ook bindend maar in de praktijk heb je daar weinig aan denk ik. uiteindelijk zouden ze je in theorie op dag 1 in je proeftijd zonder opgaaf van reden weer kunnen ontslaan...
    ik hoop dat het goed komt voor je!
     
  9. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb hetzelfde gehad, had mijn contract al gekregen, getekend en naar hun gestuurd zodat ze konden tekenen... toen ik niets meer hoorde heb ik gebeld, Geen gehoor, uiteindelijk kreeg ik anderhalve week later een laf mailtje dat het toch niet doorging.
    Ontzettend triest, was ook echt heel boos... Had opvang geregeld en een auto gekocht.
    Ondanks dat ik echt baalde had ik wel gevoel dat er na deze tegenslag vast iets veel beters op mijn pad zou komen, en inderdaad.

    Helaas kun je er weinig aan doen, Maar lullig is het wel.
     
  10. wachtend

    wachtend Niet meer actief

    Update: ik heb de baan alsnog gekregen en aanstaande maandag begin ik!
     
    Krabje, ButterflyPassion, Lexie74 en 13 anderen vinden dit leuk.
  11. Joli86

    Joli86 Fanatiek lid

    13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Oh superfijn! Gefeliciteerd!
     
  12. Eefje00

    Eefje00 Fanatiek lid

    27 okt 2014
    1.504
    638
    113
    Wat fijn! Gefeliciteerd
     
  13. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Super zeg!
    Gefeliciteerd
     
  14. jippie01

    jippie01 Bekend lid

    25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Fijn! Gefeliciteerd
     
  15. klarinet

    klarinet Fanatiek lid

    23 apr 2007
    2.980
    131
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Gefeliciteerd!!!
     
  16. jojo85

    jojo85 Fanatiek lid

    14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Wat fijn dat het toch nog goed is gekomen
     
  17. Wat fijn! Gefeliciteerd!
     
  18. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wat een opluchting, fijn! En gefeliciteerd natuurlijk! :)
     
  19. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oh, pff, wat een opluchting!
     

Deel Deze Pagina